Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

big ben

En we zijn weer terug van een vakantie aan het Gardameer, deze keer aan de "rustige" kant van het meer  ;D
(Manerba del Garda)  ;D
Een erg leuke vakantie gehad 14 dagen op een kleine camping in Manerba: Belvedere :eusa_dance:.

De teller staat inmiddels op +- 404.000 km en de 20v heeft zich voorbeeldig gedragen  :D.

We zijn samen opgereden richting Italie, niet echt een succes  ::), hij rijd een V70N 140 pk ook met een gelijkwaardige caravan. Ik eerst voorop, maar met enige landschapsverhoging verdwenen wij al snel uit zijn beeld  ;D.
Maar ik vind als je afspreekt om samen op te rijden dan ook maar volhouden, dus hij ging  voorop.
Het zelfde liedje......... die 30 pk zijn een groot verschil, Fernpas of gewone Brenner 404.000 km tegen 230.000  8)
Maar een goede leer dit gaan we dus niet weer doen  ;)

Verder een plaatje bij het verhaal:

"Campingfood"

Ons uitzicht:

Ruth (15 jr.)  wist eerst niet wat dit was  ???

En de terugreis ging niet zo vlot 500 km in 11 uur  :eusa_whistle: we gingen natuurlijk op de "verkeerde" dag terug Italianen vakantie en aan alle anderen die ook naar huis gingen. Dus niet verder gekomen dan het plaatsje Kipfendorf in  Bayern, achteraf niet zo erg,
7 personen eten en drinken € 70,70 ( je bent Nederlander of niet )  :eusa_dance: :

Prima biertje

En deze hing naast een steen op een paal  ;D

Wat staat er op de rol, de andere 3 remklauwen ook maar vervangen en een nieuwe stoelvulling zou ook wel prettig zijn.......... eerst maar even weer op "adem" komen  :D

Ewout Schalkwijk

Vind je het raar dat Ruth dat niet weet? :eusa_think: Wellicht als die niet compleet gemold was dat ze het nog van geschiedenisles had herkend. ;D

Die onderste drie foto's bevallen me het meest. Ik ben niet gek op Italië en ook niet op konijnenvoer.  :eusa_whistle:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Je caravan is al net zo mooi als je auto. Wat is dit? een 380?

big ben

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-08-2014 11:25:15
Vind je het raar dat Ruth dat niet weet? :eusa_think: Wellicht als die niet compleet gemold was dat ze het nog van geschiedenisles had herkend. ;D

Die onderste drie foto's bevallen me het meest. Ik ben niet gek op Italië en ook niet op konijnenvoer.  :eusa_whistle:

Ewøut

Laat ik het dan maar niet hebben over een telefooncel en muntgeld  ;D, en idd niets mis met bier und schnitzel "wiener art"  :eusa_drool:

Citaat van: KIM op 14-08-2014 12:35:23
Je caravan is al net zo mooi als je auto. Wat is dit? een 380?

:D

Dit is een 400 met eindkeuken, mooie bijkomstigheid is het grote bed/rondzit van 200 x 200  :D. Voor het eerst in 7 jaar weer een "eigen" ding. De huurprijzen van diversen in het hoogseizoen zijn niet voor ons   >:(. Het verbaaste me elke keer weer wat er niet na onze wens was  :-\.

En ook hier heb ik mijn eigen ding weer van gemaakt mooi strak oppoetsen, traanplaat op de dissel, velgen schuren/spuiten etc  ;D

KIM

Ik heb een 460. Die is ook redelijk mooi, maar niet zo mooi als die van jou.
Ik heb Volvo doppen op de wielen gezet nadat de naafdoppen er af gesmolten waren na een afdaling in Italie.

Helaas heeft de caravan aan een kant wat parkeerschade. Voor de rest is het een vreselijk fijne caravan.

