vier gezellige lampjes...

Gestart door HJStam, 25-01-2006 22:34:31

Vorige topic - Volgende topic

prefect

zonder benzine wil íe volgens mij ook niet meer zo braaf starten, omdat zo'n installatie dat nog wel eens standaard op benzine kan doen..

Tang

Ik tank altijd op de stand van de dagteller, de gasmeter is vaak niet nauwkeurig.
Heb laatst een nieuwe gaspomp moeten plaatsen, ook geen pretje €936,-, daardoor was de tank helemaal leeg, bij het tanken ging er 56 liter gas in, terwijl het een 53 liter tank is, maar moest net zo gemakkelijk na 38 lter weer gaan tanken.

wdejong

De LPG meter is niet zo nauwkeurig, maar als de pomp afslaat zit er toch altijd hetzelfde hoeveelheid gas in de tank, de vlotter voor de 80% vulling zorgt daarvoor. Alleen de temperatuur zorgt voor afwijking (wet van Boile) Druk is constant bij half vloeibaar/gasvormig. Als je, zoals ikzelf, de vlotter hebt lekgeprikt om af en toe lekker veel te hebben dan is je hoeveelheid gas sterk afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Maar ik tank nooit helemaal vol als de wagen direct stilstaat voor huis, altijd voor een grote rit.
In Duitsland is het wel lekker: vorige week tankte ik 53 liter bij -5C in een 48 liter tank.

HJStam

De wet van Boyle heeft hier m.i. niets mee te maken, omdat de lpg die ik tank, vloeibaar is. Boyle gaat over volume en temperatuur van gassen. En niet half vloeibaar, half gas. De hoeveelheid gas die je tankt is dus niet afhankelijk van de omgevingstemperatuur, want het 'gas' is vloeibaar en vloeistoffen hebben bij verschillende temperaturen (bijna) gelijke volumes.
Wat betreft de verschillende vulling die je kan ervaren, hou ik het erop dat verschillende lpg-pompen een verschillende vuldruk leveren.

Freulig

Die lampjes zouden idd iets moeten melden over de hoeveelheid gas, maar in de praktijk gaat het nergens over.  Soms bij volledige vulling een rode lamp, en dan weer terwijl de tank leeg is, 3 lampjes.

Ik heb een 70 liter bruto tank (56 liter netto) en rijdt daar +/- 450 kilometer mee.
Maar ik heb een gewone 2.5-10v.

FGG

De lampjes bij mij zijn redelijk consequent. Alleen wanneer de laatste brandt wil ie af en toe er nog wel eens een tweede lampje bij laten branden. Verbruik? Met een volle tank (netto 48 liter) zo'n 350km (1 op 7,3) met een 2.5 20V

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mehn

Ik heb geen problemen met de lampjes  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: