Al eens in VOLVO museum Goteborg geweest ??

Gestart door Ger!, 21-03-2006 13:06:51

Vorige topic - Volgende topic

Ger!

We zijn er uit......ik krijg mijn zin... we gaan op vakantie naar Noorwegen en Zweden. Ben heel benieuwd of de roffel op geboortegrond ook zo lekker rijdt. (Denk het wel, hoor)

Nu heb ik wel eens begrepen dat er in Goteborg in Zweden hét VOLVO museum staat en daar wil ik toch wel eens gaan kijken.

Is er iemand die daar al eens geweest is? Nog andere tips en Zweden/Noorwegen?

Met vriendelijke groet,
Ger!

JCviggen

Ben er ooit 2x geweest, wel leuk maar dat er nou héél veel te zien is ook weer niet. Wel toen gratis mooie BTCC poster gehad (was toen 96 ofzo)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

M a r c

Is inderdaad niet erg groot het museum, maar er staan wel prachtexemplaren binnen. Erg mooie P1800ES met 31km op de klok.... en de BTCC wagens staan er ook, alsmede prototypes en schaalmodellen. Al met al toch wel de moeite waard. Maar je bent er binnen 2 uur wel weer uitgekeken. Ook een aanrader:  het marinemuseum in de haven van Goteborg! Super, kun je rondwandelen over een oude marinefregat en door en in een echte onderzeeboot. Daarna op het naastgelegen schip op het dek een lekkere maaltijd nuttigen.  :D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

HOe zit het met de prijzen in scandinavie. IS het echt zoveel duurder dan in NL of bijvoorbeeld Italie op vakantie?

If it's not blown, it sucks...

Lothian

Citaat van: eugene op 21-03-2006 14:00:08
HOe zit het met de prijzen in scandinavie. IS het echt zoveel duurder dan in NL of bijvoorbeeld Italie op vakantie?
Zweden zeker niet! (komt zo ongeveer wel overeen met Nederland)
Noorwegen daarentegen ...kan met sommige producten behoorlijk duur zijn (uit eten bijv)
Finland kwam eigenlijk weer in de buurt van Nederland.

Walter

Citaat van: Ger! op 21-03-2006 13:06:51
Nu heb ik wel eens begrepen dat er in Goteborg in Zweden hét VOLVO museum staat en daar wil ik toch wel eens gaan kijken.

Is er iemand die daar al eens geweest is? Nog andere tips en Zweden/Noorwegen?

ben er nu al meermalen geweest, zit in het "havengebied" in Goteborg. Op Hisingen, gebied het Arendal. Leuk museum, afwisselend.

Andere dingen? Tsja, iets noord-west van Goteboprg ligt Marstrand, leuk plaatsje op een eiland langs de kust. En Trollhattan, daar zit het Saabmuseum (nog veel kleiner maar wel een indrukwekkende collectie en zeker de rallysuccessen zijn leuk verbeeld) en allemaal hele oude sluizen. Zeker de moeite waard.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Racingbrick

Als je dan toch daar heen gaat, haal dan in het centrum van Goteborg onderdelen bij de Volvo dealer in Nordstan ( het grote winkelcentrum bij het station)
Je krijgt nog een stuk belasting terug ook bij de grens.
Ik heb daar vaak spulletjes gekocht en die zijn vaak 20-30% goedkoper t.o.v. hier...
Maar na de euro ben ik er nooit meer geweest, het kan nu anders zijn maar de moeite waard om even te kijken...
Tevens zijn er vaak Volvo spullen te koop die je hier niet kunt vinden....

fearless

Ik ben ook 1x in het museum geweest, niet erg groot maar wel erg gaaf om eens te zien.

BasV70

Citaat van: VolvoMafia op 21-03-2006 15:46:06
Tsja, iets noord-west van Goteboprg ligt Marstrand, leuk plaatsje op een eiland langs de kust. 

