volvo's met veel km's niet tunen!?

Gestart door Peter, 06-03-2003 20:11:19

Vorige topic - Volgende topic

Peter

Ik stond op het punt om voor een aantrekkelijke prijs een tweedehands tuningbox voor mijn 850 TDI te kopen. De relatieve lage prijs en de eenvoudige montage zonder verdere extra noodzakelijke afstellingen leken voor mij een leuke manier om ervaring op te doen.

Voor de zekerheid heb ik nog een mailtje gestuurd via de officiële site van tuningbox naar de nederlandse vertegenwoordiger voor wat extra informatie. Ik kreeg daarbij o.m. letterlijk het volgende advies:

Let op bij hogere km standen,  meer dan 200,000 km,  kan er sneller motorslijtage ontstaan.

Deze opmerking was voor mij genoeg om maar niet te gaan tunen, omdat mijn TDI er al ruim 200.000 km heeft op zitten. Het risico op het bv moeten laten vervangen van een cilinderkop of turbo e.d. lijken mij niet op te wegen tegen de voordelen van de (nog) betere acceleratie.

Ben trouwens best benieuwd welke ervaringen er op dit gebied zijn.  Gelden deze risico's alleen voor diesels, of alleen voor chiptuning en rijden er wel getunede diesels rond met veel km's?

groeten, Peter

denkweb

Dr zit mij al bijna 350.000 op en ik zou er geen moeite mee hebben, zie bij anderen hoeveel tonnen het perfect gaat, zelfs als ze al zeer lang getuned zijn.

volvodirk

ik denk dat dit niet veel kwaad kan want die tdi's zijn echt robuust.

Vulk

Douwe

"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996