Kilometerstand aflezen

Gestart door elianmars, 04-04-2006 17:41:20

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Nu het toch over kilometerstanden gaat........... Is het ook mogelijk om met OBD II de werkelijke kilometerstand af te lezen?

mehn

Citaat van: elianmars op 04-04-2006 17:41:20
Nu het toch over kilometerstanden gaat........... Is het ook mogelijk om met OBD II de werkelijke kilometerstand af te lezen?

Lijkt me wel, ik zou niet weten waarom dat bij OBD-I wel zou gaan en bij OBD-II niet ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mariah

Dit is alleen de werkelijke stand die de tellerklok aangeeft. Deze info komt rechtsstreeks uit de tellerklok zelf. Dus als er een andere tellerklok gemonteerd wordt, wordt die tellerstand aangegeven. :o

wepster

en hoe is dat dan te doen die kilometerstand uitlezen in de odb 1.
ik ben hier wel benieuwd naar kan er iemand mij dat uitleggen ?

??? ??? ???

mehn

Citaat van: wepster op 04-04-2006 21:01:36
en hoe is dat dan te doen die kilometerstand uitlezen in de odb 1.
ik ben hier wel benieuwd naar kan er iemand mij dat uitleggen ?
??? ??? ???

Is gisteren een draadje voor geopend Wibo ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: mariah op 04-04-2006 20:42:37
Dit is alleen de werkelijke stand die de tellerklok aangeeft. Deze info komt rechtsstreeks uit de tellerklok zelf. Dus als er een andere tellerklok gemonteerd wordt, wordt die tellerstand aangegeven. :o

??? Maar als de klok nou terug gedraaid is, staat de teruggedraaide stand dan in het geheugen?

thuur

Citaat van: elianmars op 05-04-2006 00:03:19

??? Maar als de klok nou terug gedraaid is, staat de teruggedraaide stand dan in het geheugen?

Als je met je vingers van de eerste 4 een 2 maakt kan de computer in de klokkenwinkel dat onmogelijk weten.

Nee dus.

Gr 8)

mariah

Citaat van: thuur op 05-04-2006 09:41:32

Als je met je vingers van de eerste 4 een 2 maakt kan de computer in de klokkenwinkel dat onmogelijk weten.

Nee dus.

Gr 8)

Ik heb het over de S/V70. (OBD2) Die kan je niet met je vingers veranderen. Als je dat wel kan, heb je hele andere kwaliteiten in huis ;D

Hen3

Citaat van: mariah op 05-04-2006 10:17:00
Ik heb het over de S/V70. (OBD2) Die kan je niet met je vingers veranderen. Als je dat wel kan, heb je hele andere kwaliteiten in huis

... je zou natuurlijk een zwarte stift kunnen pakken en een ander eerste cijfertje op je teller kunnen tekenen.... :P

thuur

Citaat van: mariah op 05-04-2006 10:17:00

Nee dus.

Gr 8)

Ik heb het over de S/V70. (OBD2) Die kan je niet met je vingers veranderen. Als je dat wel kan, heb je hele andere kwaliteiten in huis ;D

De vragensteller heeft een mechanische teller ;)

Maar je hebt wel gelijk hoor ;D Alleen is jouw stand hetzelfde als die wat is opgeslagen in het geheugen van de klokkenwinkel. Als deze dus is gemanipuleerd zul je bij het uitlezen dezelfde stand zien als op het display.

Gr 8)

italia

Heb contact gehad met de dealer die onlangs nieuwe riemen voor mij gemonteerd hebben, en ook de betreffende vraag voorgelegd. Geloof de huidige stand namelijk voor geen kilometer....

Zij ondervinden, met het voor hun nieuwere systeem met laptop, problemen/moeilijkheden om de stand te kunnen lezen.

Nu is het natuurlijk schandalig dat ik mn dealer moet gaan vertellen hoe met een Volvo om te gaan, maar zijn lettelijke vraag was; "vraag eens op dat forum van jou hoe wij dat moeten doen   :-[ "

Iemand?

thuur

JaapT-5

Het uitlezen van de km-stand in auto's met de OBD-II stekker kan ook.
In de "ECU" van het dashboard wordt de kilometerstand digitaal bijgehouden, 'geturfd' zegmaar: 1x per 16 km wordt een streepje gezet.
Vadis heeft een tabel met de parameters van de klokkenwinkel (die tabel waarin o.a. ook de bandenmaat, maximumsnelheid op de schaal, maximimtoerental op de schaal is vastgelegd). daar wordt ook uitgelegd hoe de tabel is te vinden en welke item instelbaar zijn. In het VST menu is het (geloof ik) menukeuze 5. Omdat ik nu op kantoor ben (en geen Vadis bij de hand heb ... ::) kan ik het niet preciezer aanduiden. Vanavond kan  dat wel en wil ik deze gegevens aanvullen (als iemand anders dat nog niet heeft gedaan, dan)
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

italia

T ging om OBDII Arthur....

Ludo

Citaat van: italia op 09-05-2007 16:16:51
T ging om OBDII Arthur....

er loopt daar toch wel een monteur rond die met de VST kan omgaan. ???