ECC unit overleden

Gestart door chretien, 16-03-2006 14:33:34

Vorige topic - Volgende topic

chretien

Beste Roffelaars...
:-X

Mijn ECC unit  (850 2.5 10 klepper, 1995) blijkt te zijn overleden. Reparatie gaat zo'n 700 euries kosten. Heeft iemand ervaring met 2e hands ECC units, zo ja, waar zou ik hier aan kunnen komen? Of is dit gewoon slikken...

Dank.

ed

Wat is er precies stuk? is het de regelunit? Ik zou hem eerst eens openschroeven en controleren op defecte (losgelaten) solderingen. Grote kans dat dat het euvel is. De electronica zelf gaat niet zovaak stuk.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

chretien

Heb hem al opengehad. Niets zichtbaar defect...
Volgens Volvo dealer is ECC unit echter defect.

ed

Die unit kun je er zo uittrekken. Radio demonteren en je drukt hem er van achteren zo uit. Is wel erg simpel om even een andere van een "collega rijder" te proberen. Volgens mij gaan de units zelf niet snel stuk al komt het wel eens voor.
Ik zou eerder eens bij een sloperij gaan kijken. Heb je direct de mogelijkheid om hem even te proberen, en de prijs is een stuk vriendelijker.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

elianmars

De onze was ook stuk.

Ik heb een tweedehandsje gekocht (bij Hunter, www.huntersvolvoparts.nl ) voor 150 euro. Werkt weer perfekt  :D

Op eBay zijn deze dingen ook nog wel eens te vinden. Als je er eventueel eentje via eBay aan wilt schaffen, hou dan even in de gaten dat op de units in Engeland en Amerika de temperatuur in Fahrenheit wordt aangegeven  ;)