Veranderingen aan een alter 1.......en de V70NN

Gestart door big ben, 23-03-2006 19:35:04

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Software Upgrade GLT  :eusa_clap:
Ziet er uit dat tie netjes loopt,...kan nog wel wat vlotter hoor Ben,..wat hoger in de toeren van start
en overschakelen in minder tijd ;D ,...ik zeg 8.5 op de 100.

Specs ook er bij?

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

big ben

Citaat van: KIM op 22-07-2016 08:50:55
Klopt Ben.
Mijn Alter 1 had ook zo'n Amerikaans stuur maar was gewoon een NL auto. Ik denk dat Volvo nog geen kleine plofzakken had.
Overigens is het niet zo dat de airbags maar 10 jaar meegaan maar dat ze na 10 jaar gecontroleerd moeten worden.

Mooi stuurtje wel.

Bedankt voor het compliment  8)

Ok duidelijk Kornelis, ik dacht dat de airbag vervangen zouden worden. Nouja dat zou dan 25 jaar geleden zijn  ;D

Citaat van: peteRRR op 23-07-2016 22:11:18
Software Upgrade GLT  :eusa_clap:
Ziet er uit dat tie netjes loopt,...kan nog wel wat vlotter hoor Ben,..wat hoger in de toeren van start
en overschakelen in minder tijd ;D ,...ik zeg 8.5 op de 100.

Specs ook er bij?

Groet

Inderdaad Peter,  het is echt een "upgrade"  :eusa_dance:..... Thomas reed er ook mee op de"ring"
en een turbo zal het nooit worden  :P. Deze software is ooit door Schutten geschreven voor de Alter 1. Voor de exacte Specs zal ik op de rollenbank moeten. Maar + 10 pk is haalbaar, trek daar de verloren pk's weer vanaf  ;D en ik zit weer op 170.
En zo vind ik het prima,  ik hoef nog geen andere motor ofzo :evil:.

Resume, het hele gedrag is anders, veel meer bij de tijd zeer tevreden dus  8).

Taranis

triton

Moet ook maar eens over een anabole kuurtje gaan nadenken.
Professioneel raddraaier

Huub850

Leuk filmpje, het geluid verveelt nooit :evil:
Fem Cylindrar

Spin!

Citaat van: big ben op 21-07-2016 23:18:37

Het volgende klusje dient zich alweer aan, het hemeltje  ;D

Ow input input ;D:

www.vm-parts.nl

elianmars

Spin!

Citaat van: elianmars op 25-07-2016 11:32:18
Je kunt ook doorslaan, Rutger  :o ;D

Alleen als je een dakraam hebt, maar dan heb je ook minder verf nodig  :eusa_shifty:

www.vm-parts.nl

elianmars

hertogjan6

Ben me nu aan het bedenken dat ik opzoek ga naar een s70 Hemel / accessoires komt er net wat luxer uit 8)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

big ben

Citaat van: Spin! op 25-07-2016 11:25:43
Citaat van: big ben op 21-07-2016 23:18:37

Het volgende klusje dient zich alweer aan, het hemeltje  ;D

Ow input input ;D:

http://i284.photobucket.com/albums/ll27/SpinT5R/Volvo%20850%20GLT/P8050223.jpg

http://i284.photobucket.com/albums/ll27/SpinT5R/Volvo%20850%20GLT/P8050225.jpg

http://i284.photobucket.com/albums/ll27/SpinT5R/Volvo%20850%20GLT/P8050229.jpg

Hier waren we gebleven , het vervangen van "los" hangende hemelbekleding het had meer weg van toneelgordijnen........

Dit was in mijn opinie nog wel een hele klus, de zgn "beren op de weg" , maar ik was gerustgesteld door Rutger. Hij had ruime ervaring met het opleuken van 850 hemelbekleding  ;D.

Vorige week dinsdag met de perfecte temperatuur  :P, met frisse moed begonnen met het demonteren van alle randdelen en de hemel:

Toneelgordijnen:

En ik heb ik mij er over verbaasd dat deze zo smerig was  ::)

En dan is dit het resultaat:

(Webasto schuifdak, vandaar de afwerkrand)  ;)

Na de bekleding eraf gehaald te hebben blijft er een schuimlaag over...... deze heb ik verwijderd met de schuurmachine korrel 120:

;D

En een klein half uurtje later ziet het er zo uit, wat ik er van kon zien is dat het gemaakt is van een polyester samenstelling:

Dan kunnen we weer beginnen met de wederopbouw, alle randdelen voor behandeld en gespoten in matzwart:

Het verlichtingspaneeltje is ook bekleed in hetzelfde materiaal als de hemel:

Op de foto's is het slecht te zien...... in "real life" is het prachting zwart  :angel:

Als laatste heb ik i.p.v. de SC 805 een "old skool" Alpine geplaatst, inclusief usb, bluethoot, carkit ect. i.z.m. een actieve subwoofer van JBL en de ge-upgrade speakers een perfect geluid.

En nu..................  ::), binnenkort APK we zullen zien helaas telt het interieur niet mee  8)

850 T5 Freak

Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Died850

Ziet er goed uit die hemel! Lijkt mij wel een mooi klusje als je een zwart interieur hebt ;). Hoop wel dat de gespoten delen niet te snel "slijten".
Die Radio is een hele fijne, heb hem zelfook in de 850 zitten. Het originele spul is erg mooi maar dit is i.m.o zoveel fijner om te hebben in je auto (vooral als je de auto veel gebruikt) uiteraard met goeie speakers en versterkers.

Hans Duiven

razorx