En toen was er licht(xenon)

Gestart door martijn., 25-02-2006 15:01:55

Vorige topic - Volgende topic

Rudi

Citaat van: M a r c op 25-02-2006 19:56:05
Ik ga ze er binnenkort ook inzetten. Het zicht met de originele lampen is altijd al bár slecht geweest. Ik wil nu eindelijk in het donker ook wel eens zien waar ik heen ga, zonder steeds het grootlicht aan te moeten zetten (en weer af als er een tegenligger komt).

Dat heb ik nu ook,zicht is waardeloos...komt bij dat ik de lampen kan afstellen,heb hem nou op 2 staan,weet niet of alle volvo's dit hebben?Kan hem nog lager zetten als ik wil...zal 's kijken waar die kaarsen het goedkoopst zijn ;D
Dr.Go-Fast...

FRANQ

grootlicht aan en idd de lampen naar beneden afstellen dmv knopje

werkt perfect
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

axelvr

ff ter informatie want ik volg hem ff niet meer :

kan ik nu gewoon xenon lichten kopen en ze in men huidige lampensysteem zetten of moet ik nog andere dingen kopen??

graag ff een samengestelde uitleg

mvg Axel

Eugene

Koop een set xenon en bouw ze in....

Dan zal wel het lampje in het dashbord branden dat een lampje kapot is, daarvoor heb je een weerstandje nodig(hoe en wat weet ik ook niet). Dat is het enige.

If it's not blown, it sucks...

Tom850

Zijn er mensen die wel weten waar en hoe je z'n weerstandje moet plaatsen.

Ik heb namelijk ook het probleem van het constant branden van mijn defect licht lampje.

Verder helemaal top, zeker een grote verbetering. Zeker omdat ik de meeste kilometers in de nacht maak.

Groeten Tom

johan283

Citaat van: jeroenh op 25-02-2006 18:18:23
Volgens mij is deze discussie een tijdje geleden ook al eens gevoerd, iig op 1 vd Amerikaanse Volvo BB's.

Kwamen dezelfde reacties op van mensen die het beter wisten, en die wel tevreden waren over hun Xenon conversie-sets.  Dat zal dan wel, maar dat van die koplampreinigings en hoogteverstellingsregels is sowiezo verplicht bij nieuwe auto's.
Feit blijft dat je lichtbeeld met Xenon in een Halogeen armatuur niet aan de keuringseisen voldoet, kijk alleen al naar de vorm van de reflector en het heldere glas van de V70N met Xenon, is totaal anders.
Je komt misschien wel door de APK keuring (waar alleen de juiste hoogte gecheckt wordt), maar de 'verstrooing' van het licht is niet volgens de regels, als je dit vergelijkt met een oem unit.
Dat de lampen meer licht geven is zeker mooi voor de bestuurder van de auto, maar niet voor andere weggebruikers.
De negatieve reputatie van xenon (verblinden van tegenliggers), is vaak te wijten aan dit soort aftermarket 'upgrades' .

Maar iedereen moet dat soort keuzes maar zelf maken, ik geef alleen wat ik altijd van mijn pa te horen krijg als ik het over dit soort upgrades heb, op zich weet 'ie ondanks zijn leeftijd nog meestal wel waar 'ie het over heeft (wbt verlichting ;))

Mee eens.
het lichtbeeld op hoogte zal dan wel goed zijn. Maar het strooilicht is veels te veel. Je ziet dan als tegenligger echt zo'n soort waas aan licht die dan ook nog in je ogen schijnt.

Heb ook wel eens aftermarket spul gezien, waarbij je ook ontzettend veel strooilicht had.

Feit is gewoon dat de bestaande reflectoren niet gemaakt zijn voor Xenon lampen.

Maar goed de APK vind het (nu nog) goed, dus verder geen probleem  ;D

AntonioMontana

Ik heb geen idee of dit oplossingen zijn voor het defecte licht lampje verhaal, maar kwam dit tegen en misschien is het van enig nut voor iemand om uiteindelijk dat defecte licht lampje weg te krijgen:

http://www.x5world.com/articles/x5/lights/9434-halogen-xenon-conversion-bmw-x5.html
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2511834
http://home.comcast.net/~velocityusa/TURNFIX.jpg
http://www.bmwtips.com/tipsntricks/CheckLowBeam/lowbeamfix.htm

Mocht iemand het gaan maken/proberen maak aub fotos en post het, dan durf ik het zelf ook misschien aan om mijn HID kit in te bouwen :)

wim300

Ik heb vandaag een xenon setje ingebouwd en werkt perfect zonder dat ik de melding krijg dat er een lamp stuk is.

Peth©oni

Citaat van: wim300 op 17-10-2006 22:11:47
Ik heb vandaag een xenon setje ingebouwd en werkt perfect zonder dat ik de melding krijg dat er een lamp stuk is.

Ik rijd al een jaar zo rond, zonder melding van kapotte lampjes....