stuurhuis krom?

Gestart door Rogs, 01-03-2006 22:50:53

Vorige topic - Volgende topic

Rogs

Heb net lullig tegen een stoepje aangezeten (spekglad niet normaal) en nu stuurt mijn 850 estate super zwaar.

Kan ik dan een krom stuurhuis hebben?

Als dat zo is weet misschien iemand een adres voor een andere en is dit zelf te vervangen?

mariah

Laat hem eerst even uitlijnen. Een afwijkende sporing kan ook zwaar sturen. Tenzij je het wiel er visueel scheef onder ziet staan. Dan heeft uitlijnen op dit moment geen zin.
Voel je een zwaar punt tijdens sturen of stuurt hij in het algemeen zwaar?

Rogs

Nee, hij stuurt nu continue zwaar.
En als ik stuur gaat ie niet uit zich zelf naar '0' punt terug.
Moet dus ook terug draaien.
Maar stuur staat recht.

mariah

Als een stuurhuis "krom"is voel je een zwaar punt tijdens het draaien van L naar R. Dit komt omdat de tandheugel in het stuurhuis krom is. Mogelijk is bij jou de wielvlucht of de askanteling geforceerd. Dit zou visueel te zien moeten zijn. Als je het stuurwiel recht zet en je gaat  ca. 20 meter voor je auto staan dan zou het wiel waarmee je tegen het stoepje gereden bent een fractie schever moeten staan dan de andere kant. (Ik bedoel de bovenkant van de velg tov. de onderkant.)

Bas850

Gisteren in de 850 een stukje gereden, rij dagelijks in de 940, dus was even tijdje geleden, wat stuurt hij zwaar zeg ik tegen mijn vrouw.

Vond zij ook al, blijkt dat ze van de week een auto moest ontwijken en daarbij een stoeprand heeft geraakt.

Kan hierbij uitlijnen voldoende zijn of kan er ook ergens iets krom zijn?

Bas
"to finish first, you first have to finish"