K&N luchtfilter

Gestart door groningen850, 11-03-2006 22:01:37

Vorige topic - Volgende topic

groningen850

Was vandaag op m'n vaste sloop adresje en daar hadden ze er een 850 bij gekregen. Ik zag een sticker op het luchtfilter zitten van K&N, dus even open gehaald en yep, hij zat er nog in. Mocht hem gratis meenemen, zag er nog als nieuw uit.

Hij zit nu in mijn 850 en ik moet zeggen dat ik het idee heb dat de auto iets eerder oppakt. Was het eerst dat je bij zo'n 4000 toeren een extra duwtje kreeg (2.5 20v blok), nu begint het bij ongeveer 2500 a 3000. Dus dat is op zich wel een leuke verbetering. Maar goed, echt spectaculair is het ook niet allemaal hoor, maar goed t was gratis en das altijd leuk :-)

Verder een "nieuwe" strip gehaald voor de zijkant van de voorruit, daar was de verf afgebladderd. Ook nog nieuwe gasdempers voor de achterklep van een estate afgeschroefd en voor 55 euro was ik klaar, best een koopje dacht ik zo... Nu nog een schakelaar voor de achteruitrijlichten, die wilden ze daar niet verkopen zonder de versnellingsbak erbij en dat is ook weer zo wat he...

fearless

Leuk meegenomen zo'n filtertje. Is normaal niet echt goedkoop.  :)

Taranis

Pas alleen wel op dat je je filter niet overdreven met olie gaat zitten besprenkelen want dan help je je luchtmassameter kapot, en die is ongeveer 2x zo duur als een nieuw K&N filter...

BenC70ES

Doe maar gerust 3/4 maarl zo duur of tot 7 maal zo duur bij Volvo ...  :o

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Taranis

Citaat van: BenC70ES op 12-03-2006 14:37:41
Doe maar gerust 3/4 maarl zo duur of tot 7 maal zo duur bij Volvo ...  :o

:o :o Zo duur zelfs?! T*ring... ik ging ff uit van de prijs op marktplaats, daar zie je ze meestal zo rond de 200 euro voorbij komen... bij de V70 diesel is ie wel eens stuk gegaan toen maar kan me niet herinneren dat dat ding toen zo ontzettend duur was eigenlijk...

fearless

Die van een V70 classic diesel waren bij volvo eerder ook veel goedkoper. Zo rond de 80 euro.

Taranis

Citaat van: fearless op 12-03-2006 16:43:54
Die van een V70 classic diesel waren bij volvo eerder ook veel goedkoper. Zo rond de 80 euro.

Zie je wel, dat dacht ik toen ook ja dat het rond de 80 euro was... beetje off-topic maar toch: is er ook een verklaring waarom die dingen voor een benzinemotor veel duurder zijn? Zijn die dingen gecompliceerder of zijn de LMM's van Audi (voor de TDI of 2.5D) simpelweg goedkoper?

fearless

Citaat van: Taranis op 12-03-2006 17:14:35
Citaat van: fearless op 12-03-2006 16:43:54

Zie je wel, dat dacht ik toen ook ja dat het rond de 80 euro was... beetje off-topic maar toch: is er ook een verklaring waarom die dingen voor een benzinemotor veel duurder zijn? Zijn die dingen gecompliceerder of zijn de LMM's van Audi (voor de TDI of 2.5D) simpelweg goedkoper?

Die van de 2.5D zit nu bij volvo ook over de 300 euro. Is even een prijsverhoginkje doorgevoerd.  ;D

Taranis

Citaat van: fearless op 12-03-2006 17:15:54
Die van de 2.5D zit nu bij volvo ook over de 300 euro. Is even een prijsverhoginkje doorgevoerd.  ;D

Goeiemorgen... naja, bedankt voor de info iig  ;)