Ruil ecu of...?

Gestart door Huib, 03-02-2003 13:06:15

Vorige topic - Volgende topic

Huib

Vraagje, ben van plan om m'n T5 '94 te laten chippen alleen zijn hier in het hoge noorden de bedrijven die dat doen dun bezaaid. Nu heb ik in Stadskanaal een bedrijf gevonden die als filiaal bij Rica op de site stond en ook wat info ingewonnen.
voor 915,- euro halen zij de ecu eruit, veranderen de software,(ontsteking,meer benzine etc) vervolgens wordt deze weer teruggeplaatst en heb ik 304 pk :o (ja,ja.....)
Wat is nu beter, een ruil ecu, of de hier boven beschreven methode, of is het resultaat bij beide hetzelfde?(ruil ecu is goedkoper?)

Mellow_yellow

Ik denk dat het resultaat voor beide opties hetzelfde zal zijn. Dan gaat het dus alleen nog maar om het prijskaartje. 915 euro vind ik veel geld, niet om reclame te maken (nou ja...  ;) ) maar ik (ET) reken 575 euro voor een ruil-ecu met andere software. Kwestie van omwisselen en klaar!

Huib

Ik weet het, doe het ook liever bij Et, maar om elke keer van Assen naar Brabant? te tuffen, mocht er wat zijn is ook nogal wat.

micha

Wat zou er "elke keer"moeten zijn dan?

Mellow_yellow

CiteerIk weet het, doe het ook liever bij Et, maar om elke keer van Assen naar Brabant? te tuffen, mocht er wat zijn is ook nogal wat.

Huib,  ik heb al diverse ruil-units verkocht en vooralsnog geen problemen of storingen gehad. Dat is het mooie van een ruil-ecu, er kan bijna niets mis gaan. Terwijl je bij een ander maar moet afwachten hoe handig men met desolderen e.d. is....  Ik heb nogal wat prutswerk gezien zo her en der. Ik kan de ecu ook opsturen naar Assen en dan kun je hem zelf binnen 10 minuten monteren en daarna de oude terugsturen. Makkelijk toch?

Huib

Marc, mail wel even naar ET over hoe en wat. 8)

Zippo

Het kan NOG goedkoper!
Als je de juiste mensen maar kent. ;D

Greetz Maarten ;)

PieT111

Citeervoor 915,- euro

Bij Rica zelf in Wateringen vragen ze 775 euro en 125 euro voor een jaar garantie. Ik neem aan dat de dealers hetzelfde moeten rekenen.
Busje komt zo!

Peter

Op marktplaats adverteert bij de volvo-onderdelen een bedrijf uit Brabant en belooft het volgende:
Benzine motoren zonder turbo: tot + 17% meer vermogen.
Prijs: € 235ex btw.

Turbodieselmotoren: tot 30% meer vermogen en koppel van 60Nm tot 100Nm. Dit zijn bankgemeten waarden.
Prijs: 450ex btw.

PRIJZEN ZIJN INCLUSIEF 2 TESTBANKTESTS,MONTAGE EN TUNEN VAN DE CHIP!!

Hij past de bestaande chip op maat aan en geeft korting bij meerdere autos', heeft iemand hier al ervaring mee?

gr. Pieter

Jochempje

Op marktplaats adverteert bij de volvo-onderdelen een bedrijf uit Brabant en belooft het volgende:
Benzine motoren zonder turbo: tot + 17% meer vermogen.
Prijs: € 235ex btw.

Turbodieselmotoren: tot 30% meer vermogen en koppel van 60Nm tot 100Nm. Dit zijn bankgemeten waarden.
Prijs: 450ex btw.

PRIJZEN ZIJN INCLUSIEF 2 TESTBANKTESTS,MONTAGE EN TUNEN VAN DE CHIP!!

Hij past de bestaande chip op maat aan en geeft korting bij meerdere autos', heeft iemand hier al ervaring mee?

gr. Pieter

Welke bedrijf biedt dit aan? Heeft hij een site en wat is zijn naam??

Eugene

CiteerAntwoord #8 Gepost op: 06-02-2003 20:35:12 » [/qutoe]

;)

If it's not blown, it sucks...