Achterklep roest

Gestart door groningen850, 16-02-2006 22:39:05

Vorige topic - Volgende topic

groningen850

Heb mij Volvo 850 GLT Estate 20V '93 nu dik een half jaar en rijdt perfect nog steeds. Geen enkel noemenswaardig probleem gehad. Maar de achterklep roest tot mijn grote iritatie. Het is de onderste rand die je niet kan zien als de klep dicht is, maar als je hem open doet kijk je er recht tegenaan over de volle breedte. Het wordt steeds erger, het is nu ook al aan de buitenkant zichtbaar :-( Verder zit de auto strak in de lak...

Ik dacht dat het de afwatering was, dus ik heb laatst als noodredmiddel met een kleine metaalboor 2 gaatjes onderin geboord. Maar heb niet echt het idee dat het hiermee over is.

Weet iemand hoe dit kan? Auto heeft verder geen schade gehad, en de rest van de klep is prima.

Groet uit Groningen,

Jeroen

thuur

De enige plek waar een 850 wil roesten is de achterklep. Meestal beperkt het zich tot de strip onder de achterruit (Estate), deze gaat roesten en wringen en uiteindelijk gaat de klep zelf ook roesten.

Dat ie aan de onderkant roest is geen goed teken. Of de vorige eigenaar is er niet zo zuinig mee geweest (flinke lakschade met in/uitladen bv.), of er is toch ooit een kleine schade geweest wat niet goed hersteld is.

Gr 8)

zopa

Ja ook een sedan kan roesten op de achterklep.

Ik had nog niet 1 roestplekje ontdekt, maar omdat ik de achterkant, met name de achterlichten, het enigste lelijke minpunt van de 850 sedan vind, dacht ik, hoe zou hij/zij eruitzien zonder dat middenstuk links en rechts naast de achterlichten.

en ja hoor, door trillen is die plastik plaat door de lak gaan schuren na 12 jaar.

gelukkig zie je er niets van, dus is het makkelijk weg te werken zoals hier al in ander topic omschreven
(ik gebruikte Fertan, peperduur maar werkt wel)

en een beetje off topic, maar ik d8  nu is alles toch eraf, wat vinden jullie van de achterkant zonder die gedateerde plaat, zou er met wat racegaas iets leuks van te maken zijn?

wie kan beetje fotosjoppen??? ik wil het wel eens zien op mijne maar ook op een gele, grijze, enz.

transparant zwart zou een zwarte niet misstaan, maar dan weer geouweh**r met APK natuurlijk

Tuut tuut tuut, de groetjes van Ruud

thuur

Saab meets Audi ???

Gelukkig is het oppervlakkige roest en ben je er op tijd bij ;)

Gr :-X

zopa

Citaat van: thuur op 24-05-2006 23:30:09
Saab meets Audi ???

Gelukkig is het oppervlakkige roest en ben je er op tijd bij ;)

ja idd was niet rot of zo, over 5 jaar was het waarschijnlijk een ramp geeest idd, toevallig dat ik die plaat er afhaalde voor andere reden, (4 moertjes, en wat dubbeltape, dus haal eerst wat dubbeltape, zodat je weer netjes kunt terug zetten, voor diegene die ook eens een kijkje wille nemen)

elianmars

Saab meets Audi ???

't Lijkt meer op een Opel Vectra......

@Zopa: Ik denk dat er genoeg forumleden zijn die met een modeljaar <'94 rijden en graag met je achterlichten willen ruilen. Ben je gelijk van die middenplaat af  ;)

zopa

Citaat van: elianmars op 25-05-2006 00:12:09
Saab meets Audi ???

't Lijkt meer op een Opel Vectra......

@Zopa: Ik denk dat er genoeg forumleden zijn die met een modeljaar <'94 rijden en graag met je achterlichten willen ruilen. Ben je gelijk van die middenplaat af  ;)

hahah ja die nog minders, snap niet dat rest van auto zo mooi is, en juist de kant die vaak in beeld is bij mede weggebruikers, lieten ze door een stagiƫre in elkaar flansen, toen het model net uit was had ik al iets van wat raar, een nieuwe auto, met 10 jaar oude lampies achter.

als je nog iemand weet met 6 ronde achterlichten van een Ferarri, en die zouden passsend gemaakt kunnen worden, die zijn nog ouder, maar ze hebben nog steeds "iets"

maar alles wat grijs is aan die set zwart spuiten lijkt me ook wel wat :D

Roger B.

Citaat van: thuur op 16-02-2006 22:52:37
De enige plek waar een 850 wil roesten is de achterklep. Meestal beperkt het zich tot de strip onder de achterruit (Estate), deze gaat roesten en wringen en uiteindelijk gaat de klep zelf ook roesten.
Gr 8)

de mijne roest een beetje bij de bovenrand van de achterklep (binnenzijde) en, en at vind ik zorgwekkender.......

als ik aan de bestuurderskant naar de dorpel kijk zie ik aan de rand van de plastik sierdorpel dat de ijzeren een roestgaatje heeft!

Dus OOK een 850 roest

thuur

Citaat van: Roger B. op 25-05-2006 01:37:51
Gr 8)

de mijne roest een beetje bij de bovenrand van de achterklep (binnenzijde) en, en at vind ik zorgwekkender.......

als ik aan de bestuurderskant naar de dorpel kijk zie ik aan de rand van de plastik sierdorpel dat de ijzeren een roestgaatje heeft!

Dus OOK een 850 roest

Er zijn idd 850's die ook bij de dorpels roesten. Probleem is dat de dorpel soms niet helemaal goed past waardoor het gaat wringen (zie achterlichtplaat van zopa) en water blijft staan.

Volvo's roesten ook, maar dan veeeeeeeeeeel langer 8)

Gr ;)

zopa

Citaat van: thuur op 25-05-2006 01:49:44
Citaat van: Roger B. op 25-05-2006 01:37:51
Gr 8)

Dus OOK een 850 roest

Er zijn idd 850's die ook bij de dorpels roesten. Probleem is dat de dorpel soms niet helemaal goed past waardoor het gaat wringen (zie achterlichtplaat van zopa) en water blijft staan.

Volvo's roesten ook, maar dan veeeeeeeeeeel langer 8)

Gr ;)

Nog niet zo erg lang geleden maakte Volvo reclame met:

"Van elke 10 ooit geproduceerde Volvo's, rijden er nog 7 rond"

(Ik ga er wel van uit dat van die 7 er tog 2 een katterug waren en 3 een Amazon)

Nu zie je die reclame niet meer, dus misschien roesten ze idd wat meer dan voorheen, maar ook factor verkeersdrukte en aantallen die gewoon total loss maar roestloos  naar sloop gaan, is gestegen in de loop der jaren.

thuur

Sinds '89 roesten ze stukken minder, maar worden er wel meer in de prak gereden :-\

Bel de sloperijen maar voor een motorkap, dan krijg je het te horen ;D

Gr 8)

Roger B.

dus als je maar plaatwerk vanaf de voordeur naar achteren nodig hebt....keuze zat?

thuur

Citaat van: Roger B. op 26-05-2006 11:13:24
dus als je maar plaatwerk vanaf de voordeur naar achteren nodig hebt....keuze zat?

Ja hoor. Let vooral goed op roest op de achterkleppen ;D

Gr ;)

DerWeis

De achterklep is opnieuw gespoten, dus eindelijk weg met de roest!!

Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

DurkieBoy

Zo kun je het beter zien, lijkt me...

Volvo... the best a man can get...