hoe kan je zien of en verdamper lek is?

Gestart door Winkie, 12-03-2006 08:24:22

Vorige topic - Volgende topic

Winkie

ben bezig om een auto lopend te krijgen. deze heeft zeker 5 jaar stil gestaan. de brandstofpomp is stuk. (waarschijnlijk omdat ze zelden gebruikt is, of anders is de 5 jaar stilstand schuldig) Dus starten op benzine is geen optie.
Van de week starte de auto eindelijk op gas, en kon ik ze een aantal minuten laten lopen. Gisteren weer gestart en direkt lopen op gas. maar na een paar minuten sloeg ze af. als ik start loopt ze een aantal seconden, en dat continue.
1. Kan er water in de verdamper zitten? (lekkage)
2. zoja hoe komt dat?
3. Kan LPG zich scheiden?
4. Kan het LPG drukloos worden?
5. kan de vedamper bij een koude motor bevriezen?
Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Arzt oder Apotheker.

daytonawim

Als je de LPG slang van de gasring los maakt en er zachtjes in blaast, en  je hoort geborrel in de slang en bij de verdamper, dan is ie zeker lek.

Winkie

wat is een gasring? en waar zit deze? of bedoel je de slang die van de verdamper naar de carb. gaat?
Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Arzt oder Apotheker.

Hen3

Als je brandstofpomp stuk is zal 'ie toch echt niet starten! Hij start nl. op benzine en schakelt daarna pas over op LPG.
Volgens mij is hier wel een truuk voor door tijdens het starten de lpg/benzine knop een paar keer in te drukken.

Winkie

@hen3 het betreft hier geen volvo 850. tis een passat. en ze heeft echt gewoon op gas gelopen. zonder benzinepomp.

Hen3

Citaat van: Winkie op 12-03-2006 09:47:52
@hen3 het betreft hier geen volvo 850. tis een passat. en ze heeft echt gewoon op gas gelopen. zonder benzinepomp.

ow.. dan heb ik niks gezegd  :-X

daytonawim

Ik bedoel de slang die van de verdamper naar de carburateur of lucht schuif gaat, daar is een gasring tussen gemonteerd.

Winkie