Oooeeeehhh..... Zit in een klap weer in de vakantiestemming.  :D Heb daar in 2004 een dikke week met de zeilboot rondgevaren en een paar dagen in Marstrand doorgebracht. Gouden tijd gehad. Geweldig gaaf plaatsje met Victoriaanse vergane glorie :-*. Puike sfeer!  8)  8)
Zowiezo een erg mooie omgeving daar.

Oh, museum bezocht?  Eeuh, nee. Nog steeds een beetje spijt van eigenlijk :-\.

R.Bijl

Citaat van: BasV70 op 21-03-2006 20:02:01
Citaat van: VolvoMafia op 21-03-2006 15:46:06
Tsja, iets noord-west van Goteboprg ligt Marstrand, leuk plaatsje op een eiland langs de kust. 

Oooeeeehhh..... Zit in een klap weer in de vakantiestemming.  :D Heb daar in 2004 een dikke week met de zeilboot rondgevaren en een paar dagen in Marstrand doorgebracht. Gouden tijd gehad. Geweldig gaaf plaatsje met Victoriaanse vergane glorie :-*. Puike sfeer!  8)  8)
Zowiezo een erg mooie omgeving daar.

Oh, museum bezocht?  Eeuh, nee. Nog steeds een beetje spijt van eigenlijk :-\.

heb je een reden om nog een keer te gaan...... ;D
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

Edwin

Ben er ook geweest in 2003. Zoals de anderen al zeggen het is niet al te groot maar wel leuk. Heb wel van een suppoost vernomen dat ze de collectie regelmatig wisselen, dus de ene keer staan er andere auto's dan de andere keer. Toen wij er waren stonden er wat weinig 850's. Wel de BTCC's en een rode GLT die het wereldrecord op twee wielen rijden had verbroken.

Verder inderdaad veel exemplaren met zeer weinig km's op de klok en dat vind ik echt kicken. Gebruikt en toch in nieuwstaat! Ook stond toen het prototype van de XC90

er en de aller allerlaatste 245. Verder ook nog leuk boot/vliegtuig/vrachtauto/bus spul en leuke hebbedingentjes.
Ik zou er zeker naartoe gaan en inderaad naar die grote dealer in Gotenborg bij het station of naar een van de Helmia dealers. Het leuke van die laatste is dat er toen in 2003 overal bij die dealers borden stonden met "wilkomen 850"!  Dàt is nog eens een welkom van de dealer!

gr. Edwin.  8)

M a r c

Citaat van: eugene op 21-03-2006 14:00:08

Nee, toen ik er in 2003 was lagen de prijzen op een lager nivo dan in NL. Alleen alcohol is duurder.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Racingbrick

;D ;D Daarom zit er zo'n grote kofferbak aan een Volvo,voor de drank...

Huppel

Juist ....en nu weet je ook waarom zweden zulk stevige auto's bouwen ....they all drive drunk  ;D (Deens geintje)

Trouwens .....leuk die foto's ...voel me weer helemaal thuis ....en onderdelen ......je kan er wel veel meer imitatie kopen ...logisch eigenlik ...maar origineel denk ik inderdaad wel aan een 20 tot 30% ...goedkoper.

Walter

Citaat van: Racingbrick op 21-03-2006 18:27:12
Ik heb daar vaak spulletjes gekocht en die zijn vaak 20-30% goedkoper t.o.v. hier...
Maar na de euro ben ik er nooit meer geweest, het kan nu anders zijn maar de moeite waard om even te kijken...
Tevens zijn er vaak Volvo spullen te koop die je hier niet kunt vinden....

Ik zou vooraf in NL effe prijzen opvragen van hetgeen je mee wilt nemen, sommige delen zijn helemaal niet goedkoper. Of je sleept het 1100km mee voor 3 euro voordeel die je opstookt aan benzine omdat de auto zwaarder is  :P Bij Torslanda (fabriek) zit een grote Billia vestiging met een Butiken, daar hebben ze soms zeer scherpe aanbiedingen (set lm's voor een 300 voor 30 eu/stuk, nieuw) en kan je goed parkeren. Aan de overkant van het parkeerterrein zit in een soort winkelcentrumpje de Volvo Brand Shop, kun je die ook leegkopen.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937