Zelf chip kopen en monteren

Gestart door martijn., 24-02-2003 19:09:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijn.

Hoi,

Ik kan misschien een gebruikte chip krijgen,deze is van Rica en zit nu in een t5r automaat.
Vraag:kan ik deze gewoon omzetten met een t5r handgeschakeld,of is een chip van een automaat anders geprogrameerd.

Mvrg

Gelebanaan

#1
Volgens mij kun je 'm zo monteren en zit er geen verschil in een automaat of schakel chip. Anders een voetje op je printplaat solderen, dan kun je 'm eerst proberen.

Succes,

Johann

#2
Je kunt wel van automaat naar handbak maar volgens mij niet andersom.

Mellow_yellow

#3
Volgens mij zit er wel verschil in! Of dit merkbaar is of schadelijk...  ???

martijn.

#4
Hoi,

Jongens bedankt voor de info,ik denk als het doorgaat dat ik gewoon de hele computer op plug en dan probeer.
Probleem is wel dat ik nog geen turbodrukmeter heb,dus ik kan niet zien of de meter ook echt verder uitslaat,kan natuurlijjk wel effe rijden in de automaat met mijn orginele chip en dan naar de turbodrukmeter kijken.
Ik heb vandaag al gereden in de automaat en de meter gaat tot het einde van de meter.Is dat goed.
mvrg

Johann

#5
CiteerVolgens mij zit er wel verschil in! Of dit merkbaar is of schadelijk...  ???

Is niet schadelijk voor een handbak, Zippo heeft er ook tijden mee gereden.
Ik dacht dat er in de automaat software een aansturing voor het schakelen van de automaat zit die bij een handbak gewoon niet gebruikt wordt.
Anderson zit dit dus niet in de handbak versie.


Gelebanaan

#6
CiteerIk heb vandaag al gereden in de automaat en de meter gaat tot het einde van de meter.Is dat goed.

Dat is prima!  ;D Zonder turbometer zal je heus wel verschil merken  :D. Is je auto dan een GLT van orgine?

martijn.

#7
Ja,maar ik ga hem van buiten helemaal R maken,moet eigenlijk alleen nog een R-achterspoiler hebben,technisch is het al een R,ik las ergens dat er een paar witte T5R's zijn gebouwd voordat de gele (voor testen en voor reclame bij enkele dealers)er kwam.dus dat ik straks een witte heb is natuurlijk wel speciaal en heel zeldzaam. ;D

Johann

#8
Citeerdus dat ik straks een witte heb is natuurlijk wel speciaal en heel zeldzaam. ;D

Neh  ;) ;D

Guido_Smit

#9
Martijn, ben je nu al lid van onze club (je had het immers beloofd!) of alleen nog forumlid?
In maart hebben wij een mini meeting. Deze is op zondag 16 maart bij parkeerplaats motel/wegrestaurant Gilze (Tilburg-Breda A58 ). Zou leuk zijn als je hierbij zou kunnen zijn en wij jou 850glt-R kunnen bewonderen.

Groeten: Guido.
CiteerJa,maar ik ga hem van buiten helemaal R maken,moet eigenlijk alleen nog een R-achterspoiler hebben,technisch is het al een R,ik las ergens dat er een paar witte T5R's zijn gebouwd voordat de gele (voor testen en voor reclame bij enkele dealers)er kwam.dus dat ik straks een witte heb is natuurlijk wel speciaal en heel zeldzaam. ;D

Mellow_yellow

#10
CiteerJa,maar ik ga hem van buiten helemaal R maken,moet eigenlijk alleen nog een R-achterspoiler hebben,technisch is het al een R,ik las ergens dat er een paar witte T5R's zijn gebouwd voordat de gele (voor testen en voor reclame bij enkele dealers)er kwam.dus dat ik straks een witte heb is natuurlijk wel speciaal en heel zeldzaam. ;D

Is het niet makkelijker om een T-5R gewoon wit te spuiten? Dan is het in ieder geval wel een ECHTE!  ;)

martijn.

#11
Hmm,

Een echte ja,dat is dan het verschil,de mijne is een GLT op kenteken,dus goedkoper in de wegenbelasting en verzekering.
En Pk/kg verhouding is beter ;D

Mvrg

Raf

#12
CiteerEen echte ja,dat is dan het verschil,de mijne is een GLT op kenteken,dus goedkoper in de wegenbelasting en verzekering.
En Pk/kg verhouding is beter ;D
en wat als er eens iets misgaat en de verzekering komt erachter dat je de hele handel hebt aangepast?
komen daar dan geen problemen van?

Raf
De gustibus non disputandum est!

martijn.

#13
Nee,alles komt toch gewoon door de apk,en technische is het toch een t5r.

jan855t5r

#14
Als remmen, besturing, stabilisators, schokdempers en banden (ZR!!) overeenkomen met een T5-R is er toch geen probleem?
Voor de RDW is er volgens mij geen keuring nodig tenzij het aantal cilinders wijzigt.