Naar parijs

Gestart door Gmid, 21-03-2006 20:55:37

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Ik zeg: Je vriendin heeft gelijk.

Kom strax niet aan met huilverhalen, we hebben je gewaarschuwd...

The Saint, die zal proberen je te vrijwaren van schade  ;)
No shirt no shoes, no pinball

Gmid

Hmm.. wordt toch een beetje angstig zo  :-\

Ik  heb inderdaad een trekhaak.. gebruik ik dagelijks hier in de straat bij het inparkeren. Soort reserve bumper.
Op zich ben ik wel wat gewend. Ben een paar bezorger geweest in een L2H2 bus, in de binnenstad van amsterdam, rotterdam, den haag en utrecht. De enige keer dat ik wel eens iets raakte was weer met echteruit rijden. Heerlijk zo'n alu laad/los rand.

Maar zo'n vaart zal het toch wel niet lopen.. En ach. anders hou ik het na de eerste dag voor gezien. Dan zet ik m in de (gratis) parkeer garage, en pak ik de metro.

Ik zie wel... het leek me in ieder geval gewoon leuk om m'n roffel wat bekende plekken te laten zien.
Volvo C30 '12

Jan_D.

Als je gewend bent aan die steden, is het grootste verschil met Parijs de breedte van de wegen daar en dus meer rijstroken naast elkaar. Daarom goed in de gaten houden waar je bent en waar je heen wilt om tijdig wat voor te sorteren. Nooit treuzelen, gaan!

Mijn idee is dat er in Frankrijk minder zondagrijders zijn dan in NL

Vertigo

Vind dat Parijs wel meevalt... Gewoon (behoorlijk vlot) meerijden met de rest van het verkeer en een beetje brutaal zijn. Elke centimeter asfalt wordt gebruikt (dus 5cm naar rechts kan betekenen dat je tegen een andere auto of een scooter aan zit) en voorrang moet je afdwingen (met de claxon bijvoorbeeld). Vermaak me altijd prima in zo'n stad.  8)

Heb ook wel eens in Rome gereden, dat is nog leuker ;D
En wat dat parkeren betreft? het is gewoon bumper aan bumper parkeren, "boem is ho". Heb ook met enige regelmaat zo moeten inparkeren, en dat zonder deukjes of krasjes in de meegespoten bumpers te veroorzaken.
Wil je dit voorkomen? parkeer niet langs de straat maar op een parkeerterrein of parkeergarage. LPG is welliswaar verboden in de meeste parkeergarages, maar ze gaan echt niet elke auto controleren of die op LPG rijdt, gewoon doen alsof je neus bloed.

Frans Harkema

Als je de auto in het centrum (nou ja, binnen de Periferique dus) parkeert, zet 'm dan niet in de versnelling of op de handrem, want het is daar inderdaad een kwestie van even duwen om ruimte te maken.

Rij vlot mee en weet waar je heen moet, je kunt niet zo maar een aantal rijbanen kruisen omdat je tot de ontdekking komt dat je over 20 meter toch linksaf moet. Een knipperlicht aanzetten en hopen dat je ruimte krijgt om op je gemak te kunnen voorsorteren, dat werkt daar niet zo makkelijk....

Voor het overige valt het wel mee. Gewoon gas er op!
Als je twijfelt aan je rijcapaciteiten of bang bent voor een deukje, zet de auto dan in een voorstad in een parkeergarage en pak de RER en de Metro. Et en suite: bonne route!

Nunki

In Frankrijk krijg ik altijd gebaren alsof ik getikt ben. Ik rijd vrij normaal dus daar zalhet niet aan liggen. Ik vermoed dat ze vallen over het feit dat die koplampen overdag's altijd branden... Dat kennen ze daar niet. (volvo's trouwens ook niet. Ik voel me altijd exclusief daar!)  ;D
Maar je bent er zo hoor, in Parijs met je roffel! Heerlijke rit!

Succes!

@®-

Ik ben ook nog pas geweest, en inderdaad er rijdt daar geen enkele auto zonder schade. De auto's die nog geen schade hebben zijn toeristen die net zijn aangekomen.
Ik ben geen voorstander van het openbaar vervoer maat ik ben met de Thalys gegaan.

