VOLVO850T5R 2.0 Italie

Gestart door VOLVO850T5R, 04-03-2003 23:09:24

Vorige topic - Volgende topic

VOLVO850T5R

Vandaag laten meten bij RICA en tot onze verbazing zat er al een andere chip in, maar er kwam niet genoeg vermogen uit (223 PK) , Nu moet eerst de luchtvolumemeter vervangen worden want die is waarschijnlijk defect ? en dan weer terug.

Resultaat volgt zo snel mogelijk

PS de service van RICA was perfect.

Boom

2.0 uit italie heeft 225 pk's. Wellicht door ouderdom iets minder en is die "andere" chip wel de normale T5Rchip uit Italie?
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

VOLVO850T5R

Dat klop niet ? volgens RICA is hij 210 PK maar dat maakt eigenlijk niet uit, want er is een chip ingezet van rica maar maakt geen verschil.

eerst dit probleem (luchtvollumemeter) oplossen en dan terug om te kijken wat deze chip doet en dan nog kijken met een rica chip.

het was zeker geen orginele chip, want er stond flashchip op en er zat al een voetje onder de chip.

FelixB

Was het geen chip om (alleen) het koppel te verhogen?
855R & C70 T5 cabrio automaat

Mellow_yellow

De originele chip is ook een flash-eprom, maar een voetje hoort er inderdaad niet standaard onder. Hebben ze het koppel ook gemeten bij Rica? Hoogstwaarschijnlijk is dat wél veel hoger. Met een 3" downpipe komen die extra pk's er ook nog wel uit.

VOLVO850T5R

Alles is gemeten, koppel 299.9 NM maar het storingslampje brand en dat was volgens de daeler de luchtvolumemeter.

Deze vandaag gehaald maar nu.

Eerst de foutcode uitlezen en resetten,graag hoor ik van iemand de tip om deze zelft uit te lezen.
is al regelmatig op dit forum geweest, maar heeft iemand een PDF file of iets dergelijks om dit te doen.

Paco

CiteerEerst de foutcode uitlezen en resetten,graag hoor ik van iemand de tip om deze zelft uit te lezen.
is al regelmatig op dit forum geweest, maar heeft iemand een PDF file of iets dergelijks om dit te doen.

bitte!

http://users.skynet.be/850Turbo/FAQ/storingcode_handleiding.jpg

Paco

VOLVO850T5R

Roy_Heitzer

Die code gaf ie bij mij ook aan,bleek een slangetje van EUR 2,24 kapot te zijn :-/