lampje motormanagement/kosten

Gestart door Stephan, 01-02-2006 11:35:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gringo

Heren,

Ik volg met aandacht dit draadje en nu blijkt dat de gever met het bewuste onderdeelnummer niet in het inlaatspruitstuk zit. Ik zal mijn garage bedrijf nog eens navragen, waar nu die sensor echt zat. Ik weet wel dat na de door hem uitgevoerde reparatie bij mijn V70 2.5t, MY 1998 het lampje niet meer is gaan branden. Het onderdeelnummer dat hij heeft doorgekregen kwam van de Volvo dealer. Het kan natuurlijk zijn, dat Volvo hem het verkeerde nummer heeft meegedeeld, maar wel het juiste onderdeel. Ik weet niet of dat kan, maar het zou een verklaring kunnen zijn. Want ik snap er nu ook niets meer van. Ik ben ook niet technisch, dus ik ben puur afhankelijk van de info die ik van derden krijg.

Ik print in ieder geval het "sensor" schema uit en vraag het aan mijn garagebedrijf.

U hoor van mij,

Groet,
Rob

Stephan

Hee Rob, verkeerde nummer zou kunnen. Ik ben benieuwd hoe het zit want ik raakte enigszins in de war. Voordat er iets meer bekend is ga ik niet naar de geldwolf (dealer Bie...ans te Maastricht). Goed dat je weer reageert want dank zij jou is het hele balletje aan het rollen gekomen. En Athur lijkt me een goede techneut en woont blijkbaar ook nog eens bij me in de buurt.

En Jeroen: hoe kan ik zien of het een nieuw of oud type motor is?

Wederom bedankt voor jullie hulp,

Stephan
mr. cross country

Jeroentjuh

Citaat van: Stephan op 10-02-2006 09:53:12
En Jeroen: hoe kan ik zien of het een nieuw of oud type motor is?

Nieuw type...


Oud type...


De foto's zijn van rechts gestuurde auto's ;)

Jimbo

#33
Ik heb precies het zelfde probleem
en heb dat al eens gevraagd in een ander draadje.
Thuur heeft het toen nog voor mij opgezocht.
De foutcode bij mij is EFI-422 en heeft betrekking
op de zongenaamde Barosensor.
Deze zit inderdaad achter de rechterkoplamp bij de ruitensproeier
vulopening naar beneden.
Hij is bij de dealer gereset en een dag later brande
het lampje weer. Bij de dealer zeggen ze dat ze de auto langer
nodig hebben om echt vast te kunnen stellen wat er aan de hand is.
Ik ben bang dat de rekening onnodig hoog gaat oplopen en het probleem
blijft bestaan. Er kunnen namelijk mega veel oorzaken zijn
die betrekking hebben op deze code.
Ik probeer de sensor eerst maar eens te vervangen,
want ik merk helemaal niets aan de auto.

Stephan

Hee Jimbo, wacht maar even met wegbrengen. Die fout heb ik gemaakt: 600 euro lichter en het lampje brandde meteen weer na 100 m gereden te hebben. De auto reed en rijdt perfect. Alleen dat verdomde lampje. Ik moet trouwens even checken of ik een oude of nieuwe motor heb. Jammer dat het forum zo lang uit de lucht was. Ik zal nog eens alles doorlezen en hoop van Thuur en Gringo nog wat te horen. Tot nu toe heb ik veel aan hun inbreng gehad. Binnenkort eens de dealer aan de tand voelen over de 600 euro en hem confronteren met de bevindingen van de forumvrienden.
mr. cross country

thuur


Gringo

Stephan,

Mijn garagebedrijf zou even uitzoeken wat er nu precies is gedaan aan mijn auto.
Is weer een jaar geleden, dus hij moest even terug in de admi.

Ik kom er op terug.

Groet,
Rob

Stephan

sorry thuur, was effe in de war.
mr. cross country

S. Brouwer

altijd fijn de vindfunctie,

begin van de week ging bij mij het lampje branden, 's avonds na het uitlezen gereset en dag later ging het lampje alweer branden net weer uitgelezen en dezelfde fout.

Ook bij mij de code: efi 422 atmospheric pressor sensor signal

Morgen ga ik de sensor doormeten maar zijn er ook prijzen bekend van wat deze sensor tegewoordig kosten moet?

Zal gelijk wat foto's maken zodat de sensor voor andere ook goed terug te vinden is.

