Sper differentieel.

Gestart door Johann, 22-02-2003 16:27:18

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Ik heb vandaag even de eerste meters met de 850 gemaakt na de installatie van een sper diff.
De R rijders zullen de schouders wel ophalen want die kennen niet beter maar voor de 850T5 rijders wil ik even mededelen dat het echt een wereld van verschil maakt.
Het percentage plankgas ligt toch wel een stuk hoger maar dat zal op de langere termijn wel weer consequenties hebben voor de aandrijf assen.
Ik heb een AP differentieel er in gezet en ik weet niet of deze wezenlijk anders werkt dan de diff's die in de standaard M59 (R) bak zitten.

Ik heb even een bocht getest welke ik eerder meter 100 Km/h uit kon komen na veel gaspedaal gebalanceer om wielspin een beetje tegen te gaan en deze bocht had ik vanmiddag op 't zelfde punt al over de 120 km/h op staan en dat zegt toch wel iets.
Dit terwijl de auto voorlopig op de 16" Perfo's met Michelin banden staat.

Met de diff. wissel heb ik gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een sterkere koppeling er in te zetten met een zwaardere druk groep.
Ik had met de grote turbo last van een slippende (nieuwe) koppeling maar dat is nu ook verleden tijd.
De koppeling set is voor een R model ( 272218 ) maar past dus ook gewoon op een T5 met M56 versnellingsbak. (Marc H. had dit al eerder gedaan)

Mellow_yellow

Leuk he die smilies.... !?

Betekend dit dat je wel mee gaat sprinten op Zandvoort? Zou erg leuk zijn!

Johann

CiteerLeuk he die smilies.... !?

Bij deze even recht gezet  ;)

CiteerBetekend dit dat je wel mee gaat sprinten op Zandvoort? Zou erg leuk zijn!

Is er nog wel plaats dan? Of moet ik dan de hele dag in de rij staan?

Gelebanaan

Kom op Johann, :D Gewoon opgeven en kijken hoe het loopt. Ons hoor je toch ook niet over lange wachtrijen, als er nog maar plaats is, ik heb m'n grotere turbo er mischien nog niet op, als het maar geen slecht weer is, als m'n blok het maar houdt, als m'n koppeling het maar niet slipt............

Tot 9 maart!  ;)

Johann

Ik durf niet... ;)

s©ub@

tssssssss....

mannen toch!

eenieder die nog mee wil rijden (zonder sper) mag mijn auto wel lenen... alles wat nog kapotter is dan bij de start mag bij de finish-streep contant worden afgerekend  ;D

volgende keer ben ik erbij!
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!