Mogelijke bandenmaten 850 >94

Gestart door denkweb, 29-12-2002 21:45:11

Vorige topic - Volgende topic

denkweb

daar ik (zonder al te veel haast) op zoek ben naar wat LM velgen vroeg ik mij af welke velg- en bandenmaten ik het best kan hanteren zonder aanlopende banden e.d. te krijgen.

Ik had onder mijn glt (<94) standaard 15" 4gaats velgen met 205/55/15 banden, dit gaf nooit geen problemen, maar ik begreep wel van enkele medeleden (hehehe, leuk woordspelinkje) dat bredere banden en grotere velgen mogelijk was. Ik hoor het wel (en ja, ik weet dat we dit onderwerp wel vaker hebben voorbij zien komen, maar heb geen zin deze op te zoeken).

rogier

Wat betreft 15" velgen: 195/60 of 205/55

Voor de andere velgenmaten weet ik het niet. Ik wil zelf ook wel 17" velgen, dus ik ben wel benieuwd.

Paco

een druk op de knop "zoek" bovenaan je scherm en je kan het terugvinden. Maargoed, voor de luiwammessen onder ons;

205 breed zal NOOIT aanlopen.
Niet op een 15 inch, niet op een 16 inch en niet op een 17 inch velg.

215 zal 9 van de 10 keer op een 17 inch velg ook niet aanlopen. Dan praat je over een 215-45-17 band.

Let wel op; Elke band heeft zijn eigen "wang"; ene iets boller, ander weer iets schuiner. Dus heb je een bolle 215-45-17 band die iets aanloopt bij maximaal sturen, dan zal een "schuine wand 215-45-17" je probleem verhelpen.

En dan nog iets; dat aanlopen, dat is altijd alleen maar bij MAXIMAAL sturen. Tijdens rijden zul je er geen last van hebben!!!

In ons geval loopt de 215-45-17 NIET aan met 20mm verlaging. Ook niet met maximaal sturen

De glt loopt met 225-45-17 en 40mm verlaging alleen aan met MAXIMAAL sturen en een opritje tegelijk. Inprinciepe dus nergens last van.

Dus wees niet ongerust... slinger er gewoon een paar dikke velgen onder, mooi bandje eronder en klaar ben je!

P.S. donkere velgen onder een donkerblwe auto maken het plaatje compleet bij je  ;D ;D ;D Liefst 17 inch  :D

Succes!

denkweb

er blijft nog 1 klein probleempje... het budget! Eerst huisje boompje beestje dan roffel... (en toch staat ie bij mij op 1 maar dat moet je nooit hardop zeggen!)

Joeri

Citeerlink=board=Tuning;num=1041194711;start=0#2 date=01/07/03 om 14:24:03]
205 breed zal NOOIT aanlopen.
Niet op een 15 inch, niet op een 16 inch en niet op een 17 inch velg.

HOHO, ik heb vanochtend nieuwe bandjes om mijn 16 inch laten leggen : 205-45-r16. Hiervoor had ik 205-50-r16 maar die liepen wel degelijk aan. Allebij de kanten volledig insturen met aanlopen in de wielkast  >:(

Of het slijtage van een rubbertje in de ophanging of iets dergelijks is weet ik niet maar dat die maat NOOIT aanloopt ben ik dus niet met je eens  :-/
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Joeri

CiteerJoeri, dat moet nogal een zicht zijn, kleine bandjes in zo'n grote wielkast.???
volgens mij ligt dat aanlopen bij jouw niet aan de hoogte van de band.
ik heb 205/55/R16 en die lopen niet aan.
door de hogere band is wel de wielkast mooi gevuld. :D

Ik vindt het niet misstaan hoor. Het werd me hier ook niet afgeraden dus kan geen kwaad lijkt me. Het aanlopen heb ik niet meer gemerkt dus das in iedere geval goed  :)

Reitse

Zit net even de te koop aangeboden sectie door te bladeren, en kom de 16" Columbiavelgen van Ludo tegen. Prachtige velgen, zijn die ooit ook voor 4gaats gemaakt? Áls ik ooit andere velgen ga doen staan die bovenaan het lijstje :D

Paco

Nee die zijn niet voor 4-gaats gemaakt. Voor de 4-gaats zijn geen echte mooie velgen te krijgen, dan zul je echt je naven moeten omgooien naar 5-gaats (like I did). Of je moet met imi's gaan rijden, maar dan kan toch echt niet op een volvo. De enige imi die wel kan is de masitaly 17inch of 18inch (de T-5R look-a-like), die is dus ook verkrijgbaar in 4-gaats!

Wat betreft Joeri met zijn banden die aanlopen

=======================================
HOHO, ik heb vanochtend nieuwe bandjes om mijn 16 inch laten leggen : 205-45-r16. Hiervoor had ik 205-50-r16 maar die liepen wel degelijk aan.
=======================================

Erg vreemd ja, en ik kan je zeggen dat het inderdaad NIET aan je banden heeft gelegen, maar zkr aan iets anders.

denkweb

Die colomba velgjes zijn idd mooi... maar zoals gezegd, even sparen ;-)

Reitse

Van 4 naar 5 gaatsnaven ombouwen, wat heb je dan allemaal nodig? Alleen die naven of moet er nog meer omgebouwd worden?

Paco

remschijven, naven en nog iets dacht ik maar wat weet ik niet precies... bij aanschaf auto meteen laten doen, dus geen factuur van waar alles precies opstaat.

Reitse

hmmm... dan rem ik de huidige set schijven eerst maar eens helemaal op voordat ik die kant opga... Zal ook wel prijzig geintje worden maar ja, dan heb je ook wel iets heel moois :D

Joeri

Vreemd dat het niet aan de banden ligt. Misschien dat het een en ander es aangdraaid moet worden. Toch maar es kijken of er iemand in regio R'dam zin heeft om samen met mij te gaan klussen aan mijn 850  :)

Nog een vraagje. Kan ik met mijn huidige bandenmaat (205-45-16) een afwijking hebben in mijn teller ? Ik heb nog niks gemerkt maar ik heb wel een kleinere omtrek nu.

850Joris

CiteerVreemd dat het niet aan de banden ligt. Misschien dat het een en ander es aangdraaid moet worden. Toch maar es kijken of er iemand in regio R'dam zin heeft om samen met mij te gaan klussen aan mijn 850  :)

Nog een vraagje. Kan ik met mijn huidige bandenmaat (205-45-16) een afwijking hebben in mijn teller ? Ik heb nog niks gemerkt maar ik heb wel een kleinere omtrek nu.

Check eens of de teflon blokjet nog op de onderste draagarmen ziteen.  Als ze eraf zijn kun je verder insturen ...

Succes en groet, Joris

cheese

heyhey, zelf heb ik al geruime tijd velgen eronder liggen met de maten; 215/40/17" (masitaly - 5 spks), en vwb aanlopen: heb er nog nooit geen problemen mee gehad en staat bovendien keurig onder een 850. Maakt um af, zonder patserig of overdreven over te komen