Sleuteltips

Gestart door Vertigo, 03-02-2006 00:17:44

Vorige topic - Volgende topic

Vertigo

Ik heb de laatste tijd wat puntjes van mijn auto aangepakt die ik eigenlijk al veel eerder aan had kunnen/ had moeten pakken. Ik had die kleine dingen gelijk moeten doen toen ik de boel toch open had liggen.

Ik heb bijvoorbeeld de sleepcontactjes van de claxon opgeschuurd (claxon ging het steeds slechter doen en deed op een gegeven moment helemaal niks meer), terwijl ik dat stuurwiel net een paar maanden daarvoor geplaatst had... had dat dus beter direct kunnen doen, uit voorzorg.

Heb ook afgelopen maand eindelijk de contactslotschakelaar vervangen, was al ruim een jaar kapot en had ook al bijna een jaar een vervanger liggen. Ik had dat ding zelfs al toen ik er een compleet ander interieur in heb gezet (samen met elianmars). Had dat toen dus ook gelijk moeten doen.

Sinds die interieurwissel deed de stoelverwarming het ook niet meer. Vandaag na driekwart jaar eindelijk gerepareerd, bleek dat de draadjes geen contact meer maakten met de thermostaat. Had dat dus ook moeten controleren voordat die stoelen er weer in zette...

Het zijn allemaal van die kleine dingetjes die toendertijd gemakkelijk even gedaan hadden kunnen worden.

Dus:

- Heb je het stuur er om een een of andere reden af, schuur het sleepcontact van de claxon ff op.

- Heb je de stoelen eruit om wat meer ruimte te creeren tijdens het sleutelen, controleer die draadjes even

- Heb je het dashboard open liggen, vervang gelijk de dashboard lampjes even.

Zo zijn er vast nog wel meer kleine makkelijke puntjes die een ervaren sleutelaar even mee zou nemen, maar waar iemand als beginner (zoals ik) niet aan zou denken.

Iemand meer van dit soort kleine handige tips?

Gr.

Jens