850 T5 en de T5R

Gestart door 20vT5, 02-04-2006 21:23:21

Vorige topic - Volgende topic

20vT5

Hoi ik had een vraag wat is het verschil
tussen de T5 en de T5R?
Ik weet wel dat de T5R iets meer pk heeft.
Hij zal wel iets luxer zijn denk ik.
Kunnen jullie mij helpen met de verschillen?

Groeten,

t5karel

standaard is de t5r luxer.heeft iets meer power,maar is na chippen nagenoeg gelijk aan elkaar.alleen krijgt de R de peekaas iets beter op de weg dan de t5.de R was ook iets duurder nieuw in aanschaf ;)t,is allemaal net ff meer voor je geld.maar een t5 rijdt niet beroerder hoor.maar t,blijft behelpen ;).gr;Karel
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

mehn

Citaat van: 20vT5 op 02-04-2006 21:23:21
Hoi ik had een vraag wat is het verschil
tussen de T5 en de T5R?
Ik weet wel dat de T5R iets meer pk heeft.
Hij zal wel iets luxer zijn denk ik.
Kunnen jullie mij helpen met de verschillen?
Groeten,

Ja de T-5R is een gelimiteerd model met oa een ander interieur, andere carosseriekleuren, andere velgen, ander onderstel en een andere voorspoiler.
Tevens heeft de T-5R 240 pk ipv 225. Voor de rest is het dezelfde motor als in de T-5 ligt ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

20vT5

hoezo beter op de weg?zijn toch allebei FWD?
en ongeveer even zwaar.
maar wat zijn de verschillen aan ophanging?

mehn

Citaat van: 20vT5 op 02-04-2006 21:37:04
hoezo beter op de weg?zijn toch allebei FWD?
en ongeveer even zwaar.
maar wat zijn de verschillen aan ophanging?

De T-5R is een stuk zwaarder. Dit komt o.a. door de electrische stoelen die een kilo of 30 per stuk meer wegen dan de normale stoelen ;)
De T-5R heeft verder een sportonderstel en is daardoor een stuk harder afgeveerd dan de T-5 en ook de 850R (de opvolger van de T-5R)

XC60 D4 AWD:

t5karel

nope,de r,heeft een sperdif,en de t5 niet.voorwiel aandrijving.snap trouwens het nut van tracs eigenlijk niet.het heeft volgens mij weinig zin ,dat traction control ???
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

mehn

Citaat van: t5karel op 02-04-2006 21:41:08
nope,de r,heeft een sperdif,en de t5 niet.voorwiel aandrijving.snap trouwens het nut van tracs eigenlijk niet.het heeft volgens mij weinig zin ,dat traction control ???

Je moet 20vT5 niet in de war brengen. De 850R heeft ie het niet over ;)

XC60 D4 AWD:

20vT5

Ja ik ben totaal nieuw op Volvo gebied ken alleen de Audi's 20v Turbo's
heel goed.Maar je kan dus net zo goed een T5 kopen begrijp ik.
en hoe zit het met opvoeren?Wat kan de motor maximaal aan zonder zuigers en drijfstangen te vervangen?En weet iemand een site met T5 filmpjes?
Groeten,
20vT5

Rayman

Citaat van: 20vT5 op 02-04-2006 21:57:54
Ja ik ben totaal nieuw op Volvo gebied ken alleen de Audi's 20v Turbo's
heel goed.Maar je kan dus net zo goed een T5 kopen begrijp ik.
en hoe zit het met opvoeren?Wat kan de motor maximaal aan zonder zuigers en drijfstangen te vervangen?En weet iemand een site met T5 filmpjes?
Groeten,
20vT5

Allereerst welkom op ons forum  ;)
Deze vragen zijn in voorgaande topics al es behandeld, beste 20VT5. Probeer de zoekfunctie op het forum eens.

Mvg Rayman

20vT5

ja als ik zoek met google....dan vind ik geen filmpjes over de 850 T5 allen over die s60 etc...

elianmars

Nee joh! FF dit knopje: indrukken bovenin het venster  ;)

M a r c

Het is heel simpel, als je een 850 zoekt om zelf helemaal te tunen (motorisch en qua wegligging) dan koop je gewoon een T5, die zijn goedkoper als een T-5R en uiteindelijk is de motor hetzelfde. Wil je iets meer exclusiviteit of wat meer elec. gadgets dan koop je een T-5R.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

20vT5

En wat kan zo een standaard T5 nou aan met standaard zuigers en drijfstangen?

Eugene

Citaat van: 20vT5 op 03-04-2006 09:44:00

Hier zijn heel veel verschillende meningen over.
Met een turbo met grote turbine (en dus laat opspoelt) moet er volgens sommige toch een 360 uit zijn te halen(maar das de absolute max). 
Het risico ligt in veel turbodruk bij lage toeren (en dat is waar alle bolt on Volvo turbo's last van hebben omdat ze een kleine turbine hebben). Dan krijg je kromme drijfstangen. De zuigers kunnen 400pk aan. 

If it's not blown, it sucks...

volvos60t5

Citaat van: 20vT5 op 03-04-2006 09:44:00

Vraag dat maar aan Oele. Zie de draad "Oele is kapot...". Ik geloof iets van 350pk.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.