regelbare benzine druk?

Gestart door ex_beamerman, 06-04-2003 21:31:59

Vorige topic - Volgende topic

ex_beamerman

regelbare benzine druk?,een kameraad van mij heeft er een gadget voor besteld bij autostyle en verteld dat er een vermogenswinst van 8-9% voorspeld word.

het aperaat moet de druk van de benzine pomp kunnen regelen,heeft een regelunit bij de bestuurder.

kan dat zo'n winst (8% van 200 pk = 16 pk winst???)
bewerksteligen?
grtz jhonn

ex_beamerman

hm tja,da's beter om te rekenen in de haast :-[
en brengt me bij m'n volgende vraag;
hoeveel pk heeft een glt zonder kat en met een open luchtfilter?.
jhonn

ik dacht zelf aan 15 voor de kat (word algemeen aangenomen) en ? voor het filter.

ex_beamerman

dat mag aleen bij t5 en r dacht ik ;D

Mellow_yellow

Een instelbare benzinedrukregelaar heb je niet nodig. De standaard benzinedrukregelaar kan genoeg aan, een hogere benzinedruk is ook helemaal niet nodig, dit bepaald namelijk helemaal niet de hoeveelheid ingespoten brandstof, dat wordt namelijk door de ecu bepaald. Als je de benzinedruk mechanisch zou verhogen dan regelt de ecu de inspuitduur terug om toch aan zijn ideale (ingestelde) mengselverhouding te komen. Vermogenswinst is dus 0 comma 0. Met andere woorden: zo'n regelaar (meestal wordt ie verkocht als Powerboostvalve) heeft GEEN nut en is weggegooit geld, tenzij je het combineert met chiptuning of een zelf te programmeren ecu o.i.d.

Mellow_yellow

Tuned by Autostyle.....  pfffrrrt Die maken alleen goedkope en onbetrouwbare plastic zooi! Sorry hoor.  :-X

Johann

CiteerEen instelbare benzinedrukregelaar heb je niet nodig. De standaard benzinedrukregelaar kan genoeg aan, een hogere benzinedruk is ook helemaal niet nodig, dit bepaald namelijk helemaal niet de hoeveelheid ingespoten brandstof, dat wordt namelijk door de ecu bepaald. Als je de benzinedruk mechanisch zou verhogen dan regelt de ecu de inspuitduur terug om toch aan zijn ideale (ingestelde) mengselverhouding te komen. Vermogenswinst is dus 0 comma 0. Met andere woorden: zo'n regelaar (meestal wordt ie verkocht als Powerboostvalve) heeft GEEN nut en is weggegooit geld, tenzij je het combineert met chiptuning of een zelf te programmeren ecu o.i.d.

Dit is dus niet helemaal waar.

Bij de vollast map zal een hogere benzine druk wel degelijk tot meer brandstof leiden.

De vollast map zijn vaste waarden voor de inspuit tijden in milliseconden.
Deze waarde zal bij 3,5 bar minder brandstof geven als bij 4,5 bar.

Zolang de auto in de lambda regeling z'n werk doet zal 't weinig verschil maken zolang de injecteurs nog zo ver terug kunnen dat ze inderdaad die minimale hoeveelheid brandstof kunnen geven bij hogere basis druk.
De standaard brandstof druk regelaar gaat de druk al verhogen als de turbo druk op loopt.
De meeste instelbare druk regelaars zijn ook alleen verstelbaar in het gebied waar de turbo druk gaat leveren.

Roy V70R

Dit apparaat is niet geschikt voor iedere auto.
Wordt op dit moment alleen gemaakt voor Honda.
850 GLT - 855 T5 - V70R

ex_beamerman

CiteerTuned by Autostyle.....  pfffrrrt Die maken alleen goedkope en onbetrouwbare plastic zooi! Sorry hoor.  
is gedeeltelijk waar maar kijk eens bij de echte merken,de tuning onderdelen daar zijn ook zo &%*$@.
duur en ik ben maar een jan(jhonn)modaal met 2 kinderen.
daar zie je dus de reden dat ik daar wel eens kijk en wat koop,dat er niet de kwaliteit van een top merk verkocht word is mij ook wel duidelijk :-/
jhonn

Mellow_yellow

Citaat van: Roy op 07-04-2003 20:20:30
Dit apparaat is niet geschikt voor iedere auto.
Wordt op dit moment alleen gemaakt voor Honda.

