Vandaag mijn 850 gekocht

Gestart door davidek, 25-03-2006 17:00:27

Vorige topic - Volgende topic

davidek

Ik ben (officieel vanaf volgende week vrijdag) ook eigenaar van een 850.

DE auto die ik heb aangeschaft betreft er eentje uit 1994. Het is een witte 2.0i met 192.000km'er op de teller.

extra's zijn o.a.:
- airco
- cruise control
- half leder
- 15" lichtmetalen velgen

De motor klonk echt helemaal super. Liep heeeeeel soepel stationair zonder rare tikjes of geluidjes.

Dit alles voor 2000Euro, lijkt me geen verkeerde deal.

Qua motor is het mischien iets te licht maar de voornaamste bestuurder is mijn vrouw en die geeft toch meer om comfort dan om snelheid dus zij is meer dan tevreden. ;D ;D ;D ;D

Enige wat me opviel is dat er wat vocht zat in de linker knipperlicht voor en bij het reserve wiel in de kofferbak zat veel vocht. Wat kan hiervan de reden zijn?

De distributieriem is vervangen bij +/- 160.000km'er . Wanneer zal dit weer moeten gebeuren?

Vrijdag gelijk de auto een goede meguiars beurt geven zodat ie er weer helemaal tiptop bijstaat. ;D ;D ;D ;D

Ik zal weldra lid worden van de club. Ik zal mijn liefde voor de 850 wel moeten delen met mijn andere auto een Alfa Romeo 156 Selespeed SW. Deze auto is totaal iets anders qua rijstijl maar beiden geven een echte kick op hun eigen manier.

Bij de AR156club ben ik lid van de evenementencommissie wat inhoudt dat ik mij heel actief inzet bij dieclub (o.a.d door het organiseren van clubdagen, sleuteldagen, toertochten, etc.).

Ik ben heeeeeel benieuwd hoe dit allemaal bij dezeclub zit. De eerste indrukken zijn in ieder geval helemaal top!!!

groet,

David

Nunki

Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

elianmars

Vocht in zijknipperlichten komt vaker voor. Zeker als het aftermarket knippers zijn.

Je vertelt niet wat voor model je hebt gekocht. Als het een sedan is, kan het zijn dat de afvoerslangetjes, die in de rand links en rechts onder de achterruit zitten, verstopt zijn.

En gefeliciteerd met de aankoop, natuurlijk!!  :D

davidek

Citaat van: elianmars op 25-03-2006 17:41:59
Vocht in zijknipperlichten komt vaker voor. Zeker als het aftermarket knippers zijn.

Je vertelt niet wat voor model je hebt gekocht. Als het een sedan is, kan het zijn dat de afvoerslangetjes, die in de rand links en rechts onder de achterruit zitten, verstopt zijn.

En gefeliciteerd met de aankoop, natuurlijk!! :D

Sorry, het is een Sedan. De bekleding van de kofferbak leek echter droog het was echt bij het reserve wiel. Loopt het water dan onder de bekleding door?

Nog een andere vraag. Langs het raam loopt een zwarte strip. Deze is helemaal aan het bladderen. Kan ik die eenvoudig vervangen? ZO ja, waar moet ik die kopen? en wat kost het?

fbm

toppy weer een sedan erbij  :) :) :)

Esveldt

Klasse!!!

En gefeliciteerd.

En weer een Meguiars fan! Applause applause.

Paul

Racingbrick

Citaat van: elianmars op 25-03-2006 17:41:59

En gefeliciteerd met de aankoop, natuurlijk!!  :D

Toevallig ga ik vandaag aan de gang met de knippers, ik heb er ook vocht in en een groene rand algen, bah..
Een en ander komt door een scheurtje, deze ga ik vandaag met transparante siliconenkit dichtmaken,nadat ik de knipper goed heb schoongemaakt.
Een nieuwe knipper kost 60,- excl btw, maar dan heb ik 1 nieuwe en die steekt lekker af bij de eerste montage koplampen en andere knipper, en dat wil ik niet.

