Hoe niveau automaat te controleren T5?

Gestart door Racingbrick, 06-03-2006 10:29:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Racingbrick

Ik ken de procedure, warme motor etc, maar hoe kom ik in vredesnaam bij de peilstok van een 850 T5 met draaiende motor?
Er zitten nogal wat slangen in de weg, ik kan deze uiteraard gewoon loskoppelen, of heeft iemand een goede tip hoe je gemakkelijker het niveau van de vloeistof kunt controleren?

De mijne heb ik enkele weken geleden gekocht, 162.000 km, en ik weet echt niet wanneer de vloeistof is vervangen.
Aangezien een reparatie aan een bak altijd duurder is dan een flush wil ik zodra het weer ietsje beter word meteen nieuwe olie er in doen.

 

mehn

#1
Citaat van: Racingbrick op 06-03-2006 10:29:44
Ik ken de procedure, warme motor etc, maar hoe kom ik in vredesnaam bij de peilstok van een 850 T5 met draaiende motor?

Uuuh, bij mij zit er maar 1 slang in de weg en die kun je een beetje aan de kant duwen. Hoef je niet eens los te maken.
Over het peilen: Motor starten, met de voet op de rem alle versnellingen doorlopen (elke stand 5 seconden laten staan) en dan de automaat in de P zetten.
Motor laten draaien en twee minuten wachten, daarna met draaiende motor de olie peilen.
Bij koude motor de koude kant aflezen en bij een warme motor de warme kant van de peilstok.

Als de olie zwart wordt (ff van de gele peilstok afvegen voordat je dat beoordeelt), wordt het tijd de olie te vervangen. Is de olie rood of lichtbruin: lekker laten zitten.
Als je er een beetje ervaring mee krijgt kun je het ook aan de olie ruiken  ;)

Over het spoelen van de automaat lopen al genoeg draadjes waarin staat wat je het beste kunt doen.
Zoek maar eens op "automaat" en "flushen"  :)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Racingbrick

Dank voor het antwoord,
Donkerbruin is voor mij al twijfelachtig.

Wanneer is de flushclub weer bijeen? en zijn er nog meer lieden die een preventieve flush willen doen in de komende maand? april mag ook.... ::)