Levensduur Voorwiellagers

Gestart door Erik48, 28-03-2006 20:03:18

Vorige topic - Volgende topic

Erik48

Heeft iemand ervaring met het vroegtijdig versleten zijn van de voorwiellagers?
Ik heb aan de linkerzijde bij 239500 km de lagerset vervangen door een nieuwe originele set en nu bij 248100 zijn ze weer aan gort!
Een set je moet mi minimaal 200.000 meegaan dacht ik zo.
Zit er garantie op zelf gemonteerde onderdelen?
Is het gewoon domme pech? één op de zoveel haalt zijn verwachte levensduur van tich miljoen omwentelingen niet( heb ik ooit geleerd ;)
Wie heeft raad.

Vast bedankt voor de reacties
Groet Erik

bud

ik zou met de bon ( datum/ jaar garantie ) even in gesprek gaan met het verkoop punt,
met een beetje redelijkheid is een hoop te regelen

is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

Erik48

Lijkt me een goed plan bon heb ik nog wel

wepster

bij nog geen 10dkm het lager weer dood? ??? ??? ???
da's echt niet goed zou ik ook terug gaan (mits je het verkeerd hebt gemonteerd,maar ik neem aan dat je wel weet wat je doet :o :o :o.
da's trouwens een gemiddelde van 24 setjes wiellagers wat die auto dan nodig heeft pfffffff ;D ;D ;D
ben ik blij dat mij dit nog niet is overkomen .
veel sterkte gewenst met het gesprek ,ik mag hopen dat ze wel een beetje meegaand zijn voor je .

Eugene

Citaat van: wepster op 28-03-2006 22:05:20
veel sterkte gewenst met het gesprek ,ik mag hopen dat ze wel een beetje meegaand zijn voor je .

En anders heeft Wibo nog wel een paar tips om je gelijk te krijgen :-X

If it's not blown, it sucks...

)()()sT

Citaat van: eugene op 29-03-2006 00:25:13
Citaat van: wepster op 28-03-2006 22:05:20

En anders heeft Wibo nog wel een paar tips om je gelijk te krijgen :-X

L O L  ;D

Erik48

Even een update;
Ben bij de dealer geweest (in Nijmegen)en heb zonder problemen een nieuwe set mee gekregen voor garantie.
Na montage graag de oude inleveren.
Toppie wat een service!!

Roger B.

Tja, deze wiellagers zijn "voorgemonteerd" je hoeft de lagers dus niet in de naaf te kloppen/persen. Het lager mollen bij montage is dus vrij onwaarschijnlijk.

Hierbij kan de dealer er dus van uit gaan dat dit geen montagefout is en is het eigenlijk onredelijk om geen garantie te verlenen.

Bij veel merken moeten alleen de lagers worden vervangen en moeten de nieuwe lagers op zijn plek geperst/geklopt worden.
In dat geval zou het waarschijnlijk op een "montagefout" gegooid worden.

Mooi dat je nieuwe gekregen hebt, zonde van de extra tijd voor nogmaals monteren, maar in elk geval de onderdelen vergoed!

Eugene

netjes opgelost, zo hoort het

If it's not blown, it sucks...