bakolie

Gestart door Raoul, 15-02-2006 22:40:50

Vorige topic - Volgende topic

Raoul

Ik wil mn bakolie (v70 20 v)verversen.Dit ivm met een licht bijgeluid als ik accelereer.Maar kan er een gewone 80 w 90 in??En is een eventuele toevoeging(wynns)aan te raden?

Jeroentjuh

Gewoon ff bij de dealer halen. 1161645 heb je nodig, er gaat bij het verversen ongeveer 2,1 liter in....

Kijk de oude olie ff goed na of er geen metaaldelen inzitten....

Raoul

Dank je,ik ga idd voor de originele olie voor de zekerheid.
Maar is het normaal dat je in 2,3 en 4de versnelling een licht aandrijfgeluid hoort?Met nat weer hoor je niets,omdat het bijgeluidje net zo klinkt als rijden over een natte weg,maar dan zachter.Alleen bij acceleren(normaal),en niet bij gas los.

Jeroentjuh

Citaat van: Raoul op 15-02-2006 22:54:01
Dank je,ik ga idd voor de originele olie voor de zekerheid.
Maar is het normaal dat je in 2,3 en 4de versnelling een licht aandrijfgeluid hoort?Met nat weer hoor je niets,omdat het bijgeluidje net zo klinkt als rijden over een natte weg,maar dan zachter.Alleen bij acceleren(normaal),en niet bij gas los.

Rijdt je niet toevallig op winterbanden? Want die kunnen ook een raar geluid maken...

Raoul

Ook aan de banden gedacht.Oorzaak gevonden,doorvoerrubber van de stuuras was de oorzaak.Plastic ring was naar beneden geschoven,en daarachter zit de bak.....Heb dus geluk

Jeroentjuh

Citaat van: Raoul op 20-02-2006 13:57:16
Ook aan de banden gedacht.Oorzaak gevonden,doorvoerrubber van de stuuras was de oorzaak.Plastic ring was naar beneden geschoven,en daarachter zit de bak.....Heb dus geluk

Dat gebeurd wel vaker. En gelukt met het verversen van de olie?