Code 2-1-2 in A 2 ????

Gestart door karinara, 18-03-2006 11:42:51

Vorige topic - Volgende topic

karinara

Hallo
ik heb sinds gisteren code 2-1-2 en brand lambda sonde lampje ;enkele maal reset komt weer terug .Weet iemand wat is er aan de hand?Vroeger had ik ook problemen met lambda sonde en LMM en vervangen maar was sprake van andere codes.
Waar moet ik zoeken?Auto is pas uit garage gekomen voor reparatie van een kapot dynamo en dan is begonnen met 2-1-2 en branden van die lambda sonde lampje?
Bij voorbaat dank voor elk hulp!

Jeroentjuh

2-1-2 lambdasondesignaal ontbreekt of in onjuist...

Mischien ergens valse lucht, kijk ff alle vacuumslangen na.....

karinara

Ik heb net alle slangetjes nagekeken en weer reset ,gereden en 10-15min weer lampje aan en opnieuw 2-1-2 ...om gek te worden .....

Vertigo

Citaat van: karinara op 18-03-2006 16:04:03
Ik heb net alle slangetjes nagekeken en weer reset ,gereden en 10-15min weer lampje aan en opnieuw 2-1-2 ...om gek te worden .....
had dit probleem laatst ook... is bij bij opgelost door de stekker van de LMM los te halen en opnieuw erop te zetten (en er daarbij voor zorgen dat de kabel niet direct te strak naar beneden loopt, maar soepel... op de kabel zit bij mij een tie-wrap die de kabel op de juiste positie houdt. Zal kijken of ik ff een foto kan maken.
Sinds dien is dat probleem opgelost. Had trouwens ook nog wel een vacuum lek, maar dat was bij mij dus blijkbaar niet de oorzaak van die storings code.

Gr.

Jens

thuur

Die tie-wrap is een officiele modificatie.

Ik zou de LMM stekker meteen even schoonmaken, en ook de stekker van de lambda sonde ;)

Gr 8)

karinara

Ik heb net alles weer nagekeken ,stekers en zelf lmm schoongemaakt .....

karinara

Die lampje komt steeds terug branden ,ook na schoonmaak komt die weer ,eerst enkele km rijden niet en dan brandt ....Ik weet nou niet hoe verder ........

KIM

Je kunt met een multimeter controleren of de lambdasensor werkt. Wanneer deze op temperatuur is, zal de spanningswaarde op benzine moeten varieren tussen de 100 mV en 900 mV. Doet de sensor niets, dan is de kans groot dat deze defect is.
Als de sensor er uit is kun je m ook controleren met behulp van een gasbrander. Sluit de multimeter aan op de signaaldraad en de massadraad van de sensor en stook de "neus" van de sensor roodgloeiend. Wannneer de neus (als deze roodgloeiend is) in de vlam steekt, zal de sensor een spanning moeten afgeven van 900 mV. Haak je de vlam weg, dan moet de spanning zakken naar 0 V.
Doet de sensor dit niet, dan weet je zeker dat de sensor kapot is...

Sbv

Vanavond heb ik de 850 weer even uitgelezen en helaas weer 2-1-2 op A2

Lambda sonde is vervangen door nieuwe
vacuumslangen zijn vervangen
Brandstoffilter moet nog gedaan worden

Nu kan het zijn dat de melding er nog in zit voor vervangen vacuumslangen. Na die tijd is het even uit geweest.

De-Moer

Ik weet niet of ik juist opschrijf maar bij mij soort gelijk storing gehad en toen hebben ze een poreuze slang vervangen die naar oliepot liep nabij de turbo en gelijk oliepot schoongemaakt. Daarna nooit geen last meer gehad, was wel lang zoeken omdat de slang er op het eerste oog goed uitzag.

Succes,

Vincent

Sbv

Citaat van: De-Moer op 07-03-2013 10:56:12
Ik weet niet of ik juist opschrijf maar bij mij soort gelijk storing gehad en toen hebben ze een poreuze slang vervangen die naar oliepot liep nabij de turbo en gelijk oliepot schoongemaakt. Daarna nooit geen last meer gehad, was wel lang zoeken omdat de slang er op het eerste oog goed uitzag.

Succes,

Vincent
Carterventilatie is compleet vervangen