Overleden radio gekocht?

Gestart door llinssen, 31-01-2006 17:41:11

Vorige topic - Volgende topic

llinssen

Via ebay heb ik een SC801 gekocht.
Ingebouwd, maar het ding doet niets. Nada noppes. geen "Code" geen "off"

Hoe kan ik kijken of het beestje overleden is, of het een kwestie van openschroeven en een weerstandje vervangen is. In de handleiding die ik heb gevonde n bij volvocars us staat natuurlijk niets over een radio die helemaal niets doet....

Wie weet raad?

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

bud

is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

thuur

Je weet zeker dat je 12V hebt op de stekker? Wellicht met inbouwen een zekeringetje geknald?

Dan kun je nog kijken of je een zekering achterop de unit vindt (ik ben te arm om zo'n chique radio te kopen, dus ik weet niet hoe ie van achter eruit ziet ;D).

Als je hem open wilt/durft/kunt maken zonder een zegel oid te verbreken kun je wellicht een blik erin werpen of je een zekering ziet..

Sterkte!

Gr 8)

M a r c

Ik heb wel een tip:  terugsturen en je geld terugvragen!
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

llinssen

@ bud
Een ruilunit? Bij de verkoper of bij Volvo?

@thuur
Nee, aan de achterkant zit geen zekering.

@M a r c
Tja, ik heb hem gekocht toen ik in de UK woonde. Dat is nu niet meer het opsturen waard.

Iemand ervaring met het openschroeven van zo'n ding? Zit er een zekering in of haal ik me ellende op de hals.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

elianmars

Citaat van: M a r c op 31-01-2006 18:56:55

Heb ik ook gedaan met m'n SC900..........

M a r c

Is een Engelse SC801 wel compatibel met een NL'se auto... ?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ed

Citaat van: elianmars op 31-01-2006 19:00:13

En heb je ook je geld teruggekregen?? Ik heb zelf heel erg slechte ervaringen met Ebay. Als er iets mis is is de verkoper vaak niet meer thuis. De laatste keer was ik het zo zat dat ik een probleem heb aangemeld bij Ebay. DAar hoor je helemaal niets meer van. Nog een keer een dispuut opgestart, zelfde verhaal. Het lijkt allemaal erg mooi, maar als er iets mis gaat is Ebay niet thuis!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

@®-

Maar heb je al gemeten of je een constante en geschakelde 12V op je stekkers hebt?

bud

Citaat van: llinssen op 31-01-2006 19:00:07

@ bud
Een ruilunit? Bij de verkoper of bij Volvo?

Iemand ervaring met het openschroeven van zo'n ding? Zit er een zekering in of haal ik me ellende op de hals.

yep ruilunit bij de dealert is redelijk goedkoop

ik heb er wel eens een paar open gemaakt,
maar dat was meer om cdtjes eruit te vissen of kleingeld ( junior roffellaars zien in die gleuf graag een spaarpot )
openmaken is redelijk eenvoudig, schroefjes los van de boven deksel en dan kun je bij het binnen werk, ik heb er eigenlijk nooit op gelet op er een zekering in zit

www.dragbike.nl

elianmars

Citaat van: ed op 31-01-2006 20:56:13
Citaat van: elianmars op 31-01-2006 19:00:13

En heb je ook je geld teruggekregen?? Ik heb zelf heel erg slechte ervaringen met Ebay. Als er iets mis is is de verkoper vaak niet meer thuis. De laatste keer was ik het zo zat dat ik een probleem heb aangemeld bij Ebay. DAar hoor je helemaal niets meer van. Nog een keer een dispuut opgestart, zelfde verhaal. Het lijkt allemaal erg mooi, maar als er iets mis gaat is Ebay niet thuis!

Ja, zonder problemen m'n geld terug gekregen (SC 900 teruggestuurd naar Engeland)!

Ik heb pas ook weer een versterker teruggestuurd naar Duitsland. Zonder zeuren mijn geld terug gekregen.

Ik koop wel bijna altijd bij bedrijven. Partikulieren zijn denk ik wat minder makkelijk met artikelen terug nemen.

Ik heb één keer gehad dat ik mijn spullen niet kreeg. Toen heb ik eBay ingeschakeld en heb van eBay het aankoopbedrag, minus kosten van hun kant, terug gekregen.

Mij hoor je dus niet klagen over eBay  ;)

llinssen

Citaat van: @®- op 31-01-2006 21:15:23
Maar heb je al gemeten of je een constante en geschakelde 12V op je stekkers hebt?

Yep, dat zit goed.

Ik heb het ding aan de achterkant open gemaakt en daar is geen zekering te vinden.
(tenminste niet dat ik herkennen)

Ik ga maar eens met de volvo dealer praten wat zij ervan weten, maar ik vrees dat het enige dat ze kunnen aanboeden een ruilradio is. Iemand ervaring met wat dat mag/moet kosten?

thuur

Citaat van: llinssen op 03-02-2006 19:19:46
Citaat van: @®- op 31-01-2006 21:15:23

Yep, dat zit goed.

Ik heb het ding aan de achterkant open gemaakt en daar is geen zekering te vinden.
(tenminste niet dat ik herkennen)

Ik ga maar eens met de volvo dealer praten wat zij ervan weten, maar ik vrees dat het enige dat ze kunnen aanboeden een ruilradio is. Iemand ervaring met wat dat mag/moet kosten?

Ben je nog bij de dealer geweest?

Gr ;)

Gmid

Anders wil ik de defecte wel overnemen. Ik zoek namelijk nog
zo'n slide casing om mijn schermpje in te bouwen.
Volvo C30 '12

bud

Citaat van: llinssen op 03-02-2006 19:19:46

ff uit me hoofd € 178,-
www.dragbike.nl