Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

big ben

Toffe reactie's !!! :D

Citaat van: BBS op 27-03-2014 20:40:27

Heb je de kofferbak vol goud liggen? :eusa_think: Ding staat ja mozesmina strak tegen de achtermuur :o ;D

Of hebbie parkeersensoren? :eusa_doh:

Dat zou wel een optie wezen  ;D, als ik in de binnenspiegel kijk weet ik bij welke "voeg" ik moet stoppen  :eusa_shifty:

Edit: "Hier" had ik pech  ;D

mehn

Citaat van: big ben op 27-03-2014 22:36:15
als ik in de binnenspiegel kijk weet ik bij welke "voeg" ik moet stoppen  :eusa_shifty:

Die truc gebruik ik ook ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Chris

Mooie plaatjes weer Ben :). Zo'n 850 zou ik er nog wel bij willen hebben ooit.

henry classic v70

Citaat van: martijn. op 27-03-2014 20:23:18
Denk toch dat dit de mooiste alter 1 850 is die in Nederland rond rijd.

Mooie verschijning :eusa_clap:

Dat denk ik ook, heb de alter I al vaker bekeken en deze is van binnen en buiten in een smetteloze staat :eusa_clap: :eusa_clap:
Hulde aan jou natuurlijk Ben want jij maakt dit mogelijk!!
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

KIM

Mooi hoor!
Ik vind nog steeds de alter 1 een mooier front hebben dan de alter 2. Wees er maar zuinig op.

big ben

Vandaag een "mindere" verandering....... de kachelradiator heeft het begeven  :(.
Paar weekjes geleden al wat koelwater verlies  ......... dat was dus het begin:

Het ritje naar huis was vanmiddag de genadeklap, brandend lampje, en stoom uit de roosters. Ik was bijna bij de garage en maar direct een "by-pass" gemaakt:

Een welbekend beeld op dit forum:

Volgende week maar even voor elkaar  laten maken,  het ondertapijt is natuurlijk ook z*iknat ..........gewoon uitsnijden? en vervangen door een droge  :eusa_think:  :D

Nog bruikbare tips van ervaringsdeskundigen ??  :D

NinaPaul

Kattebakkorrels of dergelijke erin, dat zuigt het vocht er wel uit.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

...of gewoon in de zon leggen, droogt vanzelf weer (weet alleen niet of je vlekken blijft zien)

NinaPaul

ondertapijt is wel even werk om er helemaal uit te halen en in de zon te leggen en dan blijft het nog vettig.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

Dasty en hoge drukspuit zou dan eventueel de oplossing zijn...?

big ben

Citaat van: NinaPaul op 23-04-2014 21:22:51
ondertapijt is wel even werk om er helemaal uit te halen en in de zon te leggen en dan blijft het nog vettig.

Dan word het zoveel mogelijk doorweekt materiaal "uitstukken" en vervangen door donormateriaal :)

Citaat van: henry classic v70 op 23-04-2014 21:30:58
Dasty en hoge drukspuit zou dan eventueel de oplossing zijn...?

Er zit een hardere bovenlaag overheen en het schuim is naar mijn mening te dicht om schoon te maken   :eusa_think: :)

tackle

die vette troep krijg je er niet meer uit. Ik heb in mijn camper alles vernieuwd

elianmars

Kun je het niet met een waterzuiger uit het ondertapijt zuigen?

grijzev70tdi

Dat maakt petertje wel weer mooi in orde  ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

big ben

Monteur Peter was dus gisteravond in een uurtje klaar, ik had dan wel alles al voorbereid  ;D.

De kachelradiateur voelde zich al een tijdje niet zo goed ,snipverkouden met restjes bladafval en rare uitslag  :eusa_think:.
Kan het zijn dat het de eerste radiator (Volvo)  nog is, van '92

Een plaatje ervan ben ik vergeten........ik  was al in huis , er zit nu een radiateur van Behr/Hella in.
Wat me dan wel opviel,na een aantal dagen zonder dempingsmateriaal en matten gereden, dan ben je gevoelsmatig toch wel erg dicht bij de 20v. Ik weet nu ook weer dat ik wat aan de kleppenstoters ga doen.

Het oude materiaal heb ik eruit gesneden en een droge  passende vervanger geplaatst:

Eerst volgende :  kritisch nalopen wat er moet gebeuren voor de komende grote beurt, "het ding" moet wel een beetje in goede conditie blijven 398.700 km  :)