verwijderen van slingeraar achteruit

Gestart door Schnappi, 26-03-2006 17:22:15

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

Hallo

Hoe kan ik in godsnaam de slingeraar verwijderen van de deur, het is een handmatige raammechanisme

ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg hem niet los

Graag met spoed antwoord

Groeten

Schnappi

ik bedoel de draaihendels ;D

groeten

Vertigo

Citaat van: T5RED op 26-03-2006 17:40:14
ik bedoel de draaihendels ;D

groeten
Ik weet niet of het bij de 850 ook zo werkt, maar bij mijn voorgaande auto's zat die vast met een ijzeren klemmetje om de as heen. Dat klemmetje kon je dan met een schroevendraaier eraf duwen door de schroevendraaier tussen de deur en de slinger te zetten.

Is een *&@%$-werkje trouwens...

thuur

Bovenop de zwengel (bij het asje) zit een schuifklepje. Als je dat weghaalt zie je een klem zitten. Lijkt op een borgveertje. Je zou dit heel gemakkelijk los moeten kunnen wippen, maar ik trek de zwengels gewoon door het klemmetje heen, het is me nl. nog niet gelukt om dit 'gewoon' los te krijgen ::)

Suc6..

Gr ;D

Schnappi

heb geprobeerd de slinger los te krijgen maar ik krijg hem niet los, of ik doe iets verkeerd

is er geen andere mogelijkheid?

Groeten

thuur

Zoals ik al zei, gewoon door het klemmetje trekken. Klemmetje valt dan in 2 stukken uit elkaar ;D

Gr 8)

Schnappi

heb het klemmetje toch los gekregen met een piepklein schroevendraaier ;D en alles is weer gefixt (moest een nieuw slot in), heb een gebruikte gekocht van de dealer was ongeveer 35 euro :) en het werkt weer naar behoren.

Groeten  8)

Nog bedankt voor de reacties allemaal