heb me maar eens aangemeld....

Gestart door Roger B., 30-03-2006 20:53:04

Vorige topic - Volgende topic

Roger B.

Hallo allemaal,

Ik ben Roger. Ik ga zaterdag mijn nieuwe tweede(of meerde)handsje ophalen. Een 855 2.5i 20v zwart uit 1994 met beige halflederen interieur.

Ik hoop dat ik er lang plezier aan ga beleven (en dan erIN, niet eronder  ;D)

Turbobiker

Dat klinkt mooi! Heb je nog wat meer gegevens? (of beter nog: een foto?) km stand? Is het een eerste generatie 850 of heeft 'ie al de nieuwere neus?

En je hebt blijkbaar ervaring met sleutelen (zie airco berichtje) ???
De Tussenpaus

fbm

The Saint

Welkom op HET forum Roger, en natuurlijk veel geluk met je nieuwe 850!
No shirt no shoes, no pinball

b0nkolok

Van harte Roger,

Graag wat prentjes van je aanwinst.

Spijt van aanschaf van roffels kennen we niet.

Een verstokte roffelaar hier.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Roger B.

Ik heb vanmiddag op jullie verzoek een aantal fototjes gemaakt, het weggetje naar de plek waar ik dit vaker doe was nogal drassig, dus echt schoon was ie niet meer .....

mijn roffel:

bouwjaar eind 94
motor: 2.5i 20V
handgeschakeld
electrische ramen vóór
1 airbag
centr. portier vergr.
startblokkering (volvo)
tracs
electrisch verstelbare en - verwarmde speigels
geregelde(?) airco

op de teller 227800 km, vermoed dat daar mee geknoeid is.

elianmars

Welkom hier!

Op de bagger na, ziet je auto er mooi uit, hoor!  8) ;D

Hoezo denk je dat er met de kilometerstand is geknoeid?

Roger B.

Autohandelaar meldde al dat HIJ de stand niet vertrouwde, te weinig voor een volvo uit 94 en hij kreeg de apk papieren later pas en daarop is de km-stand aangepast. (dit was voor dat ik kocht)

Nu ik de auto heb, onderhoudsboekje gevonden, laatst genoteerde stand eind 2002 367... km, dus hij zal wel ergens ver in de 400000 zitten gok ik.

maar rijdt, schakelt en voelt alsof ie nog onder de 100.000 zit.

Roger B.

Citaat van: Turbobiker op 30-03-2006 20:56:12
Dat klinkt mooi! Heb je nog wat meer gegevens? (of beter nog: een foto?) km stand? Is het een eerste generatie 850 of heeft 'ie al de nieuwere neus?

Zie foto's en bijgevoegde info

Citeer
En je hebt blijkbaar ervaring met sleutelen (zie airco berichtje) ???

Tja, van opleiding automonteur, 4 jaar als monteur gewerkt in landrover garage en tegenwoordig werk ik voor bedrijf dat carkit-inbouwen voor oa KPN verzorgt.

Rick.

Citaat van: Roger B. op 02-04-2006 19:15:42
Autohandelaar meldde al dat HIJ de stand niet vertrouwde, te weinig voor een volvo uit 94 en hij kreeg de apk papieren later pas en daarop is de km-stand aangepast. (dit was voor dat ik kocht)

Nu ik de auto heb, onderhoudsboekje gevonden, laatst genoteerde stand eind 2002 367... km, dus hij zal wel ergens ver in de 400000 zitten gok ik.

maar rijdt, schakelt en voelt alsof ie nog onder de 100.000 zit.

Die KM stand had wel kunnen kloppen hoor. Mijn 850 uit '92 heeft pas 218.000 km op de klok.
Don't waste your time always searching for those wasted years.

Roger B.

Na een tip van Vertigo even naar buiten geweest om het OBD systeem uit te lezen, er had 200.000 bij moeten staan.

De werkelijke stand is dus 427817 km.

Vertigo

Voelt ineens heel anders he?
De wetenschap dat je een auto rijdt met dik 4 ton op de klok en die toch ook nog zo heerlijk rijdt alsof ie net ingereden is. Dat dwingt respect af.

Veel plezier ermee, dat gaat vast wel lukken denk ik. Als het een beetje meezit rij je zonder problemen naar de 427000 op de teller ;)

Gr.

Jens

mehn

:o Zodan, dat is wel ff een verschil zeg...

Lijkt me dat je hier eens met de verkoper over moet bellen?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Vertigo

Citaat van: mehn op 02-04-2006 20:43:13

De Verkoper zei van te voren al dat HIJ de stand niet vertrouwde. Dat komt op hetzelfde neer als zeggen dat de teller teruggedraaid is.

Daarmee heeft de verkoper aan zijn verplichting voldaan dat hij een potentiele koper daarover heeft ingelicht.

Rogier B heeft terwijl hij dit wist de auto gekocht.

200.000 verschil is veel, maar denk niet dat de verkoper nog iets eraan zal doen....

Maarja, eigenlijk is het veel belangrijker hoe een auto aanvoelt en rijdt dan wat de werkelijke kilometerstand is... (anthans dat vind ik)

mehn

Citaat van: Vertigo op 02-04-2006 20:51:54
Citaat van: mehn op 02-04-2006 20:43:13

De Verkoper zei van te voren al dat HIJ de stand niet vertrouwde. Dat komt op hetzelfde neer als zeggen dat de teller teruggedraaid is.
Daarmee heeft de verkoper aan zijn verplichting voldaan dat hij een potentiele koper daarover heeft ingelicht.
Rogier B heeft terwijl hij dit wist de auto gekocht.
200.000 verschil is veel, maar denk niet dat de verkoper nog iets eraan zal doen....
Maarja, eigenlijk is het veel belangrijker hoe een auto aanvoelt en rijdt dan wat de werkelijke kilometerstand is... (anthans dat vind ik)

Ok, dat wist ik natuurlijk niet ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: