Motor klinkt dieselachtig

Gestart door arjen, 28-03-2006 09:38:33

Vorige topic - Volgende topic

arjen

Ik heb sinds vier dagen weer een 850. Het betreft een 2.5i 10 klepper op gas. Vanmorgen stond ik erbij toen mijn vrouw ermee wegreed. Wat me opviel was het ratelende/schorre geluid van de motor, het leek wat op een diesel, maar dan veel lichter. waar kan dat op duiden? Of is dat het normale geluid van een 850 die stationair loopt? :-\

thuur

Ratelen ??? Controleer je hitteschild bij het uitlaatspruitstuk en dat kleintje boven de uitlaat midden onder de auto.

Gr 8)

Vertigo

Citaat van: arjen op 28-03-2006 09:38:33
Ik heb sinds vier dagen weer een 850. Het betreft een 2.5i 10 klepper op gas. Vanmorgen stond ik erbij toen mijn vrouw ermee wegreed. Wat me opviel was het ratelende/schorre geluid van de motor, het leek wat op een diesel, maar dan veel lichter. waar kan dat op duiden? Of is dat het normale geluid van een 850 die stationair loopt? :-\
Heb dat 1x gehoord bij een benzine(lpg) 850... Die klonk zelfs nog zwaarder dan een TDI, heb die auto toen maar niet verder bekeken.
Maar denk toch dat dat wat anders was dan jouw probleem....

arjen

Ik hoop het, want dat klinkt niet echt bemoedigend. Kan het niet aan een te droge motor liggen, te weinig smering zo hier en daar? Het klinkt namelijk 'droog', het blijft moeilijk om een geluid goed te omschrijven. De beste omschrijving is toch het geluid van een diesel, maar dan veel lichter... ???

RonnieDuck

Bedoel je misschien de hydraulische klepstoters?
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

LeRa

Doet 'ie van mij ook :( , zodra de airco aanstaat. Pomp is zodanig versleten dat deze nogal herrie schopt. Ga ik waarschijnlijk dit voorjaar vervangen, want het is namelijk niet zo gezond voor het complete airco-systeem (vanwege ijzerslijpsel).

Zou bij jou ook het geval kunnen zijn, als je airco hebt......?

Viper850

Citaat van: arjen op 28-03-2006 11:52:21
Ik hoop het, want dat klinkt niet echt bemoedigend. Kan het niet aan een te droge motor liggen, te weinig smering zo hier en daar? Het klinkt namelijk 'droog', het blijft moeilijk om een geluid goed te omschrijven. De beste omschrijving is toch het geluid van een diesel, maar dan veel lichter... ???

Bij de koude start is de motor altijd droog en klinkt hij rauwer dan op bedrijfstemperatuur.

arjen

Misschien is het ook wel normaal, heb drie jaar geen 850 gehad(240) en moet misschien gewoon nog even wennen. De aircoverdamper is vorig jaar in ieder geval vernieuwd. Ik neem aan dat toen ook serieus naar de pomp is gekeken. Airco doet het verder uitstekend. Heb hem wel steeds op AUT staan, dus vaak aan). Ik zal nog eens goed luisteren met warme motor...

LeRa

De aircopomp indien versleten kun je vrij makkelijk horen (zeker met de kap open), in ieder geval bij mij we. Als ie werkt, luister dan eerst even, zet vervogelns de AC uit en luister nog eens.
Klinkt bij mij als een licht tractor.  >:(

Veel succes :)

arjen

Het geluid komt van rechtsvoor(vanuit de auto gezien). Zal nog eens luisteren zonder airco aan. Wat kost een nieuwe aircopomp trouwens?

LeRa

Rechtsvoor (vanuit de auto) zit de AC-pomp ::)

Kijk eens bij http://www.estateservices.nl/index.htm.
Als je lid wordt van de volvo850club krijg je volgens mij ook nog korting. ;)

arjen

Dank voor de tip ;)
Ben bang dat het toch gauw richting 700 euro gaat al met al dus...
Eerst nog maar eens luisteren zonder de airco aan...

arjen

Heb mijn vrouw laten luisteren... het is de aircopomp inderdaad.
Over het lid worden, ik dacht dat ik dat al was, zo niet, hoe wordt je lid?

mehn

Citaat van: arjen op 29-03-2006 09:49:15
Heb mijn vrouw laten luisteren... het is de aircopomp inderdaad.
Over het lid worden, ik dacht dat ik dat al was, zo niet, hoe wordt je lid?

Zie www.volvo850club.nl

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

matRRR

het is misschien ook nog aan te bevelen om eens ergens in het land te kijken of er nog een goede pomp in het land te vinden is;
hunters volvo parts op volvosloperij elferink hebben misschien nog een goede in de schappen liggen. ;D
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software