"blow through" MAF setup

Gestart door Oele, 27-02-2006 18:12:29

Vorige topic - Volgende topic

Oele

Als ik nu eens de MAF sensor voor de gasklep plaats in de buis vanaf de intercooler en de BOV tussen de turbo en intercooler...

- Geen valse luchtmeting ivm afblazen van BOV door MAF sensor?
- Geen beperking voor inlaat traject van turbo naar luchtfilter..

Iedereen wil maar naar MAP, maar ik wil eerst kijken wat er met de standaard ECU te behalen valt..

Goed idee?
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

M a r c

Ik vraag me af of ie dan heel blijft...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbobiker

De Tussenpaus

mehn

Citaat van: Turbobiker op 27-02-2006 19:24:46
wat en want... ?

De sensor, want de druk is daar groter.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Johann

De theorie is goed maar je vergeet denk ik de factor compressie..

De  850 werkt dus zonder MAP, er is helemaal geen MAP. Hij meet luchtsnelheid en hoeveelheid. ICM met de temperatuur is het een rekensom hoeveel gram lucht je binnen haalt. Ga je die lucht comprimeren dan kloppen die getallen niet meer.

Oele

Citaat van: Johann op 27-02-2006 19:31:47

De  850 werkt dus zonder MAP, er is helemaal geen MAP. Hij meet luchtsnelheid en hoeveelheid. ICM met de temperatuur is het een rekensom hoeveel gram lucht je binnen haalt. Ga je die lucht comprimeren dan kloppen die getallen niet meer.

Ja ok, maar is het afgegeven voltage uit de MAF dan niet te hercalibreren in de mapping van de chip?

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

Citaat van: Oele op 27-02-2006 19:39:45

Ja ok, maar is het afgegeven voltage uit de MAF dan niet te hercalibreren in de mapping van de chip?

Ik denk dat je dan in het gebied "het wiel opnieuw uitvinden" zit..  :P

Turbobiker

Citaat van: Oele op 27-02-2006 19:39:45

Ik zie het probleem. Dan moet je dus een drukmeter koppelen aan de gegevens die je al binnenkrijgt, worden denk ik ook te veel variabelen, hangt te veel van elkaar af. If ..., than ..., waardoor je if ... weer veranderd... :o
De Tussenpaus

M a r c

Wordt wel te complex denk ik ja.... De opwarming door compressie.... en de buitentemperatuur, dan de invloed van de rijwind op de efficiency van je intercooler.... gooi toch gewoon die hele MAF het raam uit  ;D Je hebt een giga aanzuigmond op je turbo en dat moet allemaal dan aangesloten worden op een MAF van 70mm. Kun je niet minimaal naar de 76mm MAF gaan? Al eens nagedacht over het gasklephuis van een B6304? Is beduidend groter dan je originele en past er zó op.

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: M a r c op 27-02-2006 19:57:09Al eens nagedacht over het gasklephuis van een B6304? Is beduidend groter dan je originele en past er zó op.

Past niet op een ETB motor.. :cwm45:

M a r c

Die heeft Oele toch geen?

....oh, maar jij wel  :-\  Nou snap ik de reactie  ;D

info@europeantuning.nl

Oele

Citaat van: Johann op 27-02-2006 20:13:49
Citaat van: M a r c op 27-02-2006 19:57:09Al eens nagedacht over het gasklephuis van een B6304? Is beduidend groter dan je originele en past er zó op.

Past niet op een ETB motor.. :cwm45:

Ja, het gasklep huis van de 960 is 65 mm, de standaard is 55 mm, zal niet heel veel schelen maar hij komt er wel op ja... en randje in spruitstuk ff weg slijpen... blueprinten zegmaar... in vakjargon ;-)

"blow through" MAF setup ben ik alweer vergeten...  :(

Johann

Je kunt kijken om de '04 R MAF aan de praat te krijgen op de 850.
"t klere ding kost iets van 360 Euro maar hij heeft al over de 430 PK aan de motor gedaan, en doet dat nog steeds.
Het is alleen geen aanrader op er dan een foam filter bij te gebruiken zoals ik gedaan heb met de R. Het filter bracht meer dan 10 PK op de rollenbank maar de levensduur was dus wel in het geding.

M a r c

Deze komt erop (dan weet je het vast Michiel  ;D )

info@europeantuning.nl

Johann

K&N?

Zal 't wel doen, wel eerst even de olie met lucht van binnen naar buiten er uit blazen..  :P

Ik gebruik op de S70 nog steeds het green filter welke het leuk doet. Alleen dat aanzuig geluid ga je op den duur een beetje zat van worden.
Op de R zat op 't laatst 't standaard R filter..  :o