S. Brouwer

Citaat van: thuur op 09-02-2006 22:12:44
Dit zijn je sensors:

http://img311.imageshack.us/img311/9754/sensors8lw.gif

V Atmospheric pressure sensor

De atmosferische druk sensor (1275342) V:
Citeer

The voltage across the sensor is a function of air pressure and, therefore, of sensor resistance.
Voltage can vary between 0V and 5V.

The sensor is supplied with a stabilized voltage of 5V from the engine control module (ECM).

If the signal from the atmospheric pressure sensor is faulty or missing the engine control module (ECM) adopts a substitute value.

The atmospheric pressure sensor is located by the right hood catch.


Kun je wat met deze info? Herken je er iets in?


Gr 8)

lange tijd geen last meer gehad van deze foutmelding, maar afgelopen week kwam hij weer terug.

Ik heb net de stekker losgehaald die op de sensor zit er daar meet ik op de 3 pinnen:
5,06V  0.02V 5,21V

In de tekst staat dat er een constante stroom moet zijn van 5V, kan ik nu iets herleiden uit mijn gemeten waardes?

Ik vraag me ook af hoe je nou de sensor doormeet aangezien je de stekker eerst moet loshalen om te kunnen meten, op dat moment staat de sensor dan toch buiten werking?

Ik zie hier ook een onderdeelnr langs komen, is daar ook een prijs van bekend?

Ludo

Citaat van: S. Brouwer op 25-10-2008 16:09:50
Ik zie hier ook een onderdeelnr langs komen, is daar ook een prijs van bekend?


met vind je:

Citaat van: Rick. op 20-05-2008 08:27:25
1275342 Gever / € 107.70 incl. BTW

;D

S. Brouwer

Citaat van: Ludo op 25-10-2008 16:19:38
Citaat van: S. Brouwer op 25-10-2008 16:09:50
Ik zie hier ook een onderdeelnr langs komen, is daar ook een prijs van bekend?


met http://www.volvo850forum.nl/Themes/classic/images/dutch/search.gif vind je:

Citaat van: Rick. op 20-05-2008 08:27:25
1275342 Gever / € 107.70 incl. BTW

;D

Top, maar pff wat een prijs voor zo'n blokje  :o

Gaan ze vaak stuk? anders haal ik er eerst wel 1 van de sloop om het uit te proberen.


thuur

Citaat van: S. Brouwer op 25-10-2008 16:09:50
Citaat van: thuur op 09-02-2006 22:12:44
Dit zijn je sensors:

http://img311.imageshack.us/img311/9754/sensors8lw.gif

V Atmospheric pressure sensor

De atmosferische druk sensor (1275342) V:
Citeer

The voltage across the sensor is a function of air pressure and, therefore, of sensor resistance.
Voltage can vary between 0V and 5V.

The sensor is supplied with a stabilized voltage of 5V from the engine control module (ECM).

If the signal from the atmospheric pressure sensor is faulty or missing the engine control module (ECM) adopts a substitute value.

The atmospheric pressure sensor is located by the right hood catch.


Kun je wat met deze info? Herken je er iets in?


Gr 8)

lange tijd geen last meer gehad van deze foutmelding, maar afgelopen week kwam hij weer terug.

Ik heb net de stekker losgehaald die op de sensor zit er daar meet ik op de 3 pinnen:
5,06V  0.02V 5,21V

In de tekst staat dat er een constante stroom moet zijn van 5V, kan ik nu iets herleiden uit mijn gemeten waardes?

Ik vraag me ook af hoe je nou de sensor doormeet aangezien je de stekker eerst moet loshalen om te kunnen meten, op dat moment staat de sensor dan toch buiten werking?

Ik zie hier ook een onderdeelnr langs komen, is daar ook een prijs van bekend?

Die 5V heb je alvast (5,06). De rest meet je met de stekker aangesloten (even improviseren) ;)


Gr 8)

S. Brouwer

aahh dus toch, zal morgen nog wel ff een keer meten met de stekker eraan.

wordt vervolgd....

S. Brouwer

net gemeten met de stekker nog aan de senor vast en nu krijg ik de volgende waarde: 5,05 0,03 4,63

Deze waardes heb ik met zowel het lambda lampje aan als uit.

Ik begrijp uit de tekst dat de waarde kan varieren tussen de 0 en 5v, dus zou mijn sensor goed moeten zijn.

Of mis ik iets en is hier wat anders aan de hand?