hoe lang op benzine

Gestart door rolvio, 01-03-2006 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

rolvio

Hoe lang rij je op benzine voordat de motor overschakelt naar gas?(bij een koude start) Bij mij duurde dat eerst een behoorlijke tijd, totdat de meter van het koelwater ong. halverwege stond. Sinds kort echter schakelt hij na ong. een minuutje al over. Ik heb het idee dat dit iets te snel is, auto slaat nog wel eens af nadat -ie op gas loopt. Het gaat om een lpi installatie van vialle.

rolf

mehn

Citaat van: rolvio op 01-03-2006 22:36:32
Hoe lang rij je op benzine voordat de motor overschakelt naar gas?(bij een koude start)

Dat duurt bij mij ook vrij lang. Met dit weer (-3 vanochtend) toch wel 1 à 1,5 km) schat ik :(
Ik heb dezelfde installatie overigens  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rolvio

Citaat van: mehn op 02-03-2006 07:21:12
Citaat van: rolvio op 01-03-2006 22:36:32
Hoe lang rij je op benzine voordat de motor overschakelt naar gas?(bij een koude start)

Dat duurt bij mij ook vrij lang. Met dit weer (-3 vanochtend) toch wel 1 à 1,5 km) schat ik :(
Ik heb dezelfde installatie overigens  ;)

20 over 7, je bent er op tijd bij zeg.  :o

iig bedankt voor je reactie.

Zijn er nog meer mensen waarbij het lang of juist kort duurt voordat je op gas rijdt?

rolfio  ;)

LeRa

Temperatuur boeit bij mij totaal niets.
'k Heb een OMVL verdamper-systeem en die schakelt gelijk over zodra ik boven 2000rpm ben en dan gas loslaat.

Dus als ik na het starten gelijk even een dot gas geef dan schakelt 'ie over op LPG. Werkt perfect ;D .

Maar meestal laat ik 'm even (de straat uit) lopen op benzine, vindt het hele benzine-circuit ook wel fijn.

daytonawim

Mijn volvo installatie (verdamper) schakelt direct over, als de motor loopt

rolvio

Dit is heel interessant, maar ik wil graag wat meer horen van de LPI-rijders. Of is dat zo'n klein clubje?  ???

rolf  ::)

mehn

Citaat van: rolvio op 03-03-2006 16:23:18
Dit is heel interessant, maar ik wil graag wat meer horen van de LPI-rijders. Of is dat zo'n klein clubje?  ???

Ik ken er hier 8. Of zou ik moeten zeggen 7?  8)

XC60 D4 AWD:

rolvio

Hmmm.... ik had wel meer verwacht.

rolf

mehn

Citaat van: mehn op 03-03-2006 16:56:06
Citaat van: rolvio op 03-03-2006 16:23:18

Ik ken er hier 8. Of zou ik moeten zeggen 7?  8)

Uuh 9, ik vergeet rolvio  ;D

XC60 D4 AWD:

janmulder

Als ik start zonder het gaspedaal aan te raken, schakelt hij na 3 seconden over op LPG, als ik gas geef tijdens het starten, blijft hij op benzine staan en moet ik zelf (zucht) de schakelaar indrukken.

mijnvolvov70

Mijn LPI systeem heeft ongeveer een KM nodig bij koude motor om over te schakelen. Een km met drempels (stuk of 8). Rij ik heel rustig weg dan is het al na zo'n 400 meter.

Is de motor warm, schakelt hij meestal al binnen 100 meter over. Soms echter kan het wel 3 km duren. Wat ik dan doe is van het gas los...en dan schakelt  hij meestal binnen luttele seconden alsnog over.

elmarconi

Uit LPi brochure:

Heeft de motor langer dan 3 uur stilgestaan, dan is de overschakeltijd alleen
afhankelijk van de omgevingstemperatuur en het afgegeven signaal van de Lambda-sonde.
Overschakeltijd duurt bij een koude motor langer dan bij een warme motor.
Voorbeeld:
Buitentemperatuur Overschakeltijd
-20°C > 240 seconden
0° C > 120 seconden
20°C > 60 seconden
40°C > 10 seconden

Warme motor:
Motor heeft niet langer dan 0,5 uur stilgestaan. Vaste overschakeltijd.
Programeerbaar per applicatie meestal ± 5 seconde. Lambda-sonde heeft dan geen invloed.

Gedeeltelijk opgewarmde motor:
De overschakeltijd is dan variabel tussen 5 seconden en de koude starttijd en wordt
beïnvloed door:
Buiten- en/of motortemperatuur.
Signaal Lambda-sonde.
Gebruikstijd van de motor in vorige rit.
Tijd van stilstaan van de motor.
Belasting in vorige rit (bijv. stationair draaien i.p.v. 120 km/u).
--
Autogas Inside . . .

peterr

Het ligt er volgens mij ook aan hoe de boel geprogrammeerd is. Onze Nissan schakelt bij stationair toerental over op LPG (ook Vialle LPI, ingebouwd in Wezep) de R alleen onder belasting (ingebouwd in Son)

Maar om even antwoord te geven, bij koude motor ongeveer een minuutje anders veel korter (direct), maar zoals gezegd alleen onder belasting.

rolvio

Kijk dit is interessante info. Tis dus meer dan alleen een temp. voeler waardoor die overschakeld. Maar goed, blijft vaag waarom die van mij nu veel sneller overschakelt dan voorheen. En heeft iemand nog een idee over dat afslaan? Op het moment dat-ie bij koude motor overschakelt slaat de motor op gas bijna af. Vooral bij bruusk gas geven. Het duurt overigens maar eventjes, maar toch hinderlijk genoeg.

rolf

Joost74

Bij mijn auto komt het omschakelmoment overeen met de momenten uit de LPI brochure.

Joost.
Volvo V70 Classic 2.5 10v Zwart mei 1997