loszittende gasinjector

Gestart door rolvio, 29-03-2006 21:18:53

Vorige topic - Volgende topic

rolvio

Aangezien het weer wat langer licht is, heb ik een maar eens goed onder de motorkap gekeken. Wil wat standaarddingen vervangen, zoals verdelerkap, rotor en bougiekabels. Maar toen ik even naar de gasinjectoren keek, zag ik dat er een toch wel behoorlijk los zat. Niet dat je hem eruit kunt trekken, maar er zit wel wat beweging in. Het gedeelte wat los zit is dat ijzeren inzetstukje in het inlaatspruitstuk. Nu heb ik hier wat vragen over.
1. wordt hierdoor het verbruik royaler?
2. is het ook logisch dat het lambda lampje op het dashboard hierdoor continu aan is?(valse  lucht)
3. is het eenvoudig te herstellen? Had geloof ik hier ergens gelezen dat iemand dit ook had en dat die inzetstukjes door Vialle opnieuw erin geperst moesten worden. Als dit zo is dan ben je wel aan de beurt zeg :-[ :-[

Rolfio

mehn

Ja moet terug naar Vialle

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jeroentjuh

Ff spruitstuk eraf halen en opsturen naar Vialle....

rolvio

Citaat van: mehn op 29-03-2006 21:20:22
Ja moet terug naar Vialle
Zo binnen 2 minuten antwoord  :) :) das snel. Geldt dat antwoord op alle drie vragen?

Rolf

mehn

Citaat van: rolvio op 29-03-2006 21:25:06
Zo binnen 2 minuten antwoord  :) :) das snel. Geldt dat antwoord op alle drie vragen?

Rolf

Mijn antwoord geldt alleen voor de laatste  ;)

Ik denk niet dat je er een groter verbruik door krijgt. Dat van die valse lucht zou wel kunnen, geen idee.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

KIM

Lambda lampje gaat idd door de valse lucht branden. Je lambdasensor registreert in de uitlaat een te arm mengsel. (de luchtmassameter meet immers niet alle aangezogen lucht. De inspuithoeveelheid wordt aangepast totdat de lambdasensor de juiste hoeveelheid zuurstof in de uitlaat registreert. Als deze aanpassing maar lang genoeg nodig is, zal dit resulteren in het zetten van een foutcode en dus het laten branden van je lambda lampje.
De foutcode die je zult uitlezen is dan ook: Fuel mixture too lean.