Ook even voorstellen

Gestart door pimsam, 10-03-2006 22:42:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pimsam

Enkele dagen geleden mijn eerste bericht geplaatst in het LPG gedeelte maar mij nog niet voorgesteld. Nou, bij deze dan.
Naam is Bas, 34 jaar, Nederlander, woon in Belgie (Vroenhoven) enkele meters over de grens bij Maastricht.

Autoliefhebber en techneut in hard en nieren. Vooral Volvo maar niet alleen Volvo. Het begon allemaal met een 6 jaar durende restauratie van een Volvo 164 van een kennis. Tjesus, dat was nog eens project. Maar wel mooi geworden.
Ik ben zelf begonnen in een Renault 12 (heb ik nog steeds), daarna een Citroen Dyane (ondertussen weggeroest), een toen de eerste eigen Volvo: een 164 E uit 1973. Uit Duitsland en zelf lpg ingebouwd. Met veel plezier in gereden. Deze na bijna twee jaar verkocht en een Triumph Spitfire gekocht. Heel wat anders maar wel geweldig.  Deze heb ik verkocht nadat ik meer moest gaan rijden. 80 km per dag op de autobaan met een Spitje is niet leuk.
Ik wilde weer een Volvo, voorkeur op benzine om een nieuwe lpg installatie in te laten bouwen (toen nog met subsidie in Belgie). In de tussentijd een BX Break diesel gereden. Jaja, ik  weet het maar goedkoop dus ideaal als tussenauto.
Na een paar maanden zoeken gevonden: een 940 GLE 2.3 16V Estate automaat. Hier heb ik bijna 100.000 km mee gereden en hier en daar opgeleukt (16" Turbo velgen, leer met elektrische stoelen, cd-wisselaar, simons uitlaat). Heerlijke auto maar na verloop van tijd wil je weer eens wat anders.
Ik heb sinds een half jaar een groene 850 2.5 20V Estate Automaat op lpg. Bevalt goed al mis ik de achterwielaandrijving van de 940 nog regelmatig. Tevens is de 850 toch wel een stukje kleiner en kraakt en piept er meer. Maar verder niets dan lof. Stiller, sneller, mooier, de roffel....
Mijn vrouw rijdt een leasebak (Renault Megane 1.9 DCI) en dan merk je het verschil in kwaliteit toch wel. Niet dat er kraakjes en rammeltjes zijn. Das beter maar al die elektronische snufjes zijn na 70.000 km kapot of bijna kapot. En ik kan er niet tegen dat ik voor het vervangen van een (kop)lampje naar de garage moet. Ben blij dat dit geen prive auto is. Ben benieuwd of ie de 2 ton haalt (bij een ander dan).  Maar snel is zo'n diesel wel.

Zou het bijna vergeten: als hobby auto heb ik nog een Renault 5 Alpine Turbo (met de motor voorin). Gekocht met gerestaureerde carrosserie maar met vastgelopen motor. Afgelopen zomer de motor gereviseerd maar de tijd die ik aan het wagentje kan besteden is sinds de geboorte van mijn tweede kindje erg beperkt geworden. Ik had er grootste plannen mee (K-jetronic en intercooler inbouwen ipv een carburateur zonder intercooler). Ik denk dat ik 'm dus maar ga verkopen.

Tot zover....

Racingbrick

Wow!!
Mooi geschreven verhaal, tis bijna een  beschrijving van je levensloop..
In ieder geval van harte welkom op dit forum.
Erg slim van je om net over de grens te wonen, dat is exact wat ik ook ooit graag zou willen doen... ;)
Mooier huis, weinig wegenbelasting, goedkopere brandstof,
auto invoeren zonder BPM te betalen etc etc....




thuur

Hee Pimsam... Je woont bij mij de straat uit ;D

Mooi verhaal en dito historie! Zonde van die R5, maarja prioriteiten he..

Kan er maar een ding aan toevoegen... Waar blijven de foto's ??? ;D


Gr 8)

The Saint

Welkom belastingontduiker  ;)

Mooi verhaal en leuke autohistorie  :)

The Saint, die altijd aan The Green Mile moet denken als het gaat om "electrische stoelen"... ;)
No shirt no shoes, no pinball

Marc O.

Welkom hier Nederbelg! Erg mooi verhaal. Nu de foto's nog ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Charles

Ook van Harte, van een Belg die in Nederland woont. Wat maakt het uit als je maar fatsoenlijk de deur uitrolt!
Real life begins at 850.

Raoul

Als die kraakjes je achterklep(bekleding)is,daar is een speciaal nieuw bevestigingsetje voor te krijgen bij de dealer.Komt vaker voor.Mijn v70 classic is echt rammelvrij,dus het is mogelijk...
Mooi verhaal ,goed geschreven!

teddy

in iedergeval welkom hier en nu nog de foto`s

pimsam

Leuk al die positieve reacties.

Ik moet nog foto's maken van de 850. Zal ze plaatsen zodra ik ze heb, ook van de Alpine.
Wat betreft belastigen en Belgie. Wegenbelasting valt mee maar als je een auto hebt met veel vermogen, met name boven de  210 pk is het niet meer zo goedkoop. Met de de Belasting op In Verkeerstelling (BIV) is dan bijvoorbeeld voor een V70 Turbo uit 1999 maar lieft 2500 euro. En dat betaal je elke keer als je de auto overschrijft. Dit neemt wel af naarmate de auto ouder wordt, net als de bpm in nederland maar als de auto 15 jaar is, betaal je nog bijna 500 euro. Vandaar dat in Belgie de turbo versies minder vaak voorkomen en dan meestal als 2 liter uitvoeringen (= 210 pk). Daarom heb ik dus "maar" een 2.5 20V.
Rammeltjes in de achterklep zijn reeds hersteld. Het zijn meer kraakjes ergens in het dashboard of raamstijl. Ook een beetje weersafhankelijk. Maar ja, als je geen kraakjes wilt, moet je een Mercedes kopen.

Bas