Heb jij een licht interieur of donker?

big ben

Helemaal puntgaaf is deze ook niet .......... laat ik het erg netjes noemen. Er zitten 3 deukjes op de welbekende plaatsen in........... waar de stokken naar beneden "kunnen" vallen  ;D. En een flauwe deuk in het bruine onderste gedeelte. Deze is van 1988  :), met de dissel moet ik nog wel aan de slag, het rubber is gescheurd en veert niet meer terug, daardoor bij stevig remmen al snel "piepende baaaandjes "maar dat zien we in 2015 wel weer  ;)

De binnenkant:

Het toiletje was niet vaak gebruikt:

elianmars

Niet even laten weten dat je daar zit.... Wij zaten in Sirmione (nu op de terugweg en op dit moment in een hotel nabij Stuttgart) en zijn in Manerba geweest. Erg mooi daar. Zie onderstaande foto:

big ben

Leuke foto !, tja zou wel leuk zijn geweest  :D en euh het water ziet er al een stuk "woester" uit dan vorige week  ::).
Goede reis naar huis gewenst........ hebben jullie de schnitzel al op  ;D

elianmars

Citaat van: big ben op 14-08-2014 19:56:05
Leuke foto !, tja zou wel leuk zijn geweest  :D en euh het water ziet er al een stuk "woester" uit dan vorige week  ::).
Goede reis naar huis gewenst........ hebben jullie de schnitzel al op  ;D

Die foto is vorige week in Manerba gemaakt ;D

Het water was eventjes wild, daarna ging de wind liggen en werd het weer rustig.

big ben

Citaat van: elianmars op 14-08-2014 20:56:11

Die foto is vorige week in Manerba gemaakt ;D

Het water was eventjes wild, daarna ging de wind liggen en werd het weer rustig.

Ooohh..... dat was zeker de dag nadat wij weg waren  :eusa_shifty:  ;D

KIM

Die dissel is een bekende. Bij ons is het rubber gescheurd als gevolg van het disselslot.
De oplooprem komt met een klap in. Invetten helpt niet meer. Helaas weet ik niet echt hoe zo'n ding werkt en hoe ik de boel weer in orde kan krijgen.
Onze is van 1990 en heeft iets meer grijs in het interieur (geen bruin meer).

Ewout Schalkwijk

In mijn dissel zit een schokbreker die de klap van het remmen opvangt. Waarschijnlijk bij jullie ook. Die kan natuurlijk na zoveel jaar wel een keer gaar zijn. Zal ook zeker niet al te ingewikkeld zijn om te vervangen. Het is wel van belang om het rubber op tijd te vervangen.

Ewøut

P.S. Ik heb op vakantie nog een disselslot gemonteerd en dat werkt heel mooi. De dissel kan ook tijdens het rijden vergrendeld zijn.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

)()()sT

Citaat van: KIM op 14-08-2014 21:49:36
Die dissel is een bekende. Bij ons is het rubber gescheurd als gevolg van het disselslot.
De oplooprem komt met een klap in. Invetten helpt niet meer. Helaas weet ik niet echt hoe zo'n ding werkt en hoe ik de boel weer in orde kan krijgen.
Onze is van 1990 en heeft iets meer grijs in het interieur (geen bruin meer).

Is dat niet een soort van "gasveer" zoals bij een klep en los te vervangen?
De oudere Kip van ons bonkte ook best flink, de wat minder oude Kip van nu doet het beter. Alleen kraakt daar na een poos rijden die Westfalia SSK koppeling als de neten ;D

big ben

Citaat van: )()()sT op 14-08-2014 22:13:55
Alleen kraakt daar na een poos rijden die Westfalia SSK koppeling als de neten ;D

Ah nog een dus  :eusa_wall:

Ik was het zo zat, heb de kogel ingevet  ;D, en ik vind het een onding met achteruit rijden de hendel prikt zo de bumper in  :eusa_naughty:

)()()sT

Op de vorige caravan zal een Alko, veel handiger. Ik vind die Westfalia met aankoppelen ook gevaarlijk dicht bij m'n (nog strakke) bumper komen  :eusa_hand:
Moet wel zeggen dat die Alko na een rit ook kraakte. Meestal zette ik dan na het tolpoortje (en dus de rit binnendoor begon) de hendel omhoog zodat ie zonder "slinger-bedwinger" reed.
Dat heb ik trouwens laatst na vertrek op een tussencamping met wat bochtjes binnendoor ook met die W. gedaan.