Traag derde remlicht

Gestart door @®-, 27-02-2006 16:29:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@®-

Ik heb een traag derde remlicht. Wanneer ik rem gt op het dashbaoad het lampjekapotlampje branden en vervolgens weer uit. Een week geleden was het nog een fractie van een seconden en nu wanneer ik een bobbel in de weg overrijdt. Alle lampen van de achterlicht heb ik alvast maar vervangen inclusief het derde remlicht. Dus mijn conclusie een kabelbreukje ergens??? wie weet waar van het derde remlicht de draden naar toe gaan en hoe, ik kan ze niet vinden.

thuur

Ik gok op vervuilde contacten van de lamphouder zelf, of de stekker hiervan.


Gr ;)

VolvoSpecialist

Heb je toevallig een trekhaak?
Toevallig met een universele kabel aangesloten?
Anders contacten van de achterlichten ge-oxideerd!!
Meten is weten........ als je weet wat je meet.

@®-

Citaat van: thuur op 27-02-2006 19:43:40
Ik gok op vervuilde contacten van de lamphouder zelf, of de stekker hiervan.


Gr ;)
Die heb reeds schoongemaakt en geen verschil.

@®-

Citaat van: VolvoSpecialist op 27-02-2006 22:58:54
Heb je toevallig een trekhaak?
Toevallig met een universele kabel aangesloten?
Anders contacten van de achterlichten ge-oxideerd!!
Nee, ik heb geen trekhaak.

DopdeDouwer

Links achterin moet ook een kastje zitten: de lamp computer ofzo ik weet eigenlijk niet wat het doet. Kwam het kastje tegen tijdens het in bouwen van de antenne. Maar misschien dat dit een beetje vuile contacten heeft. Heb je daar al naar gekeken?
Vierkant Rules

b0nkolok

Slecht draad-contact. Aansluiting van 3e remlicht zit in de achterlichtunit driverside en loopt dan weg naar boven in de verzameling draden langs je achterklepschanier. Evt. nieuwe draad trekken maar is wel lastig met doorvoeren.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

@®-

Citaat van: b0nkolok op 28-02-2006 13:24:57
Slecht draad-contact. Aansluiting van 3e remlicht zit in de achterlichtunit driverside en loopt dan weg naar boven in de verzameling draden langs je achterklepschanier. Evt. nieuwe draad trekken maar is wel lastig met doorvoeren.

Perfect bedankt hier kan ik weer wat mee ik ga wel een Bypass leggen.

thuur

Citaat van: @®- op 28-02-2006 13:17:34
Citaat van: thuur op 27-02-2006 19:43:40
Ik gok op vervuilde contacten van de lamphouder zelf, of de stekker hiervan.


Gr ;)
Die heb reeds schoongemaakt en geen verschil.

Ook de massa van de lamphouder? Dus waar de bajonetpinnetjes invallen?


Gr ;)

@®-

Het is alweer een tijd geleden, maar nog steeds niet opgelost.

Als ik rem en ik rij nog met een hobbel gaat het lampjekapotlampje vaak weer uit, dus zou je denken kabelbreuk. Maar het gebeurt ook vak als ik voor een stoplicht stil sta dat ik mijn voet op de rem heb dat het lampjekapotlampje ineens uit gaat  :eusa_think:

Misschien dat het er mee te maken heeft maar sinds kort gaat het lampje op mijn dashboard (van de waarschuwings lichten) 1x mee als ik mijn richting aanwijzer aan zet.

Wat gebeurt er als het blauwe katsje wat links achter onder lampunit zit niet helemaal goed zou zijn (kan die eigenlijk eventueel een beetje kapot zijn, of is het kapot of niet kapot)

Wie weet wat  :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

thuur

Citaat van: @®- op 29-11-2006 22:00:44
Het is alweer een tijd geleden, maar nog steeds niet opgelost.

Als ik rem en ik rij nog met een hobbel gaat het lampjekapotlampje vaak weer uit, dus zou je denken kabelbreuk. Maar het gebeurt ook vak als ik voor een stoplicht stil sta dat ik mijn voet op de rem heb dat het lampjekapotlampje ineens uit gaat :eusa_think:

Misschien dat het er mee te maken heeft maar sinds kort gaat het lampje op mijn dashboard (van de waarschuwings lichten) 1x mee als ik mijn richting aanwijzer aan zet.

Wat gebeurt er als het blauwe katsje wat links achter onder lampunit zit niet helemaal goed zou zijn (kan die eigenlijk eventueel een beetje kapot zijn, of is het kapot of niet kapot)

Wie weet wat :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

Tja, ik heb 4 maanden rondgereden onder dezelfde omstandigheden. Ik had de mazzel dat ik bij het uitrijden van een soort drempel af moet waardoor het lampje meestal uit ging. Maar ik heb er toch de nodige tijd aan gespendeerd...

Het begon na het wisselen van een defect achterlampje. De uiteindelijke oplossing was het vervangen van het lampje door eentje met onjuiste bajonetsluiting (je hebt die met die pinnen tegenover elkaar en met een Y-vormige uitlijning). Dat lampje klemde dusdanig goed dat de stroomafname L+R gelijk was en het lampjekapotlampje uitbleef.

Conclusie: toch een slecht contact :-\


Sterkte ;D


Gr 8)

@®-

Ik heb maandag alle lampen eruit gehad en schoon gemaakt (was niet echt nodig, maar was meer voor het gevoel). De houders waar de lampen op zitten ook maar schoon gemaakt en ook die waren eigenlijk goed.

Zou het misschien te maken kunnen hebben (schiet me nu eigenlijk te binnen) dat is de 5W lampen van de verlichting (stad/dim licht) heb vervangen door 10W.

Ludo

Citaat van: @®- op 29-11-2006 23:08:48
Zou het misschien te maken kunnen hebben (schiet me nu eigenlijk te binnen) dat is de 5W lampen van de verlichting (stad/dim licht) heb vervangen door 10W.

Vadis:
De waarschuwingssensor defecte gloeilamp verbindt een uitgang in het instrumentenpaneel met de massa en schakelt het waarschuwingslampje in wanneer de referentiespanning in de waarschuwingssensor verandert.


thuur

Citaat van: Ludo op 29-11-2006 23:17:51
Citaat van: @®- op 29-11-2006 23:08:48
Zou het misschien te maken kunnen hebben (schiet me nu eigenlijk te binnen) dat is de 5W lampen van de verlichting (stad/dim licht) heb vervangen door 10W.

Vadis:
De waarschuwingssensor defecte gloeilamp verbindt een uitgang in het instrumentenpaneel met de massa en schakelt het waarschuwingslampje in wanneer de referentiespanning in de waarschuwingssensor verandert.



Oftewel: links en rechts moeten dezelfde lampjes in zitten, het doosje kijkt naar het verschil tussen L en R.


Gr ;)

@®-

#14
Ik had een heleboel 10W liggen, maar geen 5W dus ik heb toen wel alles vervangen, anders zou het er niets uit zien.