Welke turbo is nou beter????

Gestart door micdee, 04-03-2003 22:00:22

Vorige topic - Volgende topic

micdee

Hey marc...

Nou spullen ontvangen en ook al gemonteerd... sommige dingen makkelijker dan de andere, maar ja dat hoort erbij..
Wel lastig was de zweedse handleiding voor de grille...
Ik versta geen knekkerbroodjestaal  ;D
Nu nog wachten op de andere twee zaken... vooral de IC optimalisatie :P ;D
En je antwoord over de turbo..

Gelijk nog een andere vraag.... is het verstandig daar er nu 2 ton op het tellertje staat om de koppakking (uit voorzorg) te vervangen.

Mellow_yellow

Koppakking gaat eigenlijk nooit kapot, tenzij je hem te warm stookt. Niks aan doen. Andere dingen gaan eerder kapot; turbo, radiateur, intercooler, etc. Ik krijg deze week antwoord over de 19T en als het goed is komen de IC pijpen en slangen vrijdag binnen.

micdee

CiteerIk krijg deze week antwoord over de 19T en als het goed is komen de IC pijpen en slangen vrijdag binnen.

Ik wacht in spanning af.....................

jan855t5r

Over die bandenmaten:
standaard is 205/45ZR17
als je 215/45ZR17 hebt gemonteerd hebben je banden/wielen een ietsje grotere afrolomtrek waardoor de calibratie van je snelheidsmeter niet meer exact klopt.
Deze zal iets minder aangeven dan de snelheid die je op dat moment werkelijk rijdt. Verder geen enkel probleem hoor!
Gewoon even rekening mee houden.

een standaard ongechipte T5-R met een fris blok en turbo moet 250 op de klok kunnen zetten ongeacht de bandenmaat.
(Been there, done that!  8) nog steeds mijn PR-tje.(in een auto)

Mellow_yellow

CiteerIk wacht in spanning af.....................

Ik heb je inmiddels een prive-bericht gestuurd met de prijs. En toen was het stil......  :o

Hans Duiven

Citaat van: Marc 0101.001 op 05-03-2003 12:58:44
Citeernou ja moet eerst nog een goeie en mooie vervanger vinden, want deze auto is echt klasse en moet um dus niet kwijt. Ik heb wel het idee alsof niet het vermogen geleverd wordt zoals behoord te gebeuren.
Heb van alles geprobeerd (met airco, zonder airco.. zo weinig mogelijk elektrisch aan) maar kreeg de auto niet 1 keer verder dan 240 op de teller en hoewel de auto dus 240 zou moeten lopen, heb ik niet het idee dat mijn teller perfect staat afgesteld... althans niet als ik kijk naar de bekeuringen dan zitter er toch altijd wel een 7km verschil tussen wat ik op de teller heb "staan" en wat zij meten voor de correctie.

Toevallig 215/45ZR17 banden?

Mwoa, die bandenmaat heb ik ook Marc, maar hij trekt door tot 252 km/uur. Met een andere bandenmaat zou ik dus nog sneller kunnen?

Hans