witte aanslag in koelexpansievat

Gestart door Schnappi, 06-02-2006 21:12:45

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

Vandaag maar weer eens alle vloeistoffen gecontroleerd alles goed behalve het koelvloeistof, in het expansievat drijft er op het koelvloeistof een soort witte aanslag niet veel maar het is zichtbaar.

Vloeistof ziet er verder goed uit (gifgroen), en ik moet er ook bij vertellen dat ik de laatste paar dagen vrij hard heb gereden en flink geroffeld  ;D heb, en daar voor had hij nog geen witte aanslag in het vatje en heb ook een tijdje geleden orginele volvo koelvloeistof bijgevuld.

is dit normaal dat er een laagje op het vloeistof staat, of heb ik weer grote problemen met de volvo

Groeten T5red

@®-

Dit is niet normaal, maar kan je het eruit krijgen, en voelt het dan vettig aan of schraal?
Hoe ruikt je koelwater?

Schnappi

moet dit nog bij vertellen

tijdje geleden is radiateur vervangen bij dealer ik neem aan dat ze bij het bijvullen orginele koelvloeistof gebruiken, anders heb ik nu twee soorten koelvloeistof in het koelsysteem zitten

is dit schadelijk?

ik neem aan dat als het vloeistof groen is dat men ook bij moet vullen met groene vloeistof of heb ik nu helemaal mis?

Groeten

Schnappi

het koelwater ruikt goed, en het spul wat er in zit is wat vettig, auto heeft trouwens wel tijdje stil gestaan en daardoor is er wel een randje onstaan in het vatje en dat randje was nu weg na het harde rijden.

Groeten

@®-

Ik zou het gwoon nog even in de gaten houden en me voor alsnog geen zorgen maken pas wanneer het terug komt even een snuffelaar lenen van iemand.

Schnappi

zou de koppakking het begeven hebben? of krijgt men dan ander symptomen?

graag advies

@®-

Als je koppakking het aan het begeven is dan gaat het witte randje niet weg na het rijden, dan zou het eerder erger worden en dan zou je koelwater erg naar olie (een beetje verbrand) moeten ruiken in plaats van dat het een zoetige lucht heeft.

thuur

Witte aanslag is meestal het gevolg van oude koelvloeistof. Het beste is om dit systeem 1x per 2 jaar te spoelen en dan te voorzien van verse koelvloeistof.

Gr ;)

@®-

Citaat van: thuur op 06-02-2006 22:18:17
Witte aanslag is meestal het gevolg van oude koelvloeistof. Het beste is om dit systeem 1x per 2 jaar te spoelen en dan te voorzien van verse koelvloeistof.

Gr ;)
Maar je mag toch aannemen wanneer je radiateru vervagen wordt door eendealer dat gelijk je koelvloeistof ververst wordt.

Schnappi

@®-

mmmh, ik zou eventjes gaan bellen met je dealer of dat nou gedaan is of niet, en dan natuurlijk even op je rekening kijken hoeveel koelwater ze hebben berekent.

thuur

Citaat van: @®- op 06-02-2006 22:19:55
Citaat van: thuur op 06-02-2006 22:18:17

Gr ;)
Maar je mag toch aannemen wanneer je radiateru vervagen wordt door eendealer dat gelijk je koelvloeistof ververst wordt.

Ik doe niet aan aannemen, ik wil de dingen graag zeker weten ;)

Gr :P

Schnappi

vandaag nog eens gekeken en het blijkt een soort vetachtig substantie te zijn wat er op bovenop drijft. Is dit nu gekomen omdat ik er koelvloeistof puur er bij gegooit hebt?

Groeten

b0nkolok

In koelvloeistof zit geen olie of vet! Dat zal dus ergens anders vandaan komen.

Advies: laat je koelsysteem eens onder druk zetten. Op het dukmetertje kun je dan zien of er geen lek(je) is.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Schnappi

heb koelvloeistof ververst en nergens meer last van, zal dus toch wat oude vloeistof in hebben gezeten

bedankt allemaal voor de reacties

Groeten

alleen heb ik wel weer een ander probleem zie ander topic