Water in kofferbak, kijk eerst naar die slang links, of die wel kosher is.

Een 2.0 lijkt me voldoende hoor, als je geen schreurder bent..., het gaat er om dat de vrouw veilig en comfortabel kan rijden toch?

oh, bijna vergeten, welkom op het forum, er staan een schat aan informatie op, en er is veel expertise waar je veel aan zult hebben.

The Saint

Komt niet heel veel voor volgens mij, verliefd op Volvo EN Alfa!

Veel geluk met je nieuwe aanschaf, en natuurlijk ook met de 156.

No shirt no shoes, no pinball

mehn

Citaat van: davidek op 25-03-2006 17:00:27
De distributieriem is vervangen bij +/- 160.000km'er . Wanneer zal dit weer moeten gebeuren?

Bij 240.000 km

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

davidek

Citaat van: The Saint op 26-03-2006 13:09:01

Veel geluk met je nieuwe aanschaf, en natuurlijk ook met de 156.

Als je van auto's houdt dan waardeer je het beste van elk merk (al heb ik wel wat moeite met Opel en VW).

Ik vind het geluid en de comfort van de 850 echt uniek. Zulke lekkere auto's, echt super. Mijn 156 is echt een heel ander verhaal. Heerlijk scheurijzer. Inmiddels 175pk en gaat als een raket.

We hebben nu alleen een probleem met de vakanties. Welke auto gebruiken we? Qua ruimte zou je denken de Alfa SW, echter............is de kofferbak van de 850 groter :-) :-) :-).

dilemma dilemma dilemma :-)

@Esveldt: Meguiars is echt top. Ik heb een super workshop van ze gehad en sindsdien wil ik niet meer anders. Gisteren het produkt nog bij een autozaak lopen promoten bij een paar Impreza rijders die bijna Valma produkten wilden gaan kopen :-) :-) Ls je zuinig bent op je auto dan kan dat natuurlijk niet ;-)

JvBeek

Toch wel. We hebben een V70 2.4 en een Alfa Romeo 166 jtd. Mijn vrouw rijdt in de V70 en ik in de 166. Moeilijk te zeggen welke auto het lekkerste rijdt. ;)

davidek

Citaat van: JvBeek op 26-03-2006 22:58:16

Toch wel. We hebben een V70 2.4 en een Alfa Romeo 166 jtd. Mijn vrouw rijdt in de V70 en ik in de 166. Moeilijk te zeggen welke auto het lekkerste rijdt. ;)

haaaaaaa een mede alfist  ;D ;D ;D ;D  De 166 is ook een super mooie wagen.

Dit is mijn 156:

Wanneer de 850 binnen zal ik de foto's snel omwisselen ;) :P ;D ;D ;D

ik heb wel de orginele achterlampen er inmiddels weer in, en de bella nog 2 cm'er extra verlaagd (in totaal 5cm'er nu)

JvBeek

Ik zie het al: Alfa rijder, dus een poetser.

Reactie van mijn collega toen hij hoorde dat ik een Alfa had gekocht: "Als ik bij de wasplaats kom en voor mij staat iemand met een Alfa, dan ga ik weer naar huis. Kom ik het eerste half uur toch niet aan de beurt."  ;D ;D ;D

Je woont mooi, trouwens.

davidek

Huis is van mijn ouders ;D ;D MAg het wel graag gebruiken als vakantie adres

Poetsen hoort er bij want ze moet glimmen. Maar dat zal met de 850 niet anders zijn. Mijn handen kriebelen al helemaal omdat de auto al heeeeeeeeeeel lang niet goed is verzorgd (oftewel echt vies en de lak voelt niet mooi glad).

Aankomend weekend heb ik dus al gereserveerd om die mooie witte kleur weer naar boven te halen en de strips goed zwart te krijgen. Alleen de raam strip moet ik nog een oplossing voor verzinnen, die bladdert echt heel erg.

davidek

Ik kom er net achter dan mijn 2.0i in werkelijkheid een 25GLE is  :-[ :-[ ;D ;D ;D;D Handig hoor die RDW website ;D