Het zat er aan te komen!!

Gestart door allard2251, 04-03-2006 09:07:01

Vorige topic - Volgende topic

allard2251

Gisteren mijn trouwe T5R voor beurt(465.000) weggebracht.

Nou had ik de laatste weken al last van dat bij lage toerentallen hij niet van harte op snelheid kwam.
En inderdaad ook het olieverbruik is opgelopen.

Zul je net zien. Donderdagavond bij terugkomst engine management lampje aan en knipperende versnellingsbak lampjes.

Nou dacht ik, hebben ze wat te doen bij Svala Katwijk.

Enfin, vrijdag ochtend door de dealer gebeld. Vraagt vriendelijk, zit je? Motor stuk(compressie 40% neer beneden), turbo niet zo. Lampjes versnellingsbak reageerden op de motor die niet meer zo jofel liep.

Kosten, nieuwe motor zeg maar in totaal EURO 5.500,--

Tsja, gelijk maar even rondgebeld met VEGE en Rima. Bleek dat ze bij Rima een T5 blok hebben liggen met alles en maar 140.000 km op de klok.

Kosten EURO 1.650,00 en inbouw bij huin zeg maar rond de EURO 500 à 600.

Leek mij een betere deal. Alleen 1 maar. Ze hebben pas tijd op 20 maart a.s.

Betekend nog 2 weken rijden met oude blok. Rij al gauw 1000 km per week en ik ben er niet gerust op.

Nou ja, even de vriendenkring rondbellen of er nog wat staat niks te doen.

Turbobiker

Je compressie 40% naar beneden en een kapotte turbo zijn ook niet van de één op de andere dag gekomen, dus op de hoeveelheid kilometers die jij rijdt kunnen een paar duizend er nog wel bij. Aan de andere kant komt er een moment dat het echt kapot gaat en dat kan binnen tien kilometer zijn of tienduizend. Je turbo zal het zeker niet begeven, tenminste niet dat je er door stil komt te staan. Wat de gevolgen van een lage compressie zijn weet ik zo effe niet.

Sterkte er mee

(en balen, moet je weer een motor inrijden ;) )
De Tussenpaus

allard2251

Inderdaa, je hebt gelijk. Maar je, het gaat om het idee.

Ga ik weer terugdenken aan lang geleden, met een Ford Granada en gebroken distributie tandwiel op de A2 tijdens de spits in koude februari maand.

Overigens, heb ander vervoer vanaf morgen. Ja, mijn oude Saab 900 turbo die ik aan een vriend had verkocht is beschikbaar. Geen Volvo maar wel zweeds.

Kan de Volvo netjes de komende 2 weken effe rusten voor de operatie.

Groeten,

Allard

Gmid

Is echt enorm balen. Maar moet je nagaan. Twee tot drie keer de kilometerstand waarop de gemiddelde duitster het al begeeft. En met dat 'net ingereden nieuwe' blok wat er straks in komt, kun je weer 3 ton erop zetten. Dan zit je op 7,5 ton......
Volvo C30 '12

The Saint

Als ik het goed begrijp twijfel je niet om nu een andere auto te kopen?
No shirt no shoes, no pinball

elianmars

Citaat van: The Saint op 04-03-2006 09:58:47
Als ik het goed begrijp twijfel je niet om nu een andere auto te kopen?

Natuurlijk niet. Waarom zou hij?  ;D ;D ;)

Balen van de motor, Allard!

Maar gelukkig heb je voor een redelijke prijs een andere gevonden. Na 20 maart gewoon weer lekker verder rijden met je T-5R!  8)

allard2251

Natuurlijk je gaat altijd twijfelen om een andere auto te kopen.

Maar ik ben wel een liefhebber van het model. Eventueel zou een C70 wel in mijn straatje passen. Maar ja, dat vergt weer behoorlijk wat bijleggen. Een 850 R ook mooi, maar een goede is ook rond de EURO 8.000/9.000 of meer.

Maar daarnaast is het ook zo dat van de gehele auto de motor nog het enige echt originele stuk van de auto is.

Ik heb als liefhebberij deze auto en er is nogal wat aan de auto gedaan, zoals chip, DP, uitlaat, remmen. Hij is netjes aan de voorkant overgespoten etc.

Ik geef toe ik heb geen rationeel argument om de auto te houden.

Het blijft emotie, een auto hebben.

Groeten,

Allard

The Saint

Citaat van: allard2251 op 04-03-2006 10:17:30
Natuurlijk je gaat altijd twijfelen om een andere auto te kopen.

Maar ik ben wel een liefhebber van het model. Eventueel zou een C70 wel in mijn straatje passen. Maar ja, dat vergt weer behoorlijk wat bijleggen. Een 850 R ook mooi, maar een goede is ook rond de EURO 8.000/9.000 of meer.

Maar daarnaast is het ook zo dat van de gehele auto de motor nog het enige echt originele stuk van de auto is.

Ik heb als liefhebberij deze auto en er is nogal wat aan de auto gedaan, zoals chip, DP, uitlaat, remmen. Hij is netjes aan de voorkant overgespoten etc.

Het blijft emotie, een auto hebben.

Groeten,

Allard

Met "andere auto" bedoelde ik uiteraard een andere 850  :)

Maar als je zelf veel aan de auto gedaan hebt, kan ik me heel goed voorstellen dat je daar niet zomaar een andere voor in de plaats neemt.

Maar goed, 475.000 km voor een supersnelle grote auto is natuurlijk heel netjes. Succes met de nieuwe motor!!!
No shirt no shoes, no pinball

M a r c

Hoe kan Rima jou garanderen dat die motor pas 140K gelopen heeft? Ze hebben namelijk niet zo'n goede reputatie op dat gebied..... Ik heb  enkele jaren geleden een R-motor gekocht via Vege en die zat toen nog in een schade V70R waarvan ik de km-stand kon checken. Als je daar een motor koopt wordt ook de hele distributie vernieuwt en ze plaatsen een thermische sticker zodat ze bij een garantieclaim altijd kunnen zien of je de motor niet té heet hebt gereden. Al met al straalde dit wel vertrouwen uit. Dat gevoel heb ik bij Rima absoluut niet, ken teveel mensen die daar een 'samengestelde' Volvo hebben gekocht  :-\
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Frans Harkema

Citaat van: allard2251 op 04-03-2006 10:17:30

Niet mee eens, je hebt veel tijd en geld in die auto gestoken! Absoluut de moeite waard om deze te behouden als deze voor de rest 100% is.

Sterkte er mee!

allard2251

Hallo iedereen die tot nu toe gereageerd heeft,

Het is als een warm bad dit forum. Maar ja, we delen natuurlijk dezelfde emotie.

Groeten,

Allard

thuur

Stevig balen, maar aan de andere kant heb je wel een behoorlijke mijlpaal bereikt. Zo vaak hoor je niet dat een opgevoerde T-5R een zachte dood sterft..

Heel triest, maar ergens iets om trots op te zijn... Je hebt m versleten :o Petje af hoor 8)

Sterkte voor de komende tijd!

Gr ;)

M a r c

Nicely put:  "je hebt 'm versleten".  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

fbm

Kom op! Geef je wagen nieuw leven,Heeft hij zeker verdiend met zo'n km stand  

allard2251

Er komt zeker een nieuw leven. Wat er aan blok in komt heeft qua kilometers aan gaat minder gelopen dan de kilometers waar ik de wagen in 2002 mee heb gekocht nl. 285.000.

Kijk er wel naar uit. Kan niet wachten.

Groeten,

Allard