Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

big ben

Citaat van: volvobug op 27-02-2016 19:31:15
Heb je de snede uiteindelijk weer verlijmd? Ziet er goed uit zo!

Schoenmakers lijm "does the job"  ;)

Citaat van: Dirk342 op 27-02-2016 19:31:36
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: Knap hoor Ben !

Heb er net zoveel schik in als jou Dirk  ;D

razorx

Wow. Ik ben diep onder de indruk.
Hoe heb je de snede zo goed verlijmd of onzichtbaar gemaakt?

Je was me voor met die lijm :)

big ben

Citaat van: razorx op 27-02-2016 19:34:56
Wow. Ik ben diep onder de indruk.
Hoe heb je de snede zo goed verlijmd of onzichtbaar gemaakt?

Je was me voor met die lijm :)

Het is geplakt met lijm van de schoenmaker Yits, veel lijmsoorten zijn niet geschikt i.v.m het in twee zijden aanbrengen. En dan is vast ook vast......... de naad heb ik weggestreken met een kit op acrylbasis  :P

henry classic v70

Dat is weer een mooi stuurtje geworden  :eusa_clap: :eusa_clap:
Inderdaad krijg je het gestikte nooit meer netjes, zoals jij het hebt gedaan is een prima oplossing  ;D

Met welke verf heb je het stuur gedaan?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

big ben

Citaat van: henry classic v70 op 27-02-2016 20:52:46
Dat is weer een mooi stuurtje geworden  :eusa_clap: :eusa_clap:
Inderdaad krijg je het gestikte nooit meer netjes, zoals jij het hebt gedaan is een prima oplossing  ;D

Met welke verf heb je het stuur gedaan?

Niet de meest subtiele oplossing maar het  kwam goed ;D

HG leerprimer/ verf :)

razorx

Ik blijf onder de indruk van dewijze en de liefde waarmee je zaken aanpakt.
HG is niet te onderschatten. Zeg maar een nuchtere keuze voor een goed chemisch product voor een normale prijs.

StefanCJ

Topwerk Ben, ziet er weer keurig uit!

Zelf ben ik ook erg tevreden over de producten van HG. Olievlekken verwijderen van de stoep, granieten aanrecht schoonmaken, RVS-fornuis schoonmaken etc, overal prima producten voor tegen nette prijzen.

cornelis-b

Mooie klus Ben maar voor je met de primer aan de gang bent gegaan heb je het leder toen eerst geschuurd?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

big ben

Citaat van: cornelis-b op 27-02-2016 23:13:38
Mooie klus Ben maar voor je met de primer aan de gang bent gegaan heb je het leder toen eerst geschuurd?

Ja inderdaad Henk, het leer schuur ik lichtelijk op zodat ook evt. beschadigingen verdwijnen.

Eerst goed ontvetten, volgens HG and me incl, kan dit goed met spiritus  ;), laten drogen en de primer met een sponsje opbrengen. Ik doe dat meestal met een huishoudsponsje zodat ik kan deppen/vegen, een voordeel is dat de primer en de verf snel drogen. Duurt het mij "te lang" dan pak ik de verfföhn erbij  ;D.

Hans Duiven

Nice job Ben :eusa_clap:

Echt een superresultaat want het zag er niet meer uit dat stuur.

En ja ik ben nog wakker want t is druk met drank en botbreuken Fijne combi..
;)

cornelis-b

Citaat van: big ben op 28-02-2016 00:10:57
Citaat van: cornelis-b op 27-02-2016 23:13:38

Ja inderdaad Henk, het leer schuur ik lichtelijk op zodat ook evt. beschadigingen verdwijnen.

Eerst goed ontvetten, volgens HG and me incl, kan dit goed met spiritus  ;), laten drogen en de primer met een sponsje opbrengen. Ik doe dat meestal met een huishoudsponsje zodat ik kan deppen/vegen, een voordeel is dat de primer en de verf snel drogen. Duurt het mij "te lang" dan pak ik de verfföhn erbij  ;D.

OK duidelijk in zoverre Ben maar dan toch de volgende vraag. Door het schuren gaan de poriën van het leder open staan, het bestaande super gladde oppervlak ben je dan kwijt. Jouw stuur glimt weer prachtig, hoe heb je dit weer zo super glad gekregen. Ik ben erg benieuwd want ik heb ook een stuur dat aan de bovenkant wat ruw is door de vette handen van een eerdere bestuurder.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Died850

Dat stuur is netjes geworden zeg!! Heb zelf ook nog zo'n soort projectje liggen. Maar zie ik nu goed dat je het stuk leer waar het gat zat eruit hebt gesneden en hiervoor een nieuw stuk leer hebt geplaatst? Valt dit niet heel erg op?