Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Errug netjes Ben!

Echt gaaf om te zien dat je 'm zo netjes bij houdt :)

UserID6342

Wat is en blijft het toch een plaat van een auto  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

henry classic v70

Citaat van: peteRRR op 20-05-2016 13:02:03
Jeumig die hechting,...had je vroeg of laat taferelen met de hoge druk gehad. ;D ;)

Staat er weer gaaf bij!

Groet

Ja, echt wel... hoeft ook maar iets een beschadiging te zijn en hele stukken knappen er zo af  :eusa_eh:

Mooi dat het zo opgelost kon worden en inderdaad zullen de spuiter en leverancier nog een bijzonder gesprek voeren wat betreft de hechting van de verf.

Over 1½ week is de Alter I te bewonderen in Epe  :eusa_dance:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

classicT5

Lijkt wel plasti dip ipv lak. Verkeerde pot gepakt ddor de spuiter? ;)

StefanCJ

850 T5 Freak

jajoh plasti dip look a like zeg jemig! mooi dat het opgelost is en de auto er Nog mooier op is geworden Ben! goed bezig  :eusa_clap:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

elianmars

Jeu, die dak-lak  :o

Mooi dat alles weer ok is, Ben. Ziet er weer shiny uit!  :eusa_clap:

fbm

t_w

big ben

Van het "gladde wark" naar het binnenwerk :D........

Onderstaand stuur kwam ik "spontaan" op marktplaats tegen, een zgn. Le Mans Volvo stuur, dit leek mij wel wat. Natuurlijk ook omdat het in een zeer goede staat verkeerde. En het is weer eens wat anders in combinatie met het interieur:

Ongeveer twee weken later was het stuur binnen, na een goede schoonmaakbeurt en een lik verf zag deze er zo uit:

Natuurlijk moest er meteen een stuurwissel plaatsvinden maar dat ging dus niet door, dacht eerst dat er een verkeerde stuurnaaf gemonteerd was  :-\, maar dat bleek niet zo te zijn:

Omdat mijn 20v vanaf het begin geleverd was met een "USA"stuur met airbag was ik niet in het bezit van een passende sleepring:

Volgende dag maar naar Elferink toe om een standaard 850 te zoeken met bijpassende sleepring, dat viel nog niet mee. De 850 spoeling word dun, helemaal met een standaard geleverd stuur maar toch nog één gevonden in een 850 die eigenlijk bestemd was als oefen auto voor justitie e.d. De sleepring mocht eruit mits stuur werd terug geplaatst, nou dat wilde ik dus wel doen  ;D:

Niet veel later krijg je dit:

Ik rijd er nu een paar weekjes mee en ben zeer tevreden, het ligt super lekker in de hand met dikke duimstukken  :angel:

En verder..............

Sebastiaan Schutten had ik een tijd terug gevraagd om de Volvo V70 N te tunen van een kameraad, dit was de 140 pk uitvoering. Destijds was dit nog niet mogelijk, maar een paar weekjes terug kreeg ik een berichtje van Sebastiaan of ik nog interesse had. Na een telefoontje ging dat dus door.......... maar ik wilde ook eigenlijk wel  ::), onder het motto "
"je voelt je jong en je wilt wat" ik dus ook de vraag bij Sebastiaan neer gelegd.

Een afspraak was dan ook snel gemaakt , met een N en een Alter 1 richting "Schutten" eerst maar die van mij want dat was niet veel werk  :D. Maar de pret ging niet door na de chip wissel bleef de fan draaien bij het op contact zetten.  De boosdoener was waarschijnlijk de startonderbreker die achteraf erin gezet  was door de toenmalige eigenaar helaas dat werd dus later.
De N is daarna gedaan en Sebastiaan had nog niet vaak iemand zo "gelukkig" gezien  ;D, de N zit nu op 170 pk+.

Een weekje later de andere ecu's erin gezet ( twee stuks) Sebastiaan vergeleek het met een buizen radio..... alles apart  :P. Ik moet zeggen het rijd erg plezierig  :evil:, onderstaand een filmpje toen ik terugkwam uit de late dienst even een stukje op de auto baan. Natuurlijk rijd dan iedereen je in de weg  ;D, natuurlijk ben ik mij ervan bewust dat dit niet te vaak moet maar ik vind het wel leuk om te laten zien:

FILMPJE

Als laatste nog een set USA spatschermemblemen overgenomen, na een opfris beurt passen deze prima bij de "cornerlights"  ;)

Het volgende klusje dient zich alweer aan, het hemeltje  ;D

elianmars

Mooi stuur, maar ik begrijp dat je nu geen airbag meer hebt?

BBS

Mooi stuur Ben :eusa_clap: Heel bijzonder ook best wel eigenlijk :D

Zo erg is het toch niet Marcel om zonder een plofpuut rond te rijden?
Volvoloos....

UserID6342

De meeste in Nederland geleverde Alter I's hadden ook geen plofzak, bij de Alter II is dit standaard geworden.  Wat je soms wel tegen kwam was een Amerikaans uitgevoerde alter I met Amerikaans stuur en plofzak erin.

Stuur staat netjes Ben, mooi dat het gelukt is  :eusa_clap:

big ben

Citaat van: elianmars op 21-07-2016 23:36:58
Mooi stuur, maar ik begrijp dat je nu geen airbag meer hebt?
Ja.... dat is al een tijdje zo, sinds de wissel naar een T-5R interieur moest daar natuurlijk ook een bijpassend stuur bij  ::) ;). Vanaf dat moment paste de stekker van de airbag niet mee in de airbag zelf.
Aan de andere kant, een airbag van een Alter 1 moet om de tien jaar worden vervangen. Wanneer je dan met een "plofzak" van 23 jaar oud rond rijd , dan weet ik niet of alles nog in orde is  :eusa_think:

Citaat van: BBS op 22-07-2016 06:01:24
Mooi stuur Ben :eusa_clap: Heel bijzonder ook best wel eigenlijk :D

Dank je  :D

Citaat van: Dirk342 op 22-07-2016 06:04:45
De meeste in Nederland geleverde Alter I's hadden ook geen plofzak, bij de Alter II is dit standaard geworden.  Wat je soms wel tegen kwam was een Amerikaans uitgevoerde alter I met Amerikaans stuur en plofzak erin.

Stuur staat netjes Ben, mooi dat het gelukt is  :eusa_clap:

Dat was in deze 20v ook het geval, volgens mij zijn er toendertijd "gewoon" een aantal Alter 1's afgeleverd met deze optie  :)

KIM

Klopt Ben.
Mijn Alter 1 had ook zo'n Amerikaans stuur maar was gewoon een NL auto. Ik denk dat Volvo nog geen kleine plofzakken had.
Overigens is het niet zo dat de airbags maar 10 jaar meegaan maar dat ze na 10 jaar gecontroleerd moeten worden.

Mooi stuurtje wel.