850GLT qua uiterlijk ombouwen naar een T5R?

Gestart door Remy_W., 25-03-2003 18:55:32

Vorige topic - Volgende topic

Remy_W.

Hallo!

Ik zou graag mijn witte Volvo 850GLT 2.5i 20v (1992) qua uiterlijk laten lijken op een T5R... in de kleur cream yellow...
Maar denken jullie dat het de moeite waard is om deze om te bouwen, of beter gelijk een T5R kan kopen?
'k Ben zelf niet al te handig... dus het meeste werk zal gedaan moeten worden dan...
Let op, 't gaat me alleen om het uiterlijk, 'k ben namelijk nu al iets te tevreden met me motor. :D

tevens: Nieuwe member erbij :)
Talkin' bout adrenaline!

s©ub@

neem maar even contact op met martijn; die heeft een GLT omgebouwd naar een T5-R.

Als je het zelf niet kunt zou ik zeker uit gaan kijken naar een echte T5-R; da's denk ik goedkoper dan alles zelf te gaan doen...

ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Mellow_yellow

Is een erg leuk idee. De spuitkosten en de Titan-velgen zullen het duurste zijn. Koplampen, achterlichten en bumpers valt allemaal wel goed te behappen. Succes!

Boom

Ben benieuwd! Houd ons op de hoogte!
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

martijn.

En let wel op ,een 92 er heeft 4 gaats velgen en het ombouwen naar 5 kost ook behoorlijk wat.
4 x naven ,4 x schijven en dat alleen om die 17 inch te monteren dat kost een hele duit.
Ik kan het weten ,heb hier nog 4 naven en schijven liggen in 4 gaats.

Mvrg

rogier

CiteerIs een erg leuk idee. De spuitkosten en de Titan-velgen zullen het duurste zijn. Koplampen, achterlichten en bumpers valt allemaal wel goed te behappen. Succes!
De koplampen zijn toch lager bij een T5?

HaRdCoRe-WeZ

Welkom!!! Ik kan je er weinig over zeggen, want ik rij geen 850. Maar het id is leuk!!!

Boom

Citeerneem maar even contact op met martijn; die heeft een GLT omgebouwd naar een T5-R.

Als je het zelf niet kunt zou ik zeker uit gaan kijken naar een echte T5-R; da's denk ik goedkoper dan alles zelf te gaan doen...

is idd waarschijnlijk goedkoper, en die auto blijft sowieso ook meer waard als ie origineel is.
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Mellow_yellow

CiteerDe koplampen zijn toch lager bij een T5?

Ja, daarom moet ie ze ook ombouwen!  ??? Daar ging dit topic toch over....

rogier

CiteerJa, daarom moet ie ze ook ombouwen!  ??? Daar ging dit topic toch over....
OK, dus je zet een lagere koplamp in een ruimte die bedoeld is voor een hogere. Dat wilde ik dus eigenlijk weten, hoe dat dan gaat. Waar vul je die ruimte mee op?

Mellow_yellow

Met de lijstjes van het nieuwere type. Die zijn hoger en vullen dus het verschil op. De voorste spatschermen zijn allemaal hetzelfde van 1991-1996. Het enige verschil zijn de koplampen en de randjes eronder.

Rudi

Ik wou m,n T5 ook overspuiten,ben ik blij dat ik daar van afgezien heb.Je gaat er later zeker spijt van krijgen,je kunt beter sparen voor een echte R,maar goed dat is persoonlijk.Ik heb indertijd geinformeerd naar wat het kost om een auto goed te spuiten,dan praat je al gauw over 9000€ als je het goed en netjes wilt laten doen tenminste.....suc6
Dr.Go-Fast...

Roy V70R

CiteerIk wou m,n T5 ook overspuiten,ben ik blij dat ik daar van afgezien heb.Je gaat er later zeker spijt van krijgen,je kunt beter sparen voor een echte R,maar goed dat is persoonlijk.Ik heb indertijd geinformeerd naar wat het kost om een auto goed te spuiten,dan praat je al gauw over 9000€ als je het goed en netjes wilt laten doen tenminste.....suc6

9000 euro. :o
Daar koop je toch bijna een complete auto voor. ;D
850 GLT - 855 T5 - V70R

Rudi

Citeer9000 euro. :o
Daar koop je toch bijna een complete auto voor. ;D

Klopt,daarom is het ook niet verstandig om een auto over te spuiten of je moet zeker weten dat je de auto nooit meer wegdoet.Maar met de tijd kom je altijd weer een mooiere auto tegen en dan heb je een probleem....die prijs zal ongetwijfeld kloppen,bij een goede spuiter gevraagd en die zei dus dat het tegen de 20000nlg kostte,en die heeft het me zelfs afgeraden,eerlijk advies dacht ik ;)
Dr.Go-Fast...

Remy_W.

ik heb ook es wat informatie opgevraagd over o.a. het spuiten ervan...
Bij een garage/schade bedrijf zouden de kosten rond de 3500 euro excl. btw komen... Dan zou'k op 4165 komen, als we de btw erbij doen.

Ik vind wit toch eigenlijk ook wel mooi :P
Talkin' bout adrenaline!