Is ook niet waar; er is wel degelijk een zogenaamde PBV voor de 850 te krijgen. Ik heb zelf op mijn 'oude' 850 GLT ook zo'n ding gehad. Behalve het enorm gestegen benzineverbruik merkte ik er niks van....

Mellow_yellow

Citaat van: Johann op 07-04-2003 13:33:26
CiteerEen instelbare benzinedrukregelaar heb je niet nodig. De standaard benzinedrukregelaar kan genoeg aan, een hogere benzinedruk is ook helemaal niet nodig, dit bepaald namelijk helemaal niet de hoeveelheid ingespoten brandstof, dat wordt namelijk door de ecu bepaald. Als je de benzinedruk mechanisch zou verhogen dan regelt de ecu de inspuitduur terug om toch aan zijn ideale (ingestelde) mengselverhouding te komen. Vermogenswinst is dus 0 comma 0. Met andere woorden: zo'n regelaar (meestal wordt ie verkocht als Powerboostvalve) heeft GEEN nut en is weggegooit geld, tenzij je het combineert met chiptuning of een zelf te programmeren ecu o.i.d.

Dit is dus niet helemaal waar.

Bij de vollast map zal een hogere benzine druk wel degelijk tot meer brandstof leiden.

De vollast map zijn vaste waarden voor de inspuit tijden in milliseconden.
Deze waarde zal bij 3,5 bar minder brandstof geven als bij 4,5 bar.

Zolang de auto in de lambda regeling z'n werk doet zal 't weinig verschil maken zolang de injecteurs nog zo ver terug kunnen dat ze inderdaad die minimale hoeveelheid brandstof kunnen geven bij hogere basis druk.
De standaard brandstof druk regelaar gaat de druk al verhogen als de turbo druk op loopt.
De meeste instelbare druk regelaars zijn ook alleen verstelbaar in het gebied waar de turbo druk gaat leveren.

klopt, maar als de vollast-map goed geschreven is dan heb je er niks aan om er via 'mechanische manipulatie'  nogmaals extra benzine in te gooien. De motor verzuipt dan eerder en gaat pk's inleveren.

denkweb

die 8-9% haal je alleen met een turbo volgens een VW-fanaat die naast me staat...

Mellow_yellow

Citaat van: Jhonn Feikens op 06-04-2003 21:41:47
hm tja,da's beter om te rekenen in de haast :-[
en brengt me bij m'n volgende vraag;
hoeveel pk heeft een glt zonder kat en met een open luchtfilter?.
jhonn

ik dacht zelf aan 15 voor de kat (word algemeen aangenomen) en ? voor het filter.

Veel mensen maken de fout om alle mods qua pk's maar bij elkaar op te tellen, maar zo werkt het niet. De kat eronderuit zal wel ca. 10-12pk winst opleveren bij een bepaald toerental in het middengebied en ook een K&N filter doet ca. 4pk maar dan weer in de hogere toeren. Het max. vermogen groeit dus geen 16pk maar wellicht 'maar' 8 tot 10pk. Overigens komen de meeste GLT's al niet aan de fabrieksopgave van 170pk, meestal blijven ze rond de 160pk steken.

Viper

Hé Marc,

Zit hem nou niet ziek te maken! Zorg jij nou maar dat jij je spullen niet vergeet te leveren! ;)
Ik kan niet goed rijden, maar wel hard!

ex_beamerman

CiteerVeel mensen maken de fout om alle mods qua pk's maar bij elkaar op te tellen, maar zo werkt het niet. De kat eronderuit zal wel ca. 10-12pk winst opleveren bij een bepaald toerental in het middengebied en ook een K&N filter doet ca. 4pk maar dan weer in de hogere toeren. Het max. vermogen groeit dus geen 16pk maar wellicht 'maar' 8 tot 10pk. Overigens komen de meeste GLT's al niet aan de fabrieksopgave van 170pk, meestal blijven ze rond de 160pk steken.
ik dacht altijd ik tel het op en klaar,maar die vlieger gaat niet op dus :-[
jhonn

rogier

Johann wist zelfs te melden dat het luchtfilter maar 2, hooguit 3 pk doet. Een Rica chipje voor de GLT zou 15 pk winst moeten opleveren. Zou je met Rica + katloos + K&N op een winst van 25 pk kunnen komen?

PS. zonder kat kom je toch niet door APK ???