Volvo Guard alarm

Gestart door polletje850, 27-02-2003 21:49:41

Vorige topic - Volgende topic

polletje850

Ik heb sinds 2 weken een GLT (bj '94) met een Volvo Guard alarm (statuspaneel op de linkerraamstijl). De alarm gaat af (knipperlichten knipperen) bij aktivatie, maar geeft geen geluidssignaal. Ook herprogrammering van het alarm blijkt niet te helpen of ik doe het niet goed  :-/.
Betekent dit dat de sirene niet (goed) is aangesloten en hoe controleer ik dat of is er meer aan de hand?
Is dit zelf makkelijk te herstellen of moet ik terug naar de dealer (er zit overigens 6 maanden garantie op mijn roffel).
Ik hoop op jullie wijze raad  ;)

Dank vast

s©ub@

heb je de handleiding gebruikt bij het programmeren van het alarm??
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

polletje850

Yep. Ik heb de stand gekozen waarbij de 1e 2 indicatiedioden branden.

Raf

bij mijn 850 was er ook geen geluid. ben even onder de motorkap gaan kijken en wat bleek, de sirene was afgekoppeld.
zeker nazien omdat sommige mensen het gemakkelijker vinden om de draadjes los te doen dan om het ding terug te programmeren.

veel geluk ermee.

Raf
De gustibus non disputandum est!

denkweb

Laat em per ongeluk afgaan, weet je het antwoord direct.

polletje850

CiteerLaat em per ongeluk afgaan, weet je het antwoord direct.

Heb ik al uitgeprobeerd door de deuren te openen terwijl alarm aan stond. Resultaat: lichtsignaal (knipperende alarmlichten) maar geen geluidssignaal.

Het wordt denk ik een "garantiegevalletje", dus terug naar de dealer (weliswaar 50 km roffelplezier, maar toch). Jammer, ondanks 2 "linkerhanden" maar met immer het volste vertrouwen in de aanwezige kennis op dit forum, dacht ik het zo op te kunnen lossen met jullie hulp. ;)
Evengoed bedankt allemaal
 :)

855-Champagne

anders kan je hem doorverbinden met je toettoettoeter
gnagan

Walter

Als je toch garantie heb zou ik ff er naar laten kijken. 50 km valt toch wel mee in een roffel, lekker muziekje aan  ;D

Zo'n alarm kan allerlei storingen geven, vandaar dat de dealer het wellicht eenvoudiger op kan lossen. Zeker als het garantie is!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

polletje850

Citeer50 km valt toch wel mee in een roffel, lekker muziekje aan  ;D

Das true   ;D
Gedurende de garantieperiode zit er niet anders op dan 50 km heen en weer te roffelen. Na de garantieperiode een dealer zoeken die dichter bij huis is.
BTW: nog nieuwe klanten nodig in Woerden ?  ;)