Boete omwille van exportkenteken

Gestart door Rogers XC 70 2000, 16-12-2008 09:45:05

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 07-01-2009 16:55:22
Citaat van: mehn op 07-01-2009 16:37:57
Kom je weer terug? :P

ik blijf! (--> belgië is veel te goed, dus waarom terugkeren naar NL?)  ;D

Ik bedoelde eigenlijk Turbobiker.
Had ik maar moeten quoten ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rogers XC 70 2000

Citaat van: mehn op 07-01-2009 17:21:57
Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 07-01-2009 16:55:22

ik blijf! (--> belgië is veel te goed, dus waarom terugkeren naar NL?)  ;D

Ik bedoelde eigenlijk Turbobiker.
Had ik maar moeten quoten ;)

Dacht t al  ;D

Turbobiker

Ik houd het hier nog wel even uit, maar de vraag schoot me opeens te binnen.
De Tussenpaus

Scooby Doo

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 07-01-2009 13:17:53
Citaat van: Turbobiker op 07-01-2009 12:58:28
Vraag lijkt me hier wel te passen:

Hoe lang moet je in een buitenland gewoond hebben om een auto belastingvrij mee terug te mogen nemen?

Minimaal 6 maanden.
De vraagstelling is eigenlijk niet correct; Hoe lang moet een auto in het buitenland op je naam hebben gestaan om deze BPM-vrij te kunnen importeren --> minimaal 6 maanden.

Vervolgens moet je in NL de auto nog minimaal een jaar in eigendom houden.

Als ik particulier een 2dehandswagen koop in een andere EU lidstaat (moet minimaal 6 maanden oud zijn en 10000 KM gedraaid hebben) kan ik die perfect invoeren in België, dat kost me niks. Nu ja 0.10 Euro voor de douane. ;D
(Heb er al 2 ingevoerd)
Puppy Power!!!

TTT242

Eenvoudigste is autoambu, maar het beste ( zoals ik met de V70 N gedaan heb) gaat het volgens mij nog als je gewoon zorgt dat je een tijdelijk verzekering hebt op die in te voeren wagen (chassisnummer) en gewoon je eigen platen erop zet. Gewoon voorzichtig de grens over rijden en dadelijk thuis stallen op privé terrein platen eraf en er niet mee gaan rondrijden en de papierhandel in orde brengen. Maar dat je met transitplaten enkel de wagen mocht naar huis rijden en er verder niet mee rondtoeren dat wist ik niet. Nuja...transitplaten vallen natuurlijk wel dadelijk op he.
Als je in Hasselt (vast)zit geef dan een belletje....is vlak om de hoek bij mijn werk. 's morgens en 's avonds kan ik wel even tijd vrijmaken  :angel:
Vormfouten op verkeerde merk gaan niets afdoen aan de inbreuk. Beste is gewoon dat je een aannemelijk verhaal doet en dat je niet de intentie had om een overtreding te begaan, maar dat je juist transitplaten had aangeschaft om zeker in orde te zijn. Nuja dat is wat laat mijn reactie. Uitspraak zal nog wel meevallen denk ik. S6
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Rogers XC 70 2000

Citaat van: TTT242 op 07-01-2009 19:47:11
Eenvoudigste is autoambu, maar het beste ( zoals ik met de V70 N gedaan heb) gaat het volgens mij nog als je gewoon zorgt dat je een tijdelijk verzekering hebt op die in te voeren wagen (chassisnummer) en gewoon je eigen platen erop zet. Gewoon voorzichtig de grens over rijden en dadelijk thuis stallen op privé terrein platen eraf en er niet mee gaan rondrijden en de papierhandel in orde brengen. Maar dat je met transitplaten enkel de wagen mocht naar huis rijden en er verder niet mee rondtoeren dat wist ik niet. Nuja...transitplaten vallen natuurlijk wel dadelijk op he.
Als je in Hasselt (vast)zit geef dan een belletje....is vlak om de hoek bij mijn werk. 's morgens en 's avonds kan ik wel even tijd vrijmaken  :angel:
Vormfouten op verkeerde merk gaan niets afdoen aan de inbreuk. Beste is gewoon dat je een aannemelijk verhaal doet en dat je niet de intentie had om een overtreding te begaan, maar dat je juist transitplaten had aangeschaft om zeker in orde te zijn. Nuja dat is wat laat mijn reactie. Uitspraak zal nog wel meevallen denk ik. S6

Ik zal je wel een seintje geven als ik op water en brood zit in Hasselt  ;D