controlelampjes gaan zomaar branden

Gestart door 99fl, 27-03-2006 23:10:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

99fl

 ???
Vandaag zijn bij mijn 855 tdi in eerste instantie na het starten zomaar de service, srs en benzinelampje gaan branden. De srs gaat ook weer uit maar de anderen blijven fel branden. De auto is onlangs bij de garage geweest(januari) en heeft nog 25 liter diesel in de tank. Even later zijn ook alle andere controlelampjes flauwtjes gaan branden. Auto blijft overigens normaal rijden, Wie weet wat het kan zijn? aardeprobleempje?

maarten

thuur

Als meerdere lampjes gaan branden krijgt je dash te weinig spanning. Meest voor de hand liggend is dan de dynamo of spanningsregelaar hiervan.

Maar kan inderdaad ook een massaprobleem zijn. Massapunten en accupolen goed schoonmaken.


Gr 8)

denkweb

Dynamo overleden, heb exact hetzelfde gehad. Je kunt nog makkelijk 60km rijden, maar als je dan de auto uitzet krijg je deze nooit meer aan de praat omdat de accu niet is bijgeladen.

Een klap met de hamer via een stalen buis op de dynamo kan ervoor zorgen dat de (versleten) koolborstels losschieten en nog eventjes meegaan, maar dit is slechts uitstel. Zo kun je in ieder geval nagaan of dit het probleem is, de lampjes zouden dan immers ook uit moeten gaan.

Zelf vervangen is een rotklus, weinig ruimte en een hoop om los te halen.
Ook een vrij dure aangelegenheid bij een diesel.

Zonder bon en garantie weet ik een adres in Westervoort, mocht dit een optie zijn!

ThomasGLT

Ach, ik had het laatst ook, twee dagen, nooit weer last van gehad. Ook mijn lichtjes lichtten flauw op, niet fel licht.

Ik denk dat dat kwam door smeltwater van sneeuw wat de zekeringbak in is gelopen.

Misschien harde wind en regen wat ook iets in jouw auto nat heeft gemaakt?


99fl

Citaat van: denkweb op 28-03-2006 21:07:27
Dynamo overleden, heb exact hetzelfde gehad. Je kunt nog makkelijk 60km rijden, maar als je dan de auto uitzet krijg je deze nooit meer aan de praat omdat de accu niet is bijgeladen.

Een klap met de hamer via een stalen buis op de dynamo kan ervoor zorgen dat de (versleten) koolborstels losschieten en nog eventjes meegaan, maar dit is slechts uitstel. Zo kun je in ieder geval nagaan of dit het probleem is, de lampjes zouden dan immers ook uit moeten gaan.

Zelf vervangen is een rotklus, weinig ruimte en een hoop om los te halen.
Ook een vrij dure aangelegenheid bij een diesel.

Zonder bon en garantie weet ik een adres in Westervoort, mocht dit een optie zijn!

de klap heeft gewerkt. Nu weer normale spanning op de polen (13,8 volt) en alles functioneert weer normaal
:o ;D