uitvallen/inhouden

Gestart door sjors, 04-04-2006 17:48:43

Vorige topic - Volgende topic

sjors

Hallo,

ik heb een vervelend probleem. dit probleem heb ik een maand geleden ook gehad, maar toen ineens was het ook weer goed.

Wanneer ik start op de normale manier, dus dat ie direct na het starten overschakelt op gas, dan begint ie te stotteren en valt weg. Druk ik vlak voordat ie wegvalt snel op de knop, zodat ie weer op benzine gaat lopen, dan loopt het wel goed stationair, tot ik ga rijden. Wanneer ik ga rijden na bovenstaand probleem, dan houdt ie in op benzine. Ik moet dan volgas geven, stottert een paar keer en dan is alles weer goed. Net of er iets vast blijft zitten en weer 'open schiet'.

Nu startte ik vanmiddag direct op benzine, maar ook toen gaf ie het 'benzineprobleem', beetje inhouden, even volgas geven en hem erdoor heen trekken. Nadat ie er doorheen getrokken is loopt alles uitstekend, alleen draait ie soms stationar iets te veel toeren, dan zakt het toerental ook maar langzaam terug als je even gas geeft.

Wat kan het zijn??

Alvast bedankt

Roel.

Vertigo

sjors

Hij geeft al heel lang die lambdacode aan, 121 geloof ik. maar daar rijdt ie al maanden goed mee. Lambda en Lmm zijn al vervangen tijdje geleden, rotor enz ook.

Gr.

Jeroentjuh

Ergens valse lucht?

Om wat voor motor en lpg instalatie gaat het?

sjors

Het is een 2.5 20v van 96. Vialle lpg g2. prima auto, net helemaal na gekeken, alleen dus nu bovenstaand problem. Hij deed dit eerder ook al, maar toen was het ook opeens weer weg. Nu blijft ie t doen. Maar het doet zich dus op benzine en gas voor, alleen doet ie op gas dan nog iets moeilijker.

Stappenmotor vast? Gasklep?

Vertigo

slecht contactje misschien? heb ook een keer zoiets gehad, was een draadje dat half los lag en af en toe dus geen contact maakte.

sjors

Vertigo

Bij mij was het redelijk simpel,
Ik had de carterontluchting schoon gemaakt en daarna liep hij ineens slecht/niet met een knipperend LPG-schakelaar-lampje.
Heb toen het afdekkapje boven de gasklep er weer afgehaald. terwijl de motor nog beroerd draaide. Zag een draadje half los liggen, even dat draadje in de juiste positie gedrukt en toen liep hij weer perfect en zonder dat contact sloeg de motor zelfs af.
Even een nieuw "stekkertje" aan het draadje gezet en het draadje weer gemonteerd en het probleem was opgelost.

Het draadje dat bij mij slecht contact maakte was dat draadje dat bovenop het gasklephuis bevestigd zit onder 1 van de bouten.

Ben later toevallig nog een los kabeltje tegen gekomen voor de accu.

Dus kijk eens goed of je ergens een draadje ziet dat niet vast zit, ik had de mazzel dat ik dat draadje direct kon zien liggen.

Succes

Jens

sjors

het vreemde bij mij is dat het alleen met de start zo vervelend gaat. Hij gaat na de start stotteren, dan loopt ie al op gas, ik zet m even op benzine en een minuut later weer op gas en alles is goed....

Freakybaby

Opgraving van de week... Komend weekend doe ik tripje groningen en dan gaan we eens kijken of we de patient wat aan de praat kunnen krijgen (en nog wat kleine dingen die zeker wel gaan lukken).

Sjors heeft gemaild dat ie de volgende foutcodes heeft:
Freek,

deze foutmeldingne kwamen tevoorschijn:

2-1-4  Vliegwielsensor

1-2-1  LMM

2-1-2  Lambdasignaal

5-1-1  Adaptieve lambda

5-1-2  Adaptieve lambda

1-1-3  Lambda

2-3-2  Lambda

2-2-3  Stationair regelklep signaal

De eerste en de laatste zullen geen pobleem zijn, de rest zal wel lmm en lambda zijn.

Lampje ging na 20 sec rijden weer aan.

Gr.

Nou, een tandenborstel en remreiniger en Sjors kan poetsen.. De LMM uitwisselen met mijn auto gaat ook lukken. Een reserve Lambdasonde heb ik ook nog, dus die zullen we ook monteren.

Wat zijn de symptomen? Hij krijgt de auto niet over de 170-180 heen, vermogen is weg.

Het exacte gaat ie zelf aanvullen, dat weet hij beter dan ik.

Wat is nu het stappenplan om aan te pakken?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

thuur

1. Vacuumlekkage.
2. Vacuumlekkage.
3. Vacuumlekkage.

Dan de rest..

Gr 8)

Freakybaby

Citaat van: thuur op 04-03-2009 22:54:15
1. Vacuumlekkage.
2. Vacuumlekkage.
3. Vacuumlekkage.

Dan de rest..

Gr 8)

Die zit er voor mijn gevoel wel zeker... Slangetjes en vacuumtorentje regelen dan maar.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

sjors

Hey Freek,

weinig aanvaulling van mijn kant. Het enige is dat ie op gas wel strak loopt, geen gestotter of gehaper. Op benzine voel je m echt inhouden en loopt ie ook niet strak.

Maar morgen haal ik 3 meter vacuumslang en wat knietjes + het torentje.

Als we er dan nog niet uitkomen.

Ps, geeft vacuumlekkage zoveel verschillende meldingen, of is het ene gevolg van het andere.....?

Mvg

Roel

thuur

Behalve de eerste en laatste foutcode: Ja dat kan wel degelijk. Als de lekkage maar groot genoeg is.

Gr ;)

elianmars

Zitten alle dopjes wel op het vacuümtorentje? Bij Sanders wagen was er ook een foutmelding. Achteraf bleek er gewoon een dopje op het torentje te ontbreken. Dopje er op gezet en de melding was weg.