Paleis meeting

Gestart door Ben, 29-03-2006 14:11:01

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Vorige week las ik dit bericht in de krant.

CiteerMinister: 'Stel Soestdijk open voor het publiek'
Gepubliceerd op 23 maart 2006, 10:47
SOESTDIJK - 
Minister Dekker onderzoekt de mogelijkheid om Paleis Soestdijk enige tijd open te stellen voor het publiek. Het paleis staat sinds het overlijden van prinses Juliana en prins Bernhard in 2004 leeg.
De initiatiefgroep Behoud Paleis Soestdijk reageert verheugd op het voorstel van de minister. De initiatiefgroep heeft ooit kenbaar gemaakt het paleis te willen kopen. ,,Ook wij hebben toen voorgesteld om het paleis tijdelijk open te stellen voor het publiek''. De Rijksgebouwendienst zoekt nog naar een nieuwe bestemming voor het paleis. In afwachting van een besluit over het paleis wil Dekker nu iedereen de kans geven binnen een kijkje te nemen. De groep waarschuwt er voor dat een dergelijke openstelling met beleid zal moeten gebeuren. ,,De toeloop zal gigantisch zijn. Je kan niet zomaar de hekken opengooien. Daar zal echt structuur in moeten worden aangebracht.'' Minister Dekker moet nog geld krijgen van haar collega's voor het plan. Een besluit over openstelling van Soestdijk is ook nog niet genomen, benadrukte de Rijksgebouwendienst gisteren..
Daarna rolden de kranten, radio en TV over elkaar heen om de waarheid over dit bericht te achterhalen. Het ene bericht was nog niet verschenen of het volgende ontkende het alweer

Voor mij aanleiding om eens aan wat touwtjes te trekken.
Vooruitlopend op de dingen die komen gaan heb ik het voor elkaar dat er aanstaande zaterdag, speciaal voor leden van het Volvo-forum, van het Volvo850forum en het Volvolvo forum, voor Paleis Soestdijk een unieke Volvoforum fotoshoot gehouden kan gaan worden.

Om een oploop van vreemden te voorkomen is als eis gesteld dat
a. alleen bezitters van Volvo's die elkaar via het forum kennen kunnen meedoen, en
b. dat het plaats vindt voordat het verkeer op gang komt, dus om 8 uur 's ochtends. Om te voorkomen dat ook allerlei 'vreemden' van deze gelegenheid gebruik gaan maken moet je een A4tje met daarop je forumnaam tegen de linker achterruit plakken. Verder is het vanzelfsprekend dat de aanwijzingen van de bewaking stipt worden opgevolgd.

Dus..... tot zaterdag om 08.00 uur bij paleis Soestdijk. Geniet van de reis ernaartoe en ..... vergeet je camera niet en maak er een leuke dag van!

PS. Ga dit svp niet op andere forums rondbazuinen!
PS2. Als je toch in het Gooi bent, in Hilversum kun je leuk winkelen en in Lage Vuursche zijn verschillende pannenkoekenrestaurants

Viper850

Erg leuk idee, maar ik ben niet van de partij. Moet ik wel heel erg vroeg weg en bovendien moet er gewerkt worden.

animalT5R

Helaas Ben,kan ook niet aanwezig zijn,dit vanwege het feit dat ik momenteel geen 850 heb :-\
Heel erg jammer,had er zeker bij geweest anders.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

CeeBee

Ik kan helaas niet, heb een feestje in Den Briel.
V70N 2.5T AWD

wepster

dmn had het graag mee willen maken maar om daar nu voor om 4 uur mijn bed uit te komen  ??? ??? ???(en ja nu ga ik vloeken ik ben zaterdag bij een tuning van een subaru gewenst)
maar kijk met weemoet naar de foto's die zullen volgen ;) ;) ;)

greets wepster

Joost23

Ik kom wel! Soestdijk is voor mij 1x roffelen (woon in Amersfoort)

Joost

Ben

Er zijn inmiddels al plannen om na afloop gezamenlijk te gaan midgetgolfen in Lage Vuursche om daarna genoeg trek te hebben in een lekkere pannenkoek bij:

Pannenkoekenrestaurant De Vuursche Boer

Frans Harkema

Tjsonge, dat is toch wel een unieke gelegenheid. Toch wel handig, zo'n forum.

RonnieDuck

Heeeeeel jammer dat ik niet kan.

Was toch wel mega gaaf geweest,...zo met de 264 GL voor het Paleis.

Komt onze Forum fotograaf ook?
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

willow

Waarom worden alle meetings zo gepland terwijl ik of vroege dienst of late dienst of nacht dienst heb???????????????

WILLOW

Ben

Even een update.

Doordat er gisteren op initiatief van de Soester Courant de gelegenheid is geboden aan inwoners van Soest om vóór alle andere Nederlanders overmorgen het Paleis te bezoeken kwam ons plan in de verdrukking. Ik heb dit topic daarom even opzij gezet.

Zojuist kreeg ik het bericht dat we zaterdag tóch foto's kunnen maken maar dat we maar een kwartier de tijd krijgen. Om 08.15 moet iedereen weer weg zijn dus zorg dat je op tijd bent.
Er wordt nogal wat publiek verwacht en ik denk dat ze 's morgens vroeg al dranghekken will gaan neerzetten om de boel in goede banen te leiden.

Als dit je niet afschrikt ben je van harte welkom om je auto voor Paleis Soestdijk op de foto te zetten. Volg wel de aanwijzingen van de bewaking svp.

Racingbrick

Haha,
Heel leuk idee, helaas moet ik werken...
De 850 was trouwens al prinselijk, Prins Pils had er ook een...

b0nkolok

Citaat van: Ben XC70 op 30-03-2006 00:35:58
Even een update.

Doordat er gisteren op initiatief van de Soester Courant de gelegenheid is geboden aan inwoners van Soest om vóór alle andere Nederlanders overmorgen het Paleis te bezoeken kwam ons plan in de verdrukking. Ik heb dit topic daarom even opzij gezet.

Zojuist kreeg ik het bericht dat we zaterdag tóch foto's kunnen maken maar dat we maar een kwartier de tijd krijgen. Om 08.15 moet iedereen weer weg zijn dus zorg dat je op tijd bent.
Er wordt nogal wat publiek verwacht en ik denk dat ze 's morgens vroeg al dranghekken will gaan neerzetten om de boel in goede banen te leiden.

Als dit je niet afschrikt ben je van harte welkom om je auto voor Paleis Soestdijk op de foto te zetten. Volg wel de aanwijzingen van de bewaking svp.

Sjonge jonge,

Vroeg de veren uit en dan maar een paar seconden tijd om mooie roffels te schieten. Zonde! Ze zijn te waardevol voor die korte tijd. Later dus maar eens een locatie zoeken waar we een beetje de tijd hebben. Kom ik met 2 RRRRRoffels.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

fbm

"zo dat is wel heel dichtbij +-10km"   effe plannen,moet 8:30 werken in Zeist
Moet kunnen! toch? en anders was er file, als ik niet op tijd ben op me werk

MarcoV

Helaas, ik heb al een afspraak met Maxima op zaterdag.
Zal wel een paar foto's posten na afloop!

MarcoV ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D