Als je met de auto gaat zet 'm lekker buiten het centrum en ga met de Metro, die is perfect geregeld en je komt overal voor een paar euro voor de hele week dat red je niet met de kosten voor het parkeren in het centrum. En je hebt de meeste kans om je auto schadevrij terug te vinden.

Gmid

Citaat van: Valetijn op 22-03-2006 07:38:49
In Frankrijk krijg ik altijd gebaren alsof ik getikt ben. Ik rijd vrij normaal dus daar zalhet niet aan liggen. Ik vermoed dat ze vallen over het feit dat die koplampen overdag's altijd branden... Dat kennen ze daar niet. (volvo's trouwens ook niet. Ik voel me altijd exclusief daar!)  ;D
Maar je bent er zo hoor, in Parijs met je roffel! Heerlijke rit!

Succes!

Wat apart.. De 940 die ik wel ns rijd, daar kunnen de koplampen helemaal niet van uit. Scheen standaard te zijn op die dingen. Maar het klopt denk ik wel wat je zegt. Ik heb wel ns een autootje gehuurd op Mallorca, en het eerste wat ik altijd doe is mijn lampen aan doen. Elke auto knipperde en seinde naar me. Na een kwartiertje kwam ik erachter dat ik de enige was met lampen aan.
Volvo C30 '12

Boom

Parijs is niet zo erg als men zegt. Je moet alleen je auto in een goede parkeergarage zetten en niet ergens langs de weg... want dan komen er wel deuken in ;) Veel plezier
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

ruud

In deze roffel heb ik ooit een reisverslagje geschreven over het rijden naar en in Parijs:
http://www.volvo850club.com/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=46

Ik ga er geregeld naar toe met mijn Volvo en snap wel dat er spannend over gedaan wordt, maar al met al valt het best wel mee met de negatieve verhalen over de franse achter het stuur. Over het algemeen zijn ze zelfs heel wat "hoflijker" dan de gemiddelde Amsterdammer hoor 8)

Groet
Ruud

pac

Parijs is geen enkel probleem net zoals geen enkele buitenlandse stad. Je moet alleen ff weten hoe hard en hoe lang je moet claxoneren...... ;D want dat verschilt per stad......

Jan_D.

Citaat van: @®- op 22-03-2006 09:05:18
Ik ben ook nog pas geweest, en inderdaad er rijdt daar geen enkele auto zonder schade.

Zag er in oktober nog een echte Parijzenaar met een 850 tdi rijden met R-bumper en Volans. Zag er keurig uit!

b0nkolok

Citaat van: pac op 23-03-2006 13:05:50
Parijs is geen enkel probleem net zoals geen enkele buitenlandse stad. Je moet alleen ff weten hoe hard en hoe lang je moet claxoneren...... ;D want dat verschilt per stad......

Mijn broer heeft lang in PARIS gewoond ............... en getuft. Hij reed daar in een oude Mercedes diesel die rondom met deuken omgeven was. Dus ..... het kon hem niets schelen of er een deuk bij kwam. Op kritieke momenten nam hij voorrang, drukte z'n kar gewoon tussen alle andere deelnemers in en karde rustig door. Iedereen is bang voor dutsen in z'n Peugeot of Citroen, hij dus niet. Realaxed karde hij dan ook over de klinkertjes nar z'n doel.
Soms (ik zat naast hem) stak hij een bordje aan een stokje op met daarop het woord "MERDE" naar een andere auto. Riskant, maar er werd meteen gestopt en hij reed door.
Niks voor mij overigens, misschien ben ik te netjes.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Jan_D.

Misschien een idee iedereen zo'n oplichtend tekstbalkje op de auto. Zie je weer eens wat anders dan STOP POLITIE etc.

Ben

Tip1. Kijk op de grote pleinen vooral naar wat er van rechts komt. Dat doet iedereen.
Tip2. Parkeren naar beneden in een hellende straat? Draai je voorwielen naar de (hoge)stoeprand. Dan heb je de grootste kans dat hij nog staat waar je hem hebt neergezet.
Tip3. Gewoon doen, niet aarzelen, niet bang zijn, gaan met die banaan .