Zelf chip kopen en monteren

Gestart door martijn., 24-02-2003 19:09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans B6254

#30
Ik denk dat het IC ( eprom) zelf zeldzaam ( niet in de eindgebruikers handel verkrijgbaar) is,
Dus zeg maar de verpakking van de systeemsoftware is niet "leeg" te koop bij de electronicaboer op de hoek.

JHH
[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]

Huib

#31
wat nou als je een ruil ecu neemt en je besluit achteraf om bv een geheel open uitlaatsysteem te monteren, dan moet die ecu toch ook weer worden aangepast? En zo ja, wie, wat, waar? (hij komt toch kant en klaar uit Zweden?)

Mellow_yellow

#32
Wij geven de specificaties op aan onze leverancier en deze levert dan een passende chip. Als je dan inderdaad daarna iets verandert is dat niet makkelijk, tenzij je meteen de goede chip besteld als je toch op korte termijn van plan bent om alles aan te pakken. Overigens zijn die verschillen in de software ook niet zo heel erg veel anders, het zijn kleine wijzigingen aan inspuiting en ontsteking.

Johann

#33
Citeerwat nou als je een ruil ecu neemt en je besluit achteraf om bv een geheel open uitlaatsysteem te monteren, dan moet die ecu toch ook weer worden aangepast? En zo ja, wie, wat, waar? (hij komt toch kant en klaar uit Zweden?)

Bij RICA in Wateringen kun je er gewoon op wachten, maak er een leuk dagje van.
De auto zou op de rollenbank kunnen als daar tijd voor is of als je een afspraak maakt en mocht je later toch een downpipe of andere aanpassing bij RICA bestellen dan passen ze gewoon kostenloos de chip aan.
De prijs kun je wel over onderhandelen..... ;)

BartT5R

Op Ebay Duitsland staan de laatste tijd een aantal bedrijven die voor +/- 100 euro een chip voor de 850 leveren, heeft iemand hier reeds ervaring mee? ???
Bedrijfjes heten HPE, Techtonic (of zoiets) en nog een paar.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Peth©oni

#35
Ik zou er niet al te veel van aantrekken...... maar dat denk ik.

Er is al eens discussie geweest, als je vraagt naar de waarden en hoe ze het doen, rammelt het nogal  8)

george

Chips uit een zakje waar je Flippos bij krijgt?
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

BartRas

#37
men neme een originele goede chip, kopieert deze met een eprom programmer op een lege (flash)eprom en klaar. Je weet echter niet hoe of wat je hem moet aanpassen aan de persoonelijke eisen maar het werkt wel. (het is trouwens wel discutabel qua copyright) een lege eprom kost 1 a 2 euro een programmer kost ca. 200 tot 300 euro. Ook via de OBD2 kan je de eprom uitlezen, net zo als de KM stand veranderen enz.
Hoe doe je zo iets, je probeert zoveel mogelijk data van verschillende auto's te bemachtigen. (Internet, ftp-site's enz) of er in (proef) rijden en uitlezen. Het probleem is alleen, je weet nooit of er mee gekl@@t is. Ik kan een rica chip uitlezen en ff een beetje aanpassen, met alle gevolgen van dien (misschien).  Dus als je weet dat het een 1 op 1k opie is ok, (technisch dan) maar dan is het gewoon (copyright) jatten.
there is no substitute for PK's

s©ub@

en dan zit je nog met de settings die gebruikt zijn...

wat voor turbo zat er in de wagen waaarvan de chip "geleend" is? zat er een katalysator onder? was het een automaat (dus compleet andere chip)? wat voor soort settings wilde die eigenaar op zo'n chip? weten die gasten wel welke waardes ze moeten wijzigen??

een chip is net zoiets als een maatwerk pak; het past eigenlijk alleen maar 1 auto... aangezien de meesten onder ons (mijzelf incl) niet zo veel verstand van chips hebben zou ik zelf dus nooit op zo'n ebay verhaal ingaan...

dan maar wat meer geld uitgeven aan gerenomeerde bedrijven (namen te over te vinden op het forum) en zeker weten dat het op een goede manier is gebeurt dan voor een dubbeltje op de eerste rang en dadelijk met een geplofte motor zitten :-\

jmho ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

BartT5R

Toch maar Rica gaan? FF kijken wat ik voor m'n vaderdag krijg van't kindje en vrouwtje.

Maar dus niemand heeft er al een gekocht dus?
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

LekkeRRRR

Rica kijkt naar type auto en douwt dan ook gewoon een stukje standaard software in de chip. Tenminste als de auto daarvoor standaard was.
;)/jan

denkweb

Rica houdt echter wel rekening met mogelijke aanpassingen aan een voertuig...

BartRas

Nee, dat kopieren werkt vooral goed met standaard 1.9 tdi's enz. (leasebakkies van 90 naar 110 en 110 naar 130 enz) Je moet inderdaad een kloon van je eigen roffel vinden, dan kan je straffeloos kopieren, maar verschil in turbo, injectoren, enz geeft meteen komplicaties.
there is no substitute for PK's

s©ub@

jongens; er zijn natuurlijk meer chip-tuners behalve rica, we hebben ook nog europeantuning, upsolute, bsr, tme, etc... (willekeurige volgorde)

gewoon ff vergelijken met elkaar en kijken bij welke leverancier je het beste gevoel (lees garantie/nazorg) hebt...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

denkweb

Oh ja, sorry...! Niet alleen Rica vermelden.