Oliedrukmeter

Gestart door Eugene, 16-02-2006 13:22:54

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Ik heb zojuist van ET een pakketje gekregen  :)

Een oliedrukmeter met sensor. De vraag is nu alleen, waar moet kan ik die aansluiten.
Ik heb gezocht in Vadis, maar vind alleen de plaats waar de originele sensor zit, en het lijkt me geen goed idee deze eruit te draaien .....

En hoeveel bar is een normale druk?

If it's not blown, it sucks...

JCviggen

oliedruk hangt af van de olietemp en ook van het toerental etc...de exacte waardes weet ik niet, maat het is iig verre van constant
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Johann

Citaat van: eugene op 16-02-2006 13:22:54
Ik heb zojuist van ET een pakketje gekregen  :)

Een oliedrukmeter met sensor. De vraag is nu alleen, waar moet kan ik die aansluiten.
Ik heb gezocht in Vadis, maar vind alleen de plaats waar de originele sensor zit, en het lijkt me geen goed idee deze eruit te draaien .....

En hoeveel bar is een normale druk?

Als de motor koud is, nachtje gestaan heeft, kun je zo de druk schakelaar voor uit 't blok draaien. Er komen hooguit 2 druppeltjes mee.
Om de druk gever er op te zetten zou je een T stuk er tussen moeten maken waar de druk switch op komt en ook de druk gever.

Eugene

ok, thnx

Als ik de originele plug neit terug zet blijft het lampje branden neem ik aan?

Kan ik de bedrading van de originele plug neit aansluiten op de nieuwe sensor, of dan maar gewoon het lampje uit het dashbord halen of idd een T stuk....

Johann

Citaat van: eugene op 16-02-2006 14:50:00
ok, thnx

Als ik de originele plug neit terug zet blijft het lampje branden neem ik aan?

Kan ik de bedrading van de originele plug neit aansluiten op de nieuwe sensor, of dan maar gewoon het lampje uit het dashbord halen of idd een T stuk....

Volgens mij doet de computer ook iets als er "geen" druk is..
De Volvo sensor is een schakelaar. Bij een vooringestelde druk zal ie contact maken. De drukgever geeft een variabel voltage af afhankelijk van druk. Je kunt dus niet zomaar draadjes gaan wisselen.

Eugene

Dus het zou een optie zijn om die andere sensor het idee te geven dat hij de druk heeft die hij meot hebben, maarja... hoe....

Makkelijkste lijkt mij op dit moment een T stuk..

Gek genoeg is er zelfs op VolvoSpeed niks over te vinden. Niemand heeft zoiets ooit gedaan op een 850 lijkt